Starbucks: Πικρός καφές...
Πικρός καφές για τα στελέχη δύο μεγάλων αλυσίδων εστίασης ένθεν και ένθεν των ακτών του Ατλαντικού!
Ως κεραυνός εν αιθρία -μόνον για τους απληροφόρητους πάντως- έπεσε η απόφαση της μεγαλύτερης αμερικανικής αλυσίδας καφέ, της διάσημης ανά τον κόσμο Starbucks, να προχωρήσει στο άμεσο κλείσιμο τουλάχιστον 600 καταστημάτων της στις ΗΠΑ! Η αλυσίδα του Howard Schultz, η αυτοκρατορία του καφέ και η φίρμα που έμαθε τους Αμερικανούς πως υπάρχουν κι άλλα είδη καφέ πλην του φίλτρου (!), απέτ
Πικρός καφές για τα στελέχη δύο μεγάλων αλυσίδων εστίασης ένθεν και ένθεν των ακτών του Ατλαντικού!
Ως κεραυνός εν αιθρία -μόνον για τους απληροφόρητους πάντως- έπεσε η απόφαση της μεγαλύτερης αμερικανικής αλυσίδας καφέ, της διάσημης ανά τον κόσμο Starbucks, να προχωρήσει στο άμεσο κλείσιμο τουλάχιστον 600 καταστημάτων της στις ΗΠΑ! Η αλυσίδα του Howard Schultz, η αυτοκρατορία του καφέ και η φίρμα που έμαθε τους Αμερικανούς πως υπάρχουν κι άλλα είδη καφέ πλην του φίλτρου (!), απέτυχε να εναρμονιστεί με τα κελεύσματα των καιρών και τώρα το πληρώνει.
Χτυπημένη από τη γενικευμένη κρίση, η αλυσίδα είδε τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται σταδιακά τους τελευταίους μήνες και ούτε η αλλαγή στα ανώτατα κλιμάκια της διοικητικής της πυραμίδας στάθηκε ικανή να αλλάξει τα αρνητικά δεδομένα. Λογικό εν μέρει, καθώς η επιλογή της ιδιοκτησίας ήταν η διατήρηση των εξωπραγματικά ακριβών τιμών για τα ροφήματα που σέρβιρε - σχεδόν 2 δολάρια η μέση τιμή των προϊόντων της, τη στιγμή που οι ανταγωνίστριες αλυσίδες (McDonalds και λοιπές) διατήρησαν την τιμή ενός καφέ στα 60 σεντς!
Το μοντέλο «ακριβή ποιότητα - ακριβές τιμές» δεν λειτούργησε και τώρα η αλυσίδα προχωρά σε περικοπή κόστους με το κλείσιμο καταστημάτων και την απόλυση 12.000 έως και 20.000 εποχικών και μη υπαλλήλων της!
Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος ο κύριος Schultz διευκρίνισε πως τα καταστήματα που κλείνουν είναι μη κερδοφόρα, ενώ θα συνεχιστεί κανονικά η «επιθετική» πολιτική επέκτασης της αλυσίδας σε μέρη όπου οι έρευνες αγορές δείχνουν πως μπορεί να αποκομίσει κέρδη και υψηλά μερίδια αγοράς. Ως τέτοια μέρη -παραδόξως- επιλέχθηκαν πολιτείες των ΗΠΑ που βιώνουν, ίσως και περισσότερο από άλλες, τις συνέπειες της στεγαστικής και γενικότερης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες, και συγκεκριμένα η Φλόριντα και η Καλιφόρνια! Εκεί η Starbucks θα προσπαθήσει να ανοίξει τουλάχιστον 200 με 250 νέα καταστήματα μέσα στον επόμενο χρόνο!
Και πέραν αυτών, η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε πως θα συνεχιστεί κανονικά το επενδυτικό της πρόγραμμα στην Ευρώπη, εκεί όπου σε συνεργασία με τη μεγάλη βρετανική εταιρεία εστίασης SSP σχεδιάζει να ανοίξει 150 νέα Starbucks στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και λιμάνια μέσα στα επόμενα 3 χρόνια!
Την ίδια ώρα, ακόμη μια μεγάλη αλυσίδα, η βρετανική Μarks & Spencer Group Plc, ανακοίνωνε την απομάκρυνση του επικεφαλής του τμήματος Τροφίμων και Ποτών. Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της Marks & Spencer Stuart Rose δικαιολόγησε την απόφαση της απομάκρυνσης του κυρίου Steve Esom, του επικεφαλής τροφίμων της πολυεθνικής, και την αντικατάστασή του από τον μέχρι πρότινος αντιπρόεδρο, αρμόδιο για το τμήμα Προϊόντων Σπιτιού John Dixon, λέγοντας πως η αλλαγή κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να αναζωογονηθεί ο τομέας Τροφίμων της εταιρείας που παρέπαιε τους τελευταίους 18 μήνες. Χαρακτηριστικά ο κύριος Rose δήλωσε πως μπορεί μεν ο τομέας αρμοδιότητας του απερχόμενου στελέχους να μην ήταν ο πλέον ζημιογόνος του ομίλου, αλλά τις τελευταίες 13 εβδομάδες τα έσοδά του μειώθηκαν κατά 5,3%, κάτι που δεν μπορούσε να συνεχιστεί επί μακρόν! Πολύ περισσότερο από τη στιγμή που το μερίδιο αγοράς που έχανε η Μ&S το... άρπαζαν οι μεγάλες ανταγωνίστριές της, οι Tesco Plc και Asda!
Πάντως η Marks & Spencer προσπαθεί εναγωνίως να βρει λύσεις στο οικονομικό της αδιέξοδο, αφού τους τελευταίους μήνες η συνολική κεφαλαιοποίησή της έχει υποχωρήσει κατά 4 δισ. στερλίνες!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr