«Φουρτούνες» για τη ναυτιλία το 2013
«Φουρτούνες» για τη ναυτιλία το 2013
Τα μηνύματα για το 2013 δεν είναι και πολύ αισιόδοξα. Το βλέμμα όλων είναι στραμμένο στην Κίνα και στην Ινδία για μια αχτίδα αισιοδοξίας και ανάκαμψης.
Σε ταραχώδεις θάλασσες ταξιδεύει η Ναυτιλία και τα μηνύματα για το 2013 δεν είναι και πολύ αισιόδοξα. Το βλέμμα όλων είναι στραμμένο στην Κίνα και στην Ινδία για μια αχτίδα αισιοδοξίας και ανάκαμψης.
Η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει την κατανάλωση άρα κατά συνέπεια μειώθηκε η παραγωγή προϊόντων και το μεταφορικό έργο.
Και δεν φθάνει που υπάρχει λιγότερο φορτίο προς μεταφορά, αλλά έχει αυξηθεί καιο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται στο νερό.
Η ναυλαγορά βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση. Ο δείκτης BDI έκλεισε τη χρονιά στο 699 σπάζοντας όχι μόνο το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων αλλά ακόμη και των 800 μονάδων.
Για άλλη μία φορά ο συνήθης ύποπτος για την πτώση αυτή ήτανε τα Capes αφού οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Συγκεκριμένα ο δείκτης των Capes (BCI) μέσα σε μία εβδομάδα, πριν τις γιορτές έχασε 23,5% από τις 1.832 στις 1.403 ενώ στα τέλη της χρονιάς είχε πέσει στις 1.235 μονάδες.
«Η ναυλαγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ενδογενή παράγοντα της υπέρ- προσφοράς τονάζ/πλοίων, παρά τη θετική πορεία του τομέα των διαλύσεων, αλλά και τον εξωγενή παράγοντα της Παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης και του Παγκόσμιου εμπορίου όπου για το 2012 η ανάπτυξη του έχει αναθεωρηθεί πτωτικά στο 2,5% δεδομένου ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης του της τελευταίας 20ετίας είναι στο 5%.» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Όλα τα μακροοικονομικά στοιχεία συνηγορούν ότι η οποιαδήποτε «βοήθεια» στην ναυλαγορά το 2013 θα προέλθει για άλλη μία φορά από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα από την Κίνα όπου οι τελευταίες αναλύσεις κάνουν λόγο για αυξημένη ζήτηση εμπορευμάτων την επόμενη χρονιά. Για τις εισαγωγές Iron Ore εκτιμάται ότι θα υπάρχει μία αύξηση της τάξης των 4 εκ. τόνων μηνιαίως από την Κίνα, μεταφραζόμενη σε ετήσια αύξηση 7,5% από 6,4% το 2012».
Η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει την κατανάλωση άρα κατά συνέπεια μειώθηκε η παραγωγή προϊόντων και το μεταφορικό έργο.
Και δεν φθάνει που υπάρχει λιγότερο φορτίο προς μεταφορά, αλλά έχει αυξηθεί καιο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται στο νερό.
Η ναυλαγορά βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση. Ο δείκτης BDI έκλεισε τη χρονιά στο 699 σπάζοντας όχι μόνο το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων αλλά ακόμη και των 800 μονάδων.
Για άλλη μία φορά ο συνήθης ύποπτος για την πτώση αυτή ήτανε τα Capes αφού οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτες δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές. Συγκεκριμένα ο δείκτης των Capes (BCI) μέσα σε μία εβδομάδα, πριν τις γιορτές έχασε 23,5% από τις 1.832 στις 1.403 ενώ στα τέλη της χρονιάς είχε πέσει στις 1.235 μονάδες.
«Η ναυλαγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με τον ενδογενή παράγοντα της υπέρ- προσφοράς τονάζ/πλοίων, παρά τη θετική πορεία του τομέα των διαλύσεων, αλλά και τον εξωγενή παράγοντα της Παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης και του Παγκόσμιου εμπορίου όπου για το 2012 η ανάπτυξη του έχει αναθεωρηθεί πτωτικά στο 2,5% δεδομένου ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης του της τελευταίας 20ετίας είναι στο 5%.» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA:
«Όλα τα μακροοικονομικά στοιχεία συνηγορούν ότι η οποιαδήποτε «βοήθεια» στην ναυλαγορά το 2013 θα προέλθει για άλλη μία φορά από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα από την Κίνα όπου οι τελευταίες αναλύσεις κάνουν λόγο για αυξημένη ζήτηση εμπορευμάτων την επόμενη χρονιά. Για τις εισαγωγές Iron Ore εκτιμάται ότι θα υπάρχει μία αύξηση της τάξης των 4 εκ. τόνων μηνιαίως από την Κίνα, μεταφραζόμενη σε ετήσια αύξηση 7,5% από 6,4% το 2012».
Ταυτόχρονα η Ινδία το 2013 όπως όλα δείχνουν θα είναι εξαρτώμενη από εισαγωγές Iron Ore καθώς η παραγωγή της από 250 εκ. τόνους πριν 2 χρόνια μειώθηκε στους 170 εκ. τόνους λόγω της παύσης εργασιών αρκετών ορυχείων.
Επίσης, η Ινδία και πιο συγκεκριμένα η Adani Group προέβη σε μία τεράστια επένδυση σε ορυχεία Coal της Αυστραλίας ύψους 10 δισ.δολαρίων στην περιοχή στην περιοχή Galilee του Queensland για εξόρυξη μεγάλων ποσοτήτων προς εξαγωγή στην Ινδία, οι οποίες όμως είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το 2016.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα