Οι μνηστήρες κτυπούν την πόρτα στα λιμάνια
Mε αργούς ρυθμούς προσέρχονται οι ενδιαφερόμενες εταιρείες για να παραλάβουν τις προκηρύξεις των διαγωνισμών για την παραχώρηση σε ιδιώτες των εμπορευματικών σταθμών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Μέχρι χθες είχαν εμφανισ
Mε αργούς ρυθμούς προσέρχονται οι ενδιαφερόμενες εταιρείες για να παραλάβουν τις προκηρύξεις των διαγωνισμών για την παραχώρηση σε ιδιώτες των εμπορευματικών σταθμών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Μέχρι χθες είχαν εμφανισθεί έξι εταιρείες. Την πρώτη μέρα τον φάκελο είχαν παραλάβει, αφού πρώτα κατέβαλαν 4.000 ευρώ, ο κινεζικός όμιλος της Cosco, η αραβικών συμφερόντων Dubai Ports World και η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου. Την επόμενη ημέρα παρέλαβαν τον φάκελο η ισραηλινών συμφερόντων Zim, ο δανέζικος όμιλος της ΑΡ Moeller, για λογαριασμό της θυγατρικής του Maersk. Σήμερα παρουσιάστηκε εκπρόσωπος ισπανικής εταιρείας η οποία έχει σχέση με τη Hutchison,
Στάση αναμονής κρατάνε οι άλλοι διεκδικητές, μεταξύ των οποίων είναι και η πολυεθνική MSC, που είναι ο βασικός πελάτης της ΟΛΠ ΑΕ.
Ανεξάρτητα με το πότε θα προσέλθουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι να παραλάβουν την προκήρυξη, οι πληροφορίες θέλουν σίγουρα να μπαίνουν δυνατά στο παιχνίδι της παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ τουλάχιστον οι Maersk, MSC, DPW, PSA, Hutchison, Evergreen, Eurogate, Cosco, Zim. Ενδιαφέρον για τις εξελίξεις δείχνει και η Sinotrans.
1. Maersk: Η εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη είναι και liner, αφού έχει πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια αλλά και port operator, δηλαδή διαχειριστής λιμανιών. Ως διαχειρίστρια εταιρεία λιμανιών είναι υπεύθυνη για τη διακίνηση 52 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων το 2006, ελέγχοντας το 11,8% της παγκόσμιας διακίνησης και βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας λίστας. Ως εταιρεία liner βρίσκεται στην πρώτη θέση παγκοσμίως, αφού με έναν στόλο που διαθέτει 526 πλοία μεταφέρει 1,8 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια.
2. MSC: Η πολυεθνική εταιρεία αιμοδότης του ΟΛΠ όλα αυτά τα χρόνια, είναι και liner και port operator. Ως liner βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ελέγχοντας το 10,4% της πίτας. Διαθέτει στόλο από 368 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Ως port operator βρίσκεται στην όγδοη θέση, αφού διαχειρίστηκε το 2006 8,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 2% της αγοράς.
3. Cosco: Ο κινεζικός κολοσσός βρίσκεται στην έβδομη θέση παγκοσμίως ως εταιρεία liner. Εχει στόλο που αποτελείται από 140 πλοία με μεταφορική ικανότητα 430.472 εμπορευματοκιβωτίων. Ως Port operator βρίσκεται στην έκτη θέση παγκοσμίως, αφού το 2006 διαχειρίστηκε 22 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 5% της αγοράς.
4. Dubai Ports. Οι Αραβες δραστηριοποιούνται ως port operators. Βρίσκονται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, αφού το 2006 διακίνησαν 41,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, κατέχοντας το 90,4% της πίτας.
5. Eurogate: Η εταιρεία ευρωπαϊκών συμφερόντων δραστηριοποιείται ως port operator. Βρίσκεται στην 6η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, αφού το 2006 διακίνησε 11,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 2,7% της συγκεκριμένης αγοράς.
6. Huchison: Η εταιρεία, με έδρα το Χoνγκ Κoνγκ, δραστηριοποιείται ως port operator και είναι πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη. Διακίνησε το 2006 60,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 13,8% της συγκεκριμένης πίτας.
7. ΖΙΜ: Η ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία δραστηριοποιείται ως liner. Βρίσκεται στη 15η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Εχει στόλο που αποτελείται από 109 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 278.926 εμπορευματοκιβωτίων.
8. PSA: Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη, δραστηριοποιείται ως port operator. Βρίσκεται στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Το 2006 διαχειρίστηκε 47,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. ελέγχοντας το 10,7% της πίτας.
9. Evergreen: Η εταιρεία, με έδρα την Ταϊβάν, δραστηριοποιείται και ως liner και ως port operator. Ως liner βρίσκεται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Εχει στόλο που αποτελείται από 176 πλοία μεταφορικής ικανότητας 623.900 εμπορευματοκιβωτίων. Ως port operator βρίσκεται στην 7η θέση, αφού διακίνησε 9,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, ελέγχοντας το 2,1% της αγοράς.
10. Sinotrans: Πρόκειται για εταιρεία liner, που πρόσφατα συνέστησε το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr