ΟΛΠ: Νέο στοίχημα, η ακίνητη περιουσία

ΟΛΠ: Νέο στοίχημα, η ακίνητη περιουσία

Η εκμετάλλευση των ευκαιριών αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας στοχεύει στην ανάδειξη της κρυμμένης υπεραξίας του ΟΛΠ και αποτελεί έναν από τους σημαντικούς στόχους που έχει θέσει η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε.

Σε αυτό το πλαίσιο και ειδικότερα σε ό,τι αφορά το νέο εκθεσιακό - συνεδριακό κέντρο, στόχος της διοίκησης αποτελεί η επιστροφή των «Ποσειδωνίων» του 2010 στον Πειραιά, σε έναν χώρο που θα καλύπτει με αισθητική όλες τις σύγχρονες λειτουργικές απαιτήσεις μεγάλων εκθεσιακών διοργανώσεω

ΟΛΠ: Νέο στοίχημα, η ακίνητη περιουσία

Η εκμετάλλευση των ευκαιριών αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας στοχεύει στην ανάδειξη της κρυμμένης υπεραξίας του ΟΛΠ και αποτελεί έναν από τους σημαντικούς στόχους που έχει θέσει η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε.

Σε αυτό το πλαίσιο και ειδικότερα σε ό,τι αφορά το νέο εκθεσιακό - συνεδριακό κέντρο, στόχος της διοίκησης αποτελεί η επιστροφή των «Ποσειδωνίων» του 2010 στον Πειραιά, σε έναν χώρο που θα καλύπτει με αισθητική όλες τις σύγχρονες λειτουργικές απαιτήσεις μεγάλων εκθεσιακών διοργανώσεων.

«Παράλληλα με την υπό εξέλιξη σύμβαση, ο ΟΛΠ λαμβάνει αντάλλαγμα ως ποσοστό των εσόδων του παραχωρησιούχου και εξασφαλίζει εγγυημένα ελάχιστα έσοδα 2,5 εκατ. ετησίως, δηλαδή μεγαλύτερα από τη χρησιμοποίηση του υφιστάμενου εκθεσιακού στην παγόδα και χωρίς κόστη ή ανάληψη επιχειρηματικών κινδύνων», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. Νίκος Αναστασόπουλος στη διάρκεια της Γ.Σ. της εταιρείας:

«Εκτός του ανωτέρω, η αξιοποίηση των παλαιών αποθηκών και κτιρίων στο λιμάνι αποτελεί το επόμενο βήμα, ωστόσο επισημαίνεται ότι λαμβάνεται υπόψη πρωτίστως η απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού και η ασφαλής και άνετη μετακίνηση επιβατών και οχημάτων».

 Επιδίωξη και στρατηγική

Ωθούμενος από τις διεθνείς εξελίξεις, ο ΟΛΠ αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του και θέτει στόχους για να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις, οι οποίοι αφορούν:

  • Στην ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας και στην επέκταση της παραγωγικής ικανότητας μέσω επενδύσεων σε λιμενικές υποδομές.
  • Στην υιοθέτηση εξωστρεφούς αναπτυξιακής πολιτικής.
  • Στην υιοθέτηση ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα όσον αφορά στις υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό.
  • Στη βελτίωση της οικονομικής θέσης μέσω της αύξησης των εσόδων και του ελέγχου των δαπανών.
  • Στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω διαρκούς επιμόρφωσης και προσαρμογής στα νέα τεχνολογικά δεδομένα.
  • Στην εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας με σκοπό το ευρύτερο κοινωνικό όφελος και με σεβασμό προς το περιβάλλον.
  • Στη λειτουργία βάσει πραγματικών ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, το 2007 επανεξετάστηκαν και επιβεβαιώθηκαν τα δεδομένα των εξελίξεων και των προοπτικών που διαγράφονται στη λιμενική βιομηχανία για την επόμενη 10ετία, με μελέτες που διεκπεραιώθηκαν από έμπειρους μελετητές.

Με βάση τα συμπεράσματα των αναλύσεων και των μελετών, ο ΟΛΠ οριστικοποίησε το μεσο- μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό του πρόγραμμα, το οποίο κινείται στους ακόλουθους βασικούς άξονες:

Κλείσιμο
  • Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ΣΕΜΠΟ με στόχο τη δημιουργία διεθνούς σταθμού διαμετακόμισης και τη διατήρηση κυρίαρχης θέσης στη Μεσόγειο.
  • Αναβάθμιση υποδομών, εγκαταστάσεων και υπηρεσιών του επιβατικού λιμένα με στόχο την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών πλοίων και επιβατών.
  • Μεγιστοποίηση της αξίας του ΟΛΠ μέσω αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του.
  • Συνέργιες μεταξύ των λιμένων της Αττικής με ανάπτυξη αλληλοσυμπληρούμενων δραστηριοτήτων στο πλαίσιο ένταξής τους σε ενιαίο λιμενικό σύστημα υπό την ηγεσία του ΟΛΠ.

Για την εκπλήρωση των ανωτέρω ο ΟΛΠ προχώρησε σε αναθεώρηση του προγράμματος επενδύσεων με την ένταξη ανάλογων έργων.

Το νέο 5ετές επενδυτικό πρόγραμμα 2008-2012 ανέρχεται στο γιγαντιαίο ποσό των 500 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 93 εκατ. προβλέπονται μέχρι το έτος 2014. 

Η επιβατική κίνηση εσωτερικού το 2007 συνολικά έφτασε περίπου τα 20 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση κατά 3,4% από το 2006.

Η συνεχής αυξητική τάση επιβάλλει τη λήψη μέτρων για την καλύτερη αξιοποίηση του σχετικά περιορισμένου χώρου του κεντρικού λιμένα προκειμένου να καλυφθούν οι μελλοντικές ανάγκες διακίνησης επιβατών και οχημάτων.

Η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με τα μέτρα που υλοποιήθηκαν το 2007 θα πρέπει να ενισχυθούν με έργα υποδομών όπως, π.χ., τη δημιουργία νέων επιβατικών σταθμών και χώρων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας ο ρυθμός αύξησης της κίνησης επιβατών και οχημάτων στον επιβατικό λιμένα είναι 5% κατά μ.ό., ο οποίος αναμένεται να συνεχιστεί. Παράλληλα το λιμάνι εμφανίζει συμπτώματα κορεσμού, πράγμα που καθιστά αναγκαία τη λήψη μέτρων, όπως επέκτασή του προς Δραπετσώνα και αναδιάταξη των ακτοπλοϊκών γραμμών για αποσυμφόρηση, σε συνεργασία με τα λιμάνια της Αττικής στο πλαίσιο ενός ενιαίου λιμενικού συστήματος κάτω από την ηγεσία του ΟΛΠ.

Το πρόβλημα χώρων στο κεντρικό λιμάνι έχει επιδεινωθεί ιδιαίτερα από τη διατήρηση κτιρίων όπως το Α&Β Τελωνείο που πρέπει να μετακινηθεί, τη μεταφορά του ΥΕΝΑΝΠ σε κακώς επιλεγμένο χώρο, τη μη επίλυση του προβλήματος για την αξιοποίηση του ΣΙΛΟ και των παλαιών αποθηκών, καθώς και την κατάληψη χώρων, που επιτείνεται ως πρόβλημα από την αδυναμία του κρατικού μηχανισμού να απομακρύνει τους καταληψίες, όπως στην πέτρινη αποθήκη.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Best of Network

Δείτε Επίσης