Electric dreams για να σωθούν οι αδελφές του Ντιτρόιτ
Αν η λύση στα οικονομικά προβλήματα κολοσσών όπως η General Motors ή η Chrysler περνούσαν από την ... μπρίζα, τότε όλα μάλλον θα ήταν πιο εύκολα. Αν η συνταγή για την έξοδο από την πρωτοφανή κρίση που μαστίζει όχι μόνο τις μεγάλες αμερικανικές, αλλά το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη, ήταν η υλοποίηση σχεδίων και εναλλακτικών προτάσεων για τα λεγόμενα «πράσινα αυτοκίνητα» τότε ίσως και να μην χρειαζόταν καν η κρατική παρέμβαση για να διασωθούν οι «μεγάλες αδερφές του Ντιτρ
Αν η λύση στα οικονομικά προβλήματα κολοσσών όπως η General Motors ή η Chrysler περνούσαν από την ... μπρίζα, τότε όλα μάλλον θα ήταν πιο εύκολα. Αν η συνταγή για την έξοδο από την πρωτοφανή κρίση που μαστίζει όχι μόνο τις μεγάλες αμερικανικές, αλλά το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη, ήταν η υλοποίηση σχεδίων και εναλλακτικών προτάσεων για τα λεγόμενα «πράσινα αυτοκίνητα» τότε ίσως και να μην χρειαζόταν καν η κρατική παρέμβαση για να διασωθούν οι «μεγάλες αδερφές του Ντιτρόιτ», ίσως το αμερικανικό Δημόσιο να είχε γλυτώσει τα 17 δις δολάρια που θα «ρίξει» στα ταμεία των αυτοκινητοβιομηχανιών για να τις κρατήσει στη ζωή κι όλοι θα ήταν αφοσιωμένοι στο να παρουσιάσουν ολοένα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα.
Τώρα όμως η παρουσίαση τέτοιων προτάσεων πρέπει να ειδωθεί από την πραγματική της σκοπιά, από τη ρεαλιστική σκοπιά αν προτιμάτε.
Οι μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες μάλιστα υποδέχονται αυτές τις ημέρες την παγκόσμια αυτοκινητική κοινότητα στο ... σπίτι τους (βλέπε Detroit auto show), παρουσίασαν τα σχέδιά τους για την κατά το δυνατόν συντομότερη παραγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, όχι τόσο γιατί προσδοκούν σε αύξηση των μεριδίων αγοράς τους και συνεπακόλουθη εξυγίανση των ταμείων τους μέσα από τις πωλήσεις μοντέλων όπως το πολυδιαφημισμένο (στις ΗΠΑ) Chevrolet Volt, όσο γιατί ουσιαστικά είναι υποχρεωμένες, λόγω ακριβώς του σχεδίου κρατικής ενίσχυσής τους, να στραφούν στην ανάπτυξη οικολογικών προτάσεων και να συμπεριλάβουν στην γκάμα των προϊόντων τους παρόμοιας φιλοσοφίας αυτοκίνητα.
Κάτι που σχεδιάζουν μεν να πράξουν, αλλά με ορίζοντα το 2010, το 2012 ή ακόμα και το 2013 ...
Η διοίκηση της Chrysler προέβλεψε πως οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων – αφού πλέον τα λεγόμενα υβριδικά πρώτης και δεύτερης γενιάς δεν φαίνεται να συμπεριλαμβάνονται καν στις «τυπικές υποχρεώσεις» των εταιριών έναντι της κρατικής επιχορήγησης – θα φτάσουν τις 100.000 μονάδες μέχρι το 2013! Ενώ η GM ανακοίνωσε στόχους πωλήσεων περί τις 60.000 μονάδες ετησίως από το 2010 και μετά, όταν και υπολογίζει πως θα βγάλει στην παραγωγή το «ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητό της» το περίφημο Chevrolet Volt.
Ακόμα και η Ford, η οποία ουσιαστικά δεν έχει αναλάβει παρόμοιες υποχρεώσεις αφού δεν έλαβε καν κρατικές επιχορηγήσεις, μια Ford που μόλις προ εβδομάδος άφηνε να διαρρεύσει η πρόθεσή της να μην σπαταλήσει χρόνο, πόρους και προσωπικό στον σχεδιασμό παρόμοιων πρότζεκτς (εκπρόσωπός της είχε δηλώσει το θρυλικό πλέον: «No Volt for us …»), τώρα μοιάζει διατεθειμένη να μπει σε αυτή την άτυπη κούρσα, ίσως θέλοντας να προβάλλει με τη σειρά της ένα πιο «οικολογικά ευαισθητοποιημένο» προφίλ ...
Πάντως GM και Chrysler είναι αναγκασμένες να κάνουν τέτοια σχέδια και όπως όλα δείχνουν δεν θα είναι χωρίς ανταγωνισμό σε αυτή την κούρσα.
Όπως διαφάνηκε από τις παρουσίες μεγάλων εταιριών στο North American International Auto Show η ιαπωνική Toyota Motor Corp. είναι έτοιμη να ... υπερασπιστεί τα πρωτεία της στην αγορά των ΗΠΑ – και διεθνώς – ως η εταιρία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις «πράσινων» αυτοκινήτων (χάρη στα υβριδικά της) και ετοιμάζει ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης αμιγώς ηλεκτρικό, το οποίο και θα λανσάρει στην αγορά των ΗΠΑ το αργότερο έως το 2012.
Ακόμα και η άσημη κινεζική εταιρία BYD Co., η οποία προς το παρόν δεν έχει καν παρουσία στις διεθνείς αγορές, έκανε την εμφάνισή της στο Ντιτρόιτ και προανήγγειλε την εξαγωγή στις ΗΠΑ τουλάχιστον 2 ηλεκτροκίνητων μοντέλων της έως το 2011.!!!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr