Κρίση : Στον «αέρα» κολοσσιαίες επιχειρήσεις …

Κρίση : Στον «αέρα» κολοσσιαίες επιχειρήσεις …

Με το σύνολο των διεθνών χρηματαγορών να καταρρέουν οι ειδήσεις, αρνητικές έως απογοητευτικές στο σύνολό τους, από το επιχειρηματικό μέτωπο ανακοινώνονται με κατακλυσμιαίους ρυθμούς και επιτείνουν την κρίση, ωθούν σε ολοένα χαμηλότερα επίπεδα τους δείκτες των αγορών και την ψυχολογία των επενδυτών.

Η αρχή έγινε με την ανακοίνωση της δραματικής υποχώρησης των καθαρών κερδών της κοινοπραξίας Air France-KLM, της μεγαλύτ

Με το σύνολο των διεθνών χρηματαγορών να καταρρέουν οι ειδήσεις, αρνητικές έως απογοητευτικές στο σύνολό τους, από το επιχειρηματικό μέτωπο ανακοινώνονται με κατακλυσμιαίους ρυθμούς και επιτείνουν την κρίση, ωθούν σε ολοένα χαμηλότερα επίπεδα τους δείκτες των αγορών και την ψυχολογία των επενδυτών.

Η αρχή έγινε με την ανακοίνωση της δραματικής υποχώρησης των καθαρών κερδών της κοινοπραξίας Air France-KLM, της μεγαλύτερης εταιρείας αερομεταφορών στην Ευρώπη, τα οποία μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ (κατά 49%) σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρήση.

Την ίδια ώρα ο Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, Κλαούντιο Σκάγιολα, έδινε το πράσινο φως της κυβέρνησης για την πώληση του κρατικού αερομεταφορέα, της Alitalia στους ιταλούς επενδυτές της εταιρίας Cai, έναντι αντιτίμου που μέχρι πρότινος δεν θα μπορούσε κανείς να φανταστεί: έναντι ενός (1) δισεκατομμυρίου ευρώ ευρώ, ενώ μια ακόμη εταιρία που εμπλέκεται εμμέσως στις αερομεταφορές, η γνωστή κατασκευάστρια κινητήρων αεροσκαφών Rolls Royce ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει άμεσα στην απόλυση 2.000 εργαζομένων.

Ώρα μηδέν για τις αυτοκινητοβιομηχανίας

Καταιγιστικές όμως είναι και οι εξελίξεις στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το πρωί και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot ανακοίνωσε έκτακτο πρόγραμμα απολύσεων και εθελουσίας εξόδου για χιλιάδες εργαζομένους της, ενώ έκκληση για κρατικές ενισχύσεις απευθύνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Στην Ευρώπη, η γαλλική προεδρία τάχθηκε υπέρ της λήψης μέτρων για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Στη Γερμανία, η Opel -θυγατρική της General Motors- ζήτησε επισήμως από την γερμανική κυβέρνηση έκτακτη επιχορήγηση ύψους ενός (1) δις ευρώ την ίδια ώρα που απέρριπτε πρόταση της γερμανικής εταιρείας ηλιακής ενέργειας SolarWorld, για την εξαγορά της, προσδοκώντας στη δημιουργία της πρώτης, φιλικής προς το περιβάλλον ευρωπαϊκςή εταιρείας αυτοκινήτων.

Η Volvo προχωρά επίσης στην αναστολή – για 90 ημέρες – της λειτουργίας των περισσότερων θυγατρικών της στην Ευρώπη, ενώ από το Μιλάνο, ο ισχυρός άνδρας της Fiat Λούκα ντι Μοντετσέμολο, απηύθυνε έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προχωρήσει σε έμπρακτη στήριξη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Έκκληση πάντως που φαίνεται πως αυτή τη φορά θα βρει ανταπόκριση καθώς πληροφορίες θέλουν την Κομισιόν να επεξεργάζεται πλέον πακέτο ενίσχυσης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ύψους άνω των 2 δις ευρώ.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η κρίση βαθαίνει καθώς πληροφορίες θέλουν τελικώς το πακέτο έκτακτης ενίσχυσης των τριών μεγάλων εταιρειών του Ντιτρόιτ -General Motors, Ford και Chrysler- ύψους 25 δις ευρώ, να μην παίρνει την έγκριση του Κογκρέσου.

Και στην Ασία, η ιαπωνική Toyota ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής σε όλα τα εργοστάσιά της στη Βόρεια Αμερική για κάποιες ημέρες του Δεκεμβρίου, την ώρα που η Nissan προέβη σε νέες, απαισιόδοξες προβλέψεις για τις προοπτικές του κλάδου και εκτιμά πως θα εμφανίσει μηδενικά κέρδη στο εξάμηνο Οκτωβρίου-Μαρτίου.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

petraileo

Η υπερφορολόγηση των καυσίμων και η περιορισμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες για να διατηρηθούν περίπου στα περσινά αρνητικά επίπεδα οι πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης.