«Μίνι-Αναπτυξιακός» και ενίσχυση ΠΔΕ για έξοδο από την κρίση

«Μίνι-Αναπτυξιακός» και ενίσχυση ΠΔΕ για έξοδο από την κρίση

Στροφή πολιτικής με ενίσχυση των ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων επιχειρεί η κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης. Μία ημέρα μετά την συνάντηση Σουφλιά – Παπαθανασίου κατά την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνήθηκε η ενίσχυση του ΠΔΕ, την Παρασκευή η κυβέρνηση κατέθεσε υπό τη μορφή τροπολογίας στη Βουλή σωρεία τροποποιήσεων του επενδυτικού νόμου 3614 του 2007, αλλά και του αναγκαστικού νόμου 89/67.

Με τον «μίνι-αναπτυξιακό» ανοίγει «παράθυρο» για νέες επε

«Μίνι-Αναπτυξιακός» και ενίσχυση ΠΔΕ για έξοδο από την κρίση

Στροφή πολιτικής με ενίσχυση των ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων επιχειρεί η κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης. Μία ημέρα μετά την συνάντηση Σουφλιά – Παπαθανασίου κατά την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνήθηκε η ενίσχυση του ΠΔΕ, την Παρασκευή η κυβέρνηση κατέθεσε υπό τη μορφή τροπολογίας στη Βουλή σωρεία τροποποιήσεων του επενδυτικού νόμου 3614 του 2007, αλλά και του αναγκαστικού νόμου 89/67.

Με τον «μίνι-αναπτυξιακό» ανοίγει «παράθυρο» για νέες επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά, πάρκινγκ, ξενοδοχεία και πολλούς άλλους τομείς. Επίσης ιδρύονται η «Δήμος ΑΕ» και η «Νομός ΑΕ», βάζοντας «γερά στο παιχνίδι» των επενδύσεων τους ΟΤΑ, αλλά ακόμα την ίδια την Εκκλησία της Ελλάδος και τις Ιερές Μητροπόλεις!

Μεταξύ άλλων μεταβολών, δίδεται φορολογική απαλλαγή ως μορφή ενίσχυσης για επιχειρήσεις που υλοποιούν επενδυτικά σχέδια του νόμου 3299/2004. Ο φορέας της επένδυσης δεν θα καταβάλει φόρο για τα κέρδη της εταιρείας του που δεν θα διανείμει, σχηματίζοντας συγχρόνως  αφορολόγητο αποθεματικό. 

Με τις εν λόγω ρυθμίσεις το ποσό της φοροαπαλλαγής βάσει του νόμου 3299/2004 θα είναι ίσο με το ποσό της επιχορήγησης με βάση τη νέα διάταξη του ίδιου νόμου. Η αυξημένη ωφέλεια που θα προκύπτει για τις επιχειρήσεις, σε συνδυασμό και με τις επιπρόσθετες διευκολύνσεις που προβλέπονται από τις λοιπές διατάξεις του νόμου αυτού για την εφαρμογή του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής, π.χ. μη υποβολή αιτήματος στις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση της απόφασης υπαγωγής, υλοποίηση της σχεδιαζόμενης επένδυσης στη διάρκεια μιας πενταετίας κλπ, καθιστούν το εν λόγω κίνητρο περισσότερο ελκυστικό για τους επενδυτές, ενώ παράλληλα περιορίζεται η γραφειοκρατία.

Επίσης καθιερώνονται νέες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ή γίνονται εξειδικεύσεις για υφιστάμενες που ενισχύονται, όπως η αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας για την παραγωγή ηλεκτρισμού με τη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων (θα μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις του νόμου 3299/2004, εφόσον η αποκτώμενη από την επένδυση ισχύς θα είναι έως 2MW). 

Μέχρι σήμερα, λόγω της ελκυστικής τιμής πώλησης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, έχουν κατατεθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.) αιτήσεις για την αδειοδότηση εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων πολύ μεγαλύτερης ισχύος από την προγραμματισθείσα για τα αμέσως επόμενα έτη.

Παράλληλα, κατά την υλοποίηση των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων επιτυγχάνονται ανταγωνιστικότερες τιμές σχετικά με την κοστολόγηση του απαραίτητου εξοπλισμού που προμηθεύεται η επιχείρηση. Επίσης, δημιουργούνται σημαντικές οικονομίες κλίμακας εν αντιθέσει με τις μικρότερες σε μέγεθος επενδύσεις, για τις οποίες η χορήγηση κρατικών ενισχύσεων καθίσταται αναγκαία τις περισσότερες φορές για τη βιωσιμότητά τους.

Η προτεινόμενη ρύθμιση αφορά τα επενδυτικά σχέδια για τα οποία οι αιτήσεις προς τη Ρ.Α.Ε. για τη χορήγηση αδειών παραγωγής υποβάλλονται μετά την δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ειδικές  ρυθμίσεις προβλέπονται ακόμα για τη χορήγηση ενισχύσεων για:

Κλείσιμο
  • την αφαλάτωση νερού μόνο για την «παραγωγή πόσιμου ύδατος».
  • επέκταση χώρων οργανωμένης στάθμευσης ιδιωτικών αυτοκινήτων
  • τυποποίηση, συσκευασία ή συντήρηση προϊόντων του πρωτογενή τομέα, τα οποία έχουν υποστεί προηγούμενη μεταποιητική δραστηριότητα.
  • την αναβάθμιση των ξενοδοχείων σε κατηγορίες ανώτερες από τις ισχύουσες διατάξεις, στο πλαίσιο της υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων εκσυγχρονισμού τους.
  • παροχή υπηρεσιών εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας.
  •  Περαιτέρω εξειδίκευση θα γίνει με την έκδοση κανονιστικής απόφασης.

Με τις νέες ρυθμίσεις παρέχεται η δυνατότητα και στο Νομικό Πρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος καθώς και στις Ιερές Μητροπόλεις να υλοποιούν, όπως μέχρι σήμερα προβλέπεται για τις Ιερές Μονές, επενδυτικά σχέδια.

Προβλέπεται ακόμα ότι:

  • τα επιπρόσθετα ποσοστά ενίσχυσης που ανέρχονται μέχρι 10% για τις μεσαίες επιχειρήσεις και μέχρι 20% για τις μικρές επιχειρήσεις θα παρέχονται για τα επενδυτικά σχέδια των μεν μεσαίων επιχειρήσεων μέχρι του συνολικού ποσού των 15 εκατ. ευρώ, των δε μικρών επιχειρήσεων μέχρι του συνολικού ποσού των 10 εκατ. ευρώ. Για μεγαλύτερα ποσά θα χορηγείται το ποσοστό που προβλέπεται στην παράγραφο 1α  του άρθρου 4 του νόμου.
  • αυξάνεται το οριζόμενο ποσοστό ενίσχυσης για ορισμένα επενδυτικά σχέδια που αντιπροσωπεύουν νέες σύγχρονες οικονομικές δραστηριότητες, π.χ. εφοδιαστικής αλυσίδας, ή εμπεριέχουν υψηλή τεχνολογία, π.χ. επενδυτικά σχέδια παραγωγής νέων προϊόντων ή και υπηρεσιών εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας, και θα υλοποιούνται στην περιοχή Α΄, που την αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των γεωγραφικών τμημάτων της Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης