Ναυτιλία: Στεγνώνει από ρευστό, με πτώση 23% στα δάνεια

Ναυτιλία: Στεγνώνει από ρευστό, με πτώση 23% στα δάνεια

Στο πρώτο εξάμηνο του 2008 η παραγωγή νέων ναυτιλιακών δανείων μειώθηκε κατά 23%, ενώ στα επόμενα τέσσερα χρόνια οι τράπεζες θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν τη ναυτιλία με 262,4 δισ. δολάρια προκειμένου να καλυφθούν οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.

Αυτό επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Petrofin S.Α., Ted Πετρόπουλος, αναφερόμενος στις τράπεζες και στη ναυτιλία και προσέθεσε: «Να σημειωθεί ότι τις τελευταίες μέρες υπά

Ναυτιλία: Στεγνώνει από ρευστό, με πτώση 23% στα δάνεια

Στο πρώτο εξάμηνο του 2008 η παραγωγή νέων ναυτιλιακών δανείων μειώθηκε κατά 23%, ενώ στα επόμενα τέσσερα χρόνια οι τράπεζες θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν τη ναυτιλία με 262,4 δισ. δολάρια προκειμένου να καλυφθούν οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.

Αυτό επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Petrofin S.Α., Ted Πετρόπουλος, αναφερόμενος στις τράπεζες και στη ναυτιλία και προσέθεσε: «Να σημειωθεί ότι τις τελευταίες μέρες υπάρχει έντονη ανησυχία στην Ακτή Μιαούλη όσον αφορά στη χρηματοδότηση των νέων ναυπηγήσεων και φαίνεται ότι έχει ανακύψει σημαντικό πρόβλημα με την κάλυψή τους».

«Είναι τόσο καταστροφικό το χτύπημα που κανείς δεν μπορούσε να το φανταστεί πριν από λίγους μήνες», επεσήμανε τραπεζίτης ο οποίος μπήκε στη συζήτηση: «Τα πράγματα είναι πολύ απλά μέσα στην τραγικότητά τους. Δεν υπάρχει πλέον ρευστό», για να προσθέσει:

«Αν η κρίση συνεχιστεί για εννέα ακόμη μήνες, τότε ετοιμαστείτε για μεγάλα κανόνια στη ναυτιλία».

Η απίστευτη ρευστότητα των εφοπλιστών, που συσσώρευαν πλούτο τα τελευταία χρόνια, έγινε επενδύσεις, εκτός από real estate, σε μετοχές και ομόλογα και ό,τι επενδυτική ευκαιρία παρουσιαζόταν. Ομως και στη ναυτιλία επενδύθηκαν τεράστια ποσά για αγορές πλοίων αλλά και για παραγγελίες ναυπήγησης.

Η κρίση έχει ως αποτέλεσμα πολλές παραγγελίες πλοίων να ακυρώνονται αφού οι τράπεζες δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις κατασκευές, ενώ η κατακόρυφη μέχρι και 80% πτώση των ναύλων είχε ως αποτέλεσμα εφοπλιστές που αγόρασαν πλοία σε πολύ υψηλές τιμές να μην μπορούν να κάνουν απόσβεση.

Κλείσιμο

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ακμάζουσα μέχρι πριν από έξι μήνες ναυτιλιακή βιομηχανία παρασύρεται στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Δάνεια στους ισχυρούς

Οι τράπεζες είναι ήδη «σφιχτές» στη χορήγηση δανείων στις ναυτιλιακές εταιρείες. Ολα τα νέα επενδυτικά σχέδια, λόγω της εκτόξευσης του κόστους δανεισμού έχουν αναβληθεί ή μετατραπεί. Για να έχετε μία καθαρότερη εικόνα να αναφέρουμε ότι η αύξηση του κόστους δανεισμού φτάνει σε ποσοστό το 50% σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κόστους δανεισμού των τελευταίων τριών ετών, για τους μεγάλους ναυτιλιακούς ομίλους. Οσον αφορά στο κόστος για τους μικρότερους πλοιοκτήτες, το κόστος δανεισμού θα φτάσει και στο 200%.

Οπως επεσήμανε γνωστός Ελληνας εφοπλιστής, για να χορηγήσουν τώρα δάνεια οι τράπεζες απαιτούν από αυτόν που το ζητάει να ανοίξει λογαριασμό στη συγκεκριμένη τράπεζα και να καταθέσει μέρος από το ποσό του δανείου που ζητάει από τα δικά του λεφτά, ώστε να τα… «βλέπει» η τράπεζα.

Επαναπατρισμός κεφαλαίων

Την ίδια ώρα, πάντως, παρατηρείται μαζικός επαναπατρισμός κεφαλαίων από τους Ελληνες εφοπλιστές ειδικά από τη Μεγάλη Βρετανία, όπως επισημαίνουν κορυφαίοι Ελληνες τραπεζίτες. Η μεταφορά αυτή κεφαλαίων φαίνεται από την αύξηση των καταθέσεων, όπου εκτιμάται ότι οι μεγάλες εμπορικές τράπεζες προσέλκυσαν περισσότερα από 12 δισ. ευρώ στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2008.Αυτή είναι η ανησυχία για την τραπεζική αγορά της Βρετανίας.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης