Νέα μοιρασιά 4 δις. ευρώ για τους εργολάβους

Νέα μοιρασιά 4 δις. ευρώ για τους εργολάβους

Ο νέος γύρος αντιπαράθεσης μεταξύ των εργολάβων θα ξεκινήσει με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν από το Γ’ ΚΠΣ σε υποδομές  Μετρό (επέκταση της γραμμής προς Πειραιά), σε έργα για την βελτίωση του αστικού οδικού δικτύου και φυσικά στη νέα γενιά δημόσιων έργων που σχεδιάζει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς μέσα από την 4η προγραμματική περίοδο (πρόγραμμα ΕΣΠΑ). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου μέσα στο 2008 θα «τρέξουν» νέοι διαγωνισμοί συνολικής αξίας περίπου 4 δις. ευρώ,

Νέα μοιρασιά 4 δις. ευρώ για τους εργολάβους

Ο νέος γύρος αντιπαράθεσης μεταξύ των εργολάβων θα ξεκινήσει με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν από το Γ’ ΚΠΣ σε υποδομές  Μετρό (επέκταση της γραμμής προς Πειραιά), σε έργα για την βελτίωση του αστικού οδικού δικτύου και φυσικά στη νέα γενιά δημόσιων έργων που σχεδιάζει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς μέσα από την 4η προγραμματική περίοδο (πρόγραμμα ΕΣΠΑ). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου μέσα στο 2008 θα «τρέξουν» νέοι διαγωνισμοί συνολικής αξίας περίπου 4 δις. ευρώ, από τα οποία τουλάχιστον 2 δις. ευρώ θα προέλθουν με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Οι νέοι διαγωνισμοί

Το νέο κύμα έργων που έρχεται, προβλέπει παρεμβάσεις με στόχο την αποσυμφόρηση της κίνησης εντός του λεκανοπέδιου Αττικής, (μετρό, επεκτάσεις της Αττικής οδού,  υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, επέκταση της Λεωφόρου Μαρκοπούλου με παράκαμψη Λαυρίου, κατασκευή  της Λ. Κύμης από την Αττική Οδό μέχρι την Εθνική Οδό) καθώς επίσης και δράσεις στην περιφέρεια που θα συνεχίζει να δέχεται τις ευεργετικές ενισχύσεις των κοινοτικών ταμείων. Στα προγραμματισμένα έργα περιλαμβάνονται:
-οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού  (π.χ Αρδάνιο-Ορμένιο κ.α)
-ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ),
-ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία (περιοχή Αιτωλοακαρνανίας)
-ο άξονας Βόνιτσα –Λευκάδα 
- γ΄ φάση των λιμανιών Ηγουμενίτσας-Πάτρας   
Εκτός από τις υποδομές των μεγάλων οδικών έργων, το ΥΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει να ρίξει μεγάλο βάρος και σε έργα περιβαλλοντικής σημασίας. Έμφαση θα δοθεί σε δράσεις που αφορούν στην δημιουργία αποχετευτικών δικτύων και μονάδων επεξεργασίας λυμάτων (βιολογικούς καθαρισμούς κ.α), τομέας για τον οποίο η χώρα μας έχει κυνηγηθεί επανειλημμένως από τις Βρυξέλλες με κίνδυνο εάν δεν συμμορφωθεί άμεσα να κληθεί να πληρώσει «τσουχτερά» πρόστιμα. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της «τριτοκοσμικής» Ανατολικής Αττικής, όπου τα αστικά λύματα εξακολουθούν να καταλήγουν σε βόθρους, ρυπαίνοντας τα υπόγεια ύδατα.
          
Οι προτεραιότητες της χρονιάς

Στο ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμούν ότι μέχρι το Πάσχα θα έχουν εγκατασταθεί τα εργοτάξια, όλων των συγχρηματοδοτούμενων έργων που έκλεισαν μέσα στο 2007, πλην του ΒΔ Άξονα της Πελοποννήσου που μετατίθεται για αργότερα.
Επιπλέον, μέσα στο α΄ τρίμηνο του έτους, αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο και με το στοιχειωμένο έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, προϋπολογισμού άνω του 1,5 δις. ευρώ. Τους τελευταίους μήνες ο κ. Γιώργος Σουφλιάς και το επιτελείο των συνεργατών του βάζουν τις τελευταίες πινελιές στις μελέτες που αφορούν την τελική χάραξη του έργου, που λόγω των αντιδράσεων των δήμων των νοτίων προαστίων (Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Ελληνικού) για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα επιφέρει η περιφερειακή Υμηττού, χρειάστηκε να τροποποιηθούν αρκετές φορές. Στο υπουργείο κλείνουν περισσότερο στην ιδέα της επαναπροκήρυξης του έργου, καταργώντας την προεπιλογή των κατασκευαστικών ομίλων που είχε γίνει το 2002.
Μεγάλη μάχη αναμένεται να δοθεί μεταξύ των κατασκευαστικών ομίλων και για την επέκταση του Μετρό από Χαϊδάρι προς Πειραιά. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 730 εκ. ευρώ αναμένεται να μπει στην τελική ευθεία μέσα στην Άνοιξη, οπότε και αναμένεται να υποβληθούν οι οικονομικές προσφορές. Το υπουργείο έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του Μητροπολίτη Σεραφείμ για μετακίνηση του σταθμού «Ευαγγελίστρια» και έτσι ο διαγωνισμός θα περάσει στην επόμενη φάση με στόχο να αναδείξει ανάδοχο μέσα στο καλοκαίρι.

Ζυμώσεις για τη γραμμή «U»

Στην Αττικό μετρό υποστηρίζουν ότι μέσα στο έτος δεν θα προκηρυχθεί άλλος διαγωνισμός για υποδομές Μετρό αν και εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν να μπαίνουν τα θεμέλια για την κατασκευή της γραμμής «U» του Μετρό. Ένα μαμούθ έργο, ύψους άνω των 2,1 δισ. ευρώ, που θα συνδέσει το Άλσος Βείκου, με το Μαρούσι διατρέχοντας τις πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας. Οι μελέτες για την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν στα τέλη του έτους αλλά η Αχίλλειος πτέρνα παραμένει ο τρόπος χρηματοδότησής του.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης