Sunday Times: Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι ικανό να φιλοξενήσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα

parthenonas

«Είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς ότι ανήκουν στον αρχικό τόπο τους. Γιατί να μην τα ανταλλάξουμε;» τονίζει η αρθρογράφος Σάρα Μπάξτερ

«Το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα είναι απολύτως ικανό να φιλοξενήσει τα γνήσια γλυπτά του Παρθενώνα αντί για τα καλοφτιαγμένα αντίγραφα που εκθέτει» τονίζει σε άρθρο της στους Sunday Times η Σάρα Μπάξτερ.

«Είναι δύσκολο να αρνηθεί κανείς ότι ανήκουν στον αρχικό τόπο τους. Γιατί να μην τα ανταλλάξουμε; Αγωνιζόμαστε για μια χαμένη μάχη για να κρατήσουμε την λεηλασία μας όταν υπάρχουν καινοτόμοι τρόποι να μοιραστούμε τις γνώσεις μας» τονίζει η αρθρογράφος υποστηρίζοντας την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, και συμφωνώντας με την άποψη που έχει υποστηρίξει και ο ηγέτης των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν.

Η αρθρογράφος των Sunday Times παρατηρεί ότι η σύγχρονη τεχνολογία μπορεί να προσφέρει τέλεια αντίγραφα και αναπαραστάσεις αρχαίων πόλεων όπως της αρχαίας Ρώμης και της Αψίδας του Θριάμβου της Παλμύρας και θέτει το ερώτημα «δεν θα μπορούσε η Βρετανία να επιστρέψει τα Ελγίνεια μάρμαρα και να αναπαραγάγει με την τεχνολογία το μεγαλείο του Παρθενώνα για τις νέες γενιές επισκεπτών του Βρετανικού Μουσείου;».

Παρατηρεί τέλος, ότι παρόμοια πολιτική πιστών αντιγράφων ακολουθεί και το Victoria and Albert Museum.

ΣΧΟΛΙΑ (2)

Παναγιωτης

Η Μελινα Μερκουρη παραμυθιασε τους Ελληνες οτι τα μαρμαρα του Παρθενωνα θα επιστρεψουν στην Ελλαδα για να ξαναβγει βουλευτης. Εαν πονουσε τοσο πολυ για τα θησαυρους της Ελλαδος, γιατι ουδεποτε αυτη και ο γαλλος συζυγος της δεν ζητησαν απο το Λουβρο την επιστροφη δυο σπουδαιων αγαλματων της Αφροδιτης της Μηλου και της Απτερου Νικης. Μηπως δεν ηθελαν να στεναχωρησουν τους Γαλλους φιλους τους;

Ιστορικός

Προς Θεού, όχι! Τα μάρμαρα πρέπει να μείνουν στην Αγγλία. Δεδομένου ότι είναι αδύνατη η επανατοποθέτησή τους στον Παρθενώνα, θα είναι σε μουσείο. Έχετε δει με τι ενδιαφέρον και σεβασμό περιμένουν μεγάλες ουρές επισκεπτών να μπουν σε μουσείο εκεί; Στην σάπια σύγχρονη αριστερή Ελλάδα ελάχιστοι πάνε ποτέ σε μουσεία, οι ουρές είναι στα νυχτερινά χαμαιτυπεία... Οι πραγματικοί κληρονόμοι του αρχαιοελληνικού πολιτισμού είναι οι σημερινοί φορείς του δυτικού πολιτισμού, στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνονται οι νεοέλληνες. Ειδικά η Βρεταννία είναι η σύγχρονη αντιστοιχία της αρχαίας Αθήνας - γενέτειρα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας όπως η Αθήνα της άμεσης, ναυτική (Αθήνα: "Μέγα το της θαλάσσης κράτος", Αγγλία: "Βρεταννία κυβέρνα τα κύματα") και ελεύθερη όπως η πόλη του Περικλέους... Αλλά υπάρχει και πιο σοβαρός λόγος. Στην σάπια αριστερή χώρα δεν υπάρχει κράτος νόμου, το αληταριό μπορεί να τα βάψει με σπρέϊ ή να τους ρίξει μολότωφ, βέβαιο πως τιμωρία δεν υπάρχει. Η ίδια η Ακρόπολη έχει ήδη γίνει χώρος όπου αναρχοαριστερό αληταριό ατιμώρητο απλώνει κουρελαρία, κάποια μέρα, αποθρασυμένο από την ατιμωρησία, θα κάνει ιερόσυλο βανδαλισμό. Αν μπορούσε ολόκληρη να μεταναστεύσει στον χώρο που της αρμόζει, του δυτικού πολιτισμού, θα ήταν καλύτερα.

Μπαααα

Αφήστε τα εκεί που είναι...εδώ, ή θα τα αλείψουν με λάδι με καμια εκατό φυλακές παραδίπλα, ή θα χουμε υπουργούς πολιτισμου να κάνουν ρεικι ή θα τα πουλήσει ο συριζα για κάνα δυο μέρες παραπάνω κολλημένοι στην καρέκλα, και τότε είναι που δε θα επιστραφούν ποτε..σε κάθε περίπτωση, ας τα κρατήσουν οι Άγγλοι, και αν ποτέ συνέλθουμε απ' τον λήθαργο, αν ποτέ αλλάξουμε και αλλάξει η σημερινή κατάντια τότε θα τα παρουμε χωρίς συζήτηση...

Αστα εκει

να διαφημιζουν τον αρχαιο ελληνικο πολιτισμο σε ενα απο τα μεγαλυτερα μουσεια του κοσμου το οποιο τα φιλοξενει στη σημαντικοτερη και πιο υποβλητικη του αιθουσα.Ολα τα αλλα ειναι πολιτικαντικα και λαικισμοι.Στο "μοντερνο" μας μουσειο Ακροπολης θα πανε απατα.Ουτε που θα τα προσεξει κανεις.

ΚΡΙΝΙΩ ΚΑΛΟΓΕΡΙΔΟΥ

To μόνιμο moto των Άγγλων είναι ότι τα ''γλυπτά του Έλγιν'' ανήκουν στην Παγκόσμια κληρονομιά. Ως εκ τούτου, δεν παίζει ρόλο το πού βρίσκονται αυτά, αρκεί να προστατεύονται και να γίνονται σεβαστά!.. Έτσι λένε... Μα κάνουν λάθος!.. Μέγα λάθος!.. Ας τους απαντήσουμε, λοιπόν, ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα (κι όχι του λόρδου Έλγιν, που τα έκλεψε) ανήκουν πρωτίστως στην κληρονομιά του λαού που τα έπλασε. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με νομικό κληροδότημα, αλλά με πνευματική παρακαταθήκη απ' την οποία αντλείται και επιβεβαιώνεται η εθνική ταυτότητα. Η κατοχή αυτών των μνημείων απ' τον φυσικό κληρονόμο τους, επομένως, ή η επιστροφή τους σε αυτόν δεν μειώνει τη θέση και τη σημασία τους για τον παγκόσμιο πολιτισμό. Επιπλέον, η επιστροφή τους στην Ελλάδα, στον τόπο που γεννήθηκαν, νοηματοδοτεί και κάτι άλλο. Ότι, δηλαδή, δεν είναι μόνο ο τόπος που βεβαιώνεται πολιτιστικά διαμέσου των μνημείων. Είναι και τα μνημεία που βεβαιώνονται αισθητικά διαμέσου του τόπου. Σκεφθείτε πώς θα έμοιαζαν οι αιγυπτιακές πυραμίδες έξω από την έρημο: άχαροι και αταίριαστοι όγκοι από πέτρα... Συνεπώς. δεν είναι μόνο το πνεύμα του λαού ριζωμένο στην τέχνη του. Είναι και η τέχνη του ριζωμένη στον τόπο του...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

war_arthr

Πλήθος νέων αφίξεων με την απόλυτη κυριαρχία του “Ρόμα”, της καλύτερης ταινίας της χρονιάς με την απίστευτη, χορογραφημένη, σκηνοθεσία του Αλφόνσο Κουαρόν με το Οσκαρ στο τσεπάκι!