Η ζυθοποιία που επενδύει στη βιωσιμότητα

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε τα επιτεύγματά της και το φιλόδοξο μελλοντικό της σχέδιο στην Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2021-2022.


Sponsored content

Η αναζήτηση λύσεων που θα οδηγήσουν τον πλανήτη και την ανθρωπότητα σε ένα βιώσιμο και ασφαλές μέλλον, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί όλες τις σύγχρονες κοινωνίες, οι οποίες αναλαμβάνουν μικρές ή μεγάλες πρωτοβουλίες με σκοπό την εξασφάλιση της ευημερίας του πλανήτη και της ανθρωπότητας. Οι επιχειρήσεις δεν μένουν αμέτοχες και επενδύουν στην πράσινη ανάπτυξη. Σε αυτό το κλίμα κινείται και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα, με ενεργή παρουσία στη χώρα εδώ και 60 χρόνια.
Τα αποτελέσματα των επιτευγμάτων της εταιρείας αλλά και οι στρατηγικές επενδύσεις για τη τριετία 2024-2026, συνοψίζονται στην Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης 2021-2022, η οποία παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στις 12 Δεκεμβρίου. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με στρατηγικό προσανατολισμό στη βιώσιμη ανάπτυξη και εστίαση στους βασικούς πυλώνες - Περιβάλλον, Κοινωνία, Υπευθυνότητα - αναπτύσσει ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 65 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία 2024-2026, από τα οποία περίπου το 50% θα δαπανηθεί σε πράσινες επενδύσεις.Όσον αφορά στο Περιβάλλον, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεσμεύεται για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα στην παραγωγή ως το 2030, ενώ από 2018 έχει ήδη καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 20%.
Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών και με αυτόν τον τρόπο έχει αξιοποιήσει ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας κατά 79,4%. Και στη μείωση του όγκου των αποβλήτων η εταιρεία συμβάλλει καθοριστικά. Έχει επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας, καθώς σήμερα, το 95% των φιαλών που εμπορεύεται στην αγορά είναι επιστρεφόμενο. Ως προς την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό.
Για τον πυλώνα της Κοινωνίας, η εταιρεία υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία κατά τη διετία 2021-2022. Στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού. Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η εταιρεία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο». Το πρόγραμμα ανέδειξε λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού.
Η πολυδιάστατη δραστηριότητα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στο πνεύμα «από το χωράφι ως το ποτήρι», δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, εξαιρετικά ωφέλιμο για την ελληνική κοινωνία, αφού η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται στην κοινωνία, ανέρχεται σε €378 εκατ. για τα έτη 2021-2022.

Στον πυλώνα της Υπευθυνότητας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι θεματοφύλακας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στην Ελλάδα, πραγματοποιώντας μια σειρά από δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού. Την περίοδο 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Νηφάλιοι-στην υγειά μας», την εφαρμογή «ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ» με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης διάθεσης αλκοόλ. Παράλληλα, συνεχίζει να ενισχύει την κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ με συνολικά 5 επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ διαθέσιμες στα σημεία πώλησης.

Στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρίσκονται οι 809 εργαζόμενοί της. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξασφαλίζει ένα εργασιακό περιβάλλον που προτάσσει τη συμπερίληψη και προάγει ίσες ευκαιρίες για όλους, με έμπρακτο σεβασμό στη διαφορετικότητα. Σημειώνεται πως ο αριθμός των γυναικών στην εταιρεία αυξήθηκε κατά 15%, ενώ σε ετήσια βάση αφιερώνονται 20,5 ώρες ανά εργαζόμενο στην εκπαίδευση.
Ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναφέρθηκε στην αναγακιότητα της βιωσιμότητας: «Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το ζητούμενο κάθε εταιρείας είναι η επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών της στόχων, σε ένα σύνθετο και πολλές φορές απρόβλεπτο εξωτερικό περιβάλλον. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τους ανθρώπους της, αυτή η επιτυχία έχει ως προϋπόθεση τη συνεχή και συστηματική συμβολή μας στην δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος, με τρόπο συγκεκριμένο και μετρήσιμο. Τα στοιχεία που παρατίθενται, αναφορικά με τους πυλώνες του Περιβάλλοντος, της Κοινωνίας και της Υπευθυνότητας, δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο. Είναι στην ουσία η αποτύπωση των αξιών με τις οποίες πορευόμαστε επί 60 χρόνια, παράγοντας ένα καλύτερο αύριο και αποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη με πρόσημο τη βιωσιμότητα δεν είναι μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα».

Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκπονήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος. Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την επίδοση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είναι διαθέσιμες εδώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr