Μειώθηκε ο Μ.Ο. ηλικίας του ελληνικού στόλου
Μειώθηκε ο Μ.Ο. ηλικίας του ελληνικού στόλου
Ξανανιώνει ο ελληνικών συμφερόντων και υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος.
Ξανανιώνει ο ελληνικών συμφερόντων και υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Petrofin SA, o μέσος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε και αυτή τη χρονιά. Ειδικότερα ο μ.ο. είναι 15,9 έτη μειωμένος σε σύγκριση με τα 16,6 το 2010 και τα 17,6 το 2009 και 18,4 το 2008.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας άνω των 30 ετών έχουν μειωθεί από 205 το 2010 σε 187 το 2011 ενώ οι ηλικίας άνω των 20 ετών έχουν μειωθεί κατά 44 τον αριθμό μέσα στο 2011.
Οι στόλοι ηλικίας 15-19 έτη έχουν μείνει ίδιοι ενώ έχουν αυξηθεί οι στόλοι με πλοία ηλικίας 10-14 έτη. Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως είναι ότι οι στόλοι με πλοία ηλικίας έως 9 ετών έχουν αυξηθείς ε πολύ μεγάλο αριθμό και από 30 που ήταν το 1998 έχουν φθάσει το 2011 τους 151.
Οι έλληνες είναι ξεκάθαρο ότι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι τράπεζες που ευνοούσαν τη χρηματοδότηση κατασκευής και αγοράς νέων πλοίων.
Ο αριθμός του υπό ελληνική σημαία και ελληνόκτητου στόλου έφθασε στο υψηλότερο σημείο το 2009 με 4.763 πλοία ενώ το 2010 μειώθηκε σε 4.655 για να ανακάμψει το 2011 φθάνοντας τα 4.714 πλοία.
Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 2011 το 52% του στόλου ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 50,7% το 2010.
Οι στόλοι με πλοία ηλικίας άνω των 30 ετών έχουν μειωθεί από 205 το 2010 σε 187 το 2011 ενώ οι ηλικίας άνω των 20 ετών έχουν μειωθεί κατά 44 τον αριθμό μέσα στο 2011.
Οι στόλοι ηλικίας 15-19 έτη έχουν μείνει ίδιοι ενώ έχουν αυξηθεί οι στόλοι με πλοία ηλικίας 10-14 έτη. Το εντυπωσιακότερο στοιχείο όμως είναι ότι οι στόλοι με πλοία ηλικίας έως 9 ετών έχουν αυξηθείς ε πολύ μεγάλο αριθμό και από 30 που ήταν το 1998 έχουν φθάσει το 2011 τους 151.
Οι έλληνες είναι ξεκάθαρο ότι επένδυσαν σε νεότευκτα πλοία προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι τράπεζες που ευνοούσαν τη χρηματοδότηση κατασκευής και αγοράς νέων πλοίων.
Ο αριθμός του υπό ελληνική σημαία και ελληνόκτητου στόλου έφθασε στο υψηλότερο σημείο το 2009 με 4.763 πλοία ενώ το 2010 μειώθηκε σε 4.655 για να ανακάμψει το 2011 φθάνοντας τα 4.714 πλοία.
Οι 30 μεγαλύτεροι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 2011 το 52% του στόλου ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 50,7% το 2010.
Ο πιο δημοφιλής τομέας είναι τα φορτηγά πλοία όπου 347 πλοιοκτήτες ελέγχουν 1.732 κομμάτια χωρητικότητας άνω των 10.000 τόνων, με συνολική χωρητικότητα 119,9 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 13,3 έτη.
Στα δεξαμενόπλοια 95 πλοιοκτήτες ελέγχουν ελέγχουν 751 πλοία , συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 9,08 έτη.
Στα containerships – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , 22 πλοιοκτήτες ελέγχουν 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 έτη.
Στα δεξαμενόπλοια 95 πλοιοκτήτες ελέγχουν ελέγχουν 751 πλοία , συνολικής χωρητικότητας 97,08 εκ. τόνων και μέσω όρο ηλικίας τα 9,08 έτη.
Στα containerships – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων , 22 πλοιοκτήτες ελέγχουν 189 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,64 εκ. τόνων και μέσο όρο ηλικίας τα 12,1 έτη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα