ΕΛΠΕ: Ενδιαφέρον για συμμετοχή σε έρευνες για πετρέλαιο
ΕΛΠΕ: Ενδιαφέρον για συμμετοχή σε έρευνες για πετρέλαιο
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στις έρευνες για ανακάλυψη και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ελλάδα εξέφρασε ο κ. Γιάννης Κωστόπουλος...
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στις έρευνες για ανακάλυψη και εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ελλάδα εξέφρασε ο κ. Γιάννης Κωστόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων από το βήμα του ενεργειακού συνεδρίου που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Αναμένουμε, είπε ο κ. Κωστόπουλος, την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να συμμετάσχουμε στους διαγωνισμούς, τόσο σε χερσαίες όσο και σε θαλάσσιες περιοχές.
Ο κ. Κωστόπουλος παρουσίασε τις δραστηριότητες του ομίλου στη διύλιση και εμπορία πετρελαιοειδών, στην ηλεκτρική ενέργεια από κοινού με την Edison και στο φυσικό αέριο (τα ΕΛΠΕ ελέγχουν το 35 % της ΔΕΠΑ) και τη στρατηγική για επέκτασή του τόσο στην εσωτερική όσο και στις διεθνείς αγορές.
Όπως είπε, η μείωση της ζήτησης υγρών καυσίμων λόγω της κρίσης πιέζει την ευρωπαϊκή βιομηχανία διύλισης και είναι ενδεικτικό ότι τους τελευταίους μήνες αρκετά διυλιστήρια έχουν πουληθεί ή έχουν κλείσει και μετατραπεί σε αποθηκευτικούς χώρους. Ωστόσο υπάρχει αύξηση της ζήτησης στη Μεσόγειο από τις μη ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου ειδικά στο ντίζελ κίνησης, στην αύξηση της παραγωγής του οποίου στοχεύει ο όμιλος με τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού που είναι σε εξέλιξη.
Στην ελληνική αγορά καταγράφηκε πέρυσι μείωση 10 - 14 %, ανάλογα με το προϊόν, στη ζήτηση καυσίμων, εξέλιξη που ο όμιλος αντιμετωπίζει με στρατηγική αύξησης των εξαγωγών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Χ. Σαχίνης προέβλεψε ότι η ζήτηση φυσικού αερίου εφέτος στην ελληνική αγορά αναμένεται να αυξηθεί στα 4 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, από 3,6 δισ. πέρυσι, εξαιτίας κυρίως της αύξησης συμμετοχής του καυσίμου στην ηλεκτροπαραγωγή.
Αναμένουμε, είπε ο κ. Κωστόπουλος, την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να συμμετάσχουμε στους διαγωνισμούς, τόσο σε χερσαίες όσο και σε θαλάσσιες περιοχές.
Ο κ. Κωστόπουλος παρουσίασε τις δραστηριότητες του ομίλου στη διύλιση και εμπορία πετρελαιοειδών, στην ηλεκτρική ενέργεια από κοινού με την Edison και στο φυσικό αέριο (τα ΕΛΠΕ ελέγχουν το 35 % της ΔΕΠΑ) και τη στρατηγική για επέκτασή του τόσο στην εσωτερική όσο και στις διεθνείς αγορές.
Όπως είπε, η μείωση της ζήτησης υγρών καυσίμων λόγω της κρίσης πιέζει την ευρωπαϊκή βιομηχανία διύλισης και είναι ενδεικτικό ότι τους τελευταίους μήνες αρκετά διυλιστήρια έχουν πουληθεί ή έχουν κλείσει και μετατραπεί σε αποθηκευτικούς χώρους. Ωστόσο υπάρχει αύξηση της ζήτησης στη Μεσόγειο από τις μη ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου ειδικά στο ντίζελ κίνησης, στην αύξηση της παραγωγής του οποίου στοχεύει ο όμιλος με τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού που είναι σε εξέλιξη.
Στην ελληνική αγορά καταγράφηκε πέρυσι μείωση 10 - 14 %, ανάλογα με το προϊόν, στη ζήτηση καυσίμων, εξέλιξη που ο όμιλος αντιμετωπίζει με στρατηγική αύξησης των εξαγωγών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Χ. Σαχίνης προέβλεψε ότι η ζήτηση φυσικού αερίου εφέτος στην ελληνική αγορά αναμένεται να αυξηθεί στα 4 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, από 3,6 δισ. πέρυσι, εξαιτίας κυρίως της αύξησης συμμετοχής του καυσίμου στην ηλεκτροπαραγωγή.
Αναφορικά με τις προοπτικές διαφοροποίησης των πηγών προμήθειας αερίου, ο κ.Σαχίνης ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή το μοναδικό διαθέσιμο αέριο στην περιοχή είναι αυτό του Αζερμπαϊτζάν, καθώς οι πηγές του Ιράκ και του Τουρκμενιστάν θα χρειαστούν ακόμη χρόνο. Η ΔΕΠΑ από κοινού με την ιταλική Edison συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατασκευής του αγωγού Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας (ITGI) καθώς και του «κάθετου» αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας. Σε πρώτη φάση ο ITGI θα έχει μεταφορική ικανότητα 11 δισ. κυβικών μέτρων αερίου το χρόνο ενώ υπάρχει δυνατότητα επαύξησής του στα 20 δισ.
Στην ομιλία του ο κ. Al Cook, αντιπρόεδρος της BP Shah Deniz Development (της εταιρίας που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν για το οποίο ανταγωνίζονται οι τρεις υποψήφιοι αγωγοί Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας, TAP και Ναμπούκο) ανέφερε ότι η εταιρία έχει ζητήσει από τις τρεις εταιρίες ως την 1η Οκτωβρίου στοιχεία αναφορικά με το σχεδιασμό και τις προοπτικές βιωσιμότητας των επενδύσεών τους. Ανέλυσε τα κριτήρια με βάση τα οποία θα γίνει η επιλογή (τεχνικά, οικονομικά, στρατηγικά, δυνατότητες επέκτασης, συνέργειες με το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ, κ.α.).
Τα πλεονεκτήματα για την Ευρώπη και την Ελλάδα από την κατασκευή του αγωγού South Stream παρουσίασε από την πλευρά του ο κ. Marcel Kramer, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, ο South Stream θα ξεκινά από τις ρωσικές ακτές της Μαύρης Θάλασσας, και θα καταλήγει με υποθαλάσσιο αγωγό στη Βουλγαρία από όπου θα διακλαδώνεται προς βορρά (Σερβία, Αυστρία) και νότο (Ελλάδα, Ιταλία). Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 10 δισ. ευρώ για το υποθαλάσσιο τμήμα και 5 δισ.ευρώ για το χερσαίο.
Ο γενικός διευθυντής του TAP κ. Kjetil Tungland παρουσίασε τα πλεονεκτήματα του σχεδίου που είναι όπως είπε, το φθηνότερο μεταξύ των εναλλακτικών καθώς έχει τη συντομότερη όδευση, διασχίζει την Αδριατική θάλασσα σε χαμηλότερα βάθη και μπορεί να συνδυαστεί με αποθήκη φυσικού αερίου στην Αλβανία. Στο σχέδιο συμμετέχουν η ελβετική EGL, η νορβηγική Statoil και η γερμανική Ruhrgas.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Στην ομιλία του ο κ. Al Cook, αντιπρόεδρος της BP Shah Deniz Development (της εταιρίας που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν για το οποίο ανταγωνίζονται οι τρεις υποψήφιοι αγωγοί Τουρκίας - Ελλάδας - Ιταλίας, TAP και Ναμπούκο) ανέφερε ότι η εταιρία έχει ζητήσει από τις τρεις εταιρίες ως την 1η Οκτωβρίου στοιχεία αναφορικά με το σχεδιασμό και τις προοπτικές βιωσιμότητας των επενδύσεών τους. Ανέλυσε τα κριτήρια με βάση τα οποία θα γίνει η επιλογή (τεχνικά, οικονομικά, στρατηγικά, δυνατότητες επέκτασης, συνέργειες με το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ, κ.α.).
Τα πλεονεκτήματα για την Ευρώπη και την Ελλάδα από την κατασκευή του αγωγού South Stream παρουσίασε από την πλευρά του ο κ. Marcel Kramer, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, ο South Stream θα ξεκινά από τις ρωσικές ακτές της Μαύρης Θάλασσας, και θα καταλήγει με υποθαλάσσιο αγωγό στη Βουλγαρία από όπου θα διακλαδώνεται προς βορρά (Σερβία, Αυστρία) και νότο (Ελλάδα, Ιταλία). Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 10 δισ. ευρώ για το υποθαλάσσιο τμήμα και 5 δισ.ευρώ για το χερσαίο.
Ο γενικός διευθυντής του TAP κ. Kjetil Tungland παρουσίασε τα πλεονεκτήματα του σχεδίου που είναι όπως είπε, το φθηνότερο μεταξύ των εναλλακτικών καθώς έχει τη συντομότερη όδευση, διασχίζει την Αδριατική θάλασσα σε χαμηλότερα βάθη και μπορεί να συνδυαστεί με αποθήκη φυσικού αερίου στην Αλβανία. Στο σχέδιο συμμετέχουν η ελβετική EGL, η νορβηγική Statoil και η γερμανική Ruhrgas.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα