Ναυτιλία: Αιμορραγία 150 εκατ. δολ. από τα resalto της Σομαλίας
Οι πειρατές της Σομαλίας ζουν το χρυσό τους αιώνα. Σύμφωνα με τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς φορείς, μόνο πέρυσι από λύτρα εισέπραξαν το ποσό των 25 εκατ. δολ. και για φέτος υπολογίζεται ότι το σύνολο από λύτρα θα είναι γύρω στα 150 εκατ. δολ.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ομηρία τουλάχιστον 17 πλοία, εκ των οποίων 3 πλοία ελληνικών συμφερόντων και πάνω από 330 ναυτικοί βρίσκονται υπό την απειλή οπλισμένων Σομαλών π
Οι πειρατές της Σομαλίας ζουν το χρυσό τους αιώνα. Σύμφωνα με τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς φορείς, μόνο πέρυσι από λύτρα εισέπραξαν το ποσό των 25 εκατ. δολ. και για φέτος υπολογίζεται ότι το σύνολο από λύτρα θα είναι γύρω στα 150 εκατ. δολ.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε ομηρία τουλάχιστον 17 πλοία, εκ των οποίων 3 πλοία ελληνικών συμφερόντων και πάνω από 330 ναυτικοί βρίσκονται υπό την απειλή οπλισμένων Σομαλών πειρατών.
Η παγκόσμια κοινότητα δεν μπορεί να κάνει τίποτα προς το παρόν, ή δεν δείχνει διατεθειμένη να αναλάβει ουσιαστική δράση. Ο συμμαχικός στόλος περιπολεί την περιοχή, αλλά δεν επαρκεί για την πλήρη αστυνόμευση της περιοχής.
Εν τω μεταξύ οι πειρατές εξοπλίζονται καθημερινώς με τελευταίας τεχνολογίας οπλισμό, διαθέτουν πλοία τα οποία τα έχουν για να εξαπολύουν τις επιθέσεις τους στα διερχόμενα πλοία και γενικώς δρουν ανενόχλητοι.
«Την αναφορά στην πειρατεία δεν την κάνω τυχαία. Μια πειρατεία μπορεί να στοιχίσει σε έναν εφοπλιστή πάνω από $2 εκατ., και μιλώ για τρέχουσες τιμές.
Σ’ αυτά τα έξοδα πρέπει να προστεθούν τα έξοδα των ειδικών διαπραγματευτών, της παράδοσης της τσάντας με τα χρήματα, που, πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητα.
Δεν χρειάζεται βεβαία να σας πω ότι εάν είστε ασφαλισμένοι στο Λονδίνο, για παράδειγμα, πρέπει να διορίσετε δικηγόρο, διακανονιστή αβαριών κλπ.» μας λέει ο Ηλίας Τσακίρης της Hellenic Hull Management (HMA) Limited και προσθέτει:
«Το χειρότερο είναι ότι μια τέτοιου είδους περιπέτεια διαρκεί από 60 με 90 ήμερες. Ανάλογα με το ποσό γρήγορα ο εφοπλιστής επιθυμεί να επαναφέρει στην κατοχή του το πλοίο του.
Τώρα, θα μου πείτε, αυτό τι έχει να κάνει με τους ασφαλιστές. Είναι απλό, κανείς ασφαλιστής δεν είναι διατεθειμένος να βοηθήσει την κατάσταση, εκτός και εάν ο πλοιοκτήτης είναι ασφαλισμένος για αυτό ακριβώς το πράγμα, δηλαδή την απαγωγή του πλοίου του και του πληρώματός του. Ολοι οι άλλοι, οι παραδοσιακών κίνδυνων ασφαλιστές, είναι σε στάση αναμονής και μόνο όταν το πλοίο απελευθερωθεί συμμετέχουν στα τυχόν έξοδα, αλλά και πάλι με μεγάλη δυσκολία», καταλήγει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr