Netherlands Dans Theatre: «Ο μόνος τρόπος για να πολεμήσεις τους πολιτικούς είναι η τέχνη»

Ένας από τους σημαντικότερους θιάσους χορού για το σύγχρονο μπαλέτο, επανέρχεται στην κεντρική σκηνή του Μεγάρου με στρατευμένη τέχνη


Ο Paul Lightfoot, γεννήθηκε με ένα επίθετο που παραπέμπει στον χορό. Αυτός που πατάει ελαφρά στα πόδια του όπως είναι η ακριβής μετάφραση του επιθέτου του, μιλάει στη συνέντευξη τύπου με πάθος για τις τρεις νέες παρουσιάσεις χορογραφιών που θα δούμε από απόψε 5 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και για τρεις παραστάσεις. 

«Πάντα όταν ερχόμαστε εδώ, υπάρχει κρίση» λέει ο χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του θιάσου. «Αλλά να ξέρετε ότι παρόλο που στην Ολλανδία υπάρχει στήριξη στον πολιτισμό μεγάλη, είχαμε και εμείς κρίσεις μεγάλες. Το κτίριο μας που το χρηματοδοτήσαμε μόνοι μας, έγινε μήλο της έριδας μεταξύ πολιτικών και τοπικής αυτοδιοίκησης και καταλήξαμε να μαλώνουμε μαζί τους. Στο τέλος όμως καταλάβαμε ότι το μόνο πράγμα που μπορείς να κάνεις είναι τέχνη» εξηγεί ο Lightfoot.

H σύντροφος του στη ζωή και την δουλειά, χορογράφος Sol Leon, περιγράφει την πρεμιέρα του Stop Motion, της χορογραφίας που θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής, και η οποία έγινε μέσα από τις πολιτικές αντιξοότητες που αντιμετώπισε ο θίασος. «Όταν οι πολιτικοί ήθελαν να κλείσουν το κτίριο μας, εγώ κατάλαβα ότι δεν θα συνεννοηθούμε μαζί τους ποτέ. Και κάναμε την χορογραφία. Και ήρθαν όλοι. Υπουργοί, πολιτικοί αντίπαλοι, δήμαρχοι. Και αγωνιούσαν για το τι θα δείξουμε. Και τους κάναμε όλους να κλάψουν. Και αυτό ήταν η επιτυχία της τέχνης. Κατάλαβαν όλοι πόσο σημαντική είναι η τέχνη και ότι πρέπει να μας αφήσουν να κάνουμε την δουλειά μας». 

Στο Stop Motion, «πρωταγωνιστεί» και η κόρη του ζευγαριού Lightfoot-Leon που διαβάζει αποσπάσματα από το έργο Ηλέκτρα, όπως μας αποκαλύπτει το ζευγάρι πίσω από το τιμόνι του NDT. 




 
Το πρόγραμμα της κάθε παράστασης περιλαμβάνει τρεις χορογραφίες:  

Το Solo Echo, όπου το σόλο ενός χορευτή μετασχηματίζεται προοδευτικά σε ένα συμπαγές σύνολο, σε ένα κινούμενο γλυπτό αποτελούμενο από πολλούς χορευτές με φόντο τις χιονονιφάδες και με μουσική υπόκρουση τις γαλήνιες συνθέσεις για βιολοντσέλο και πιάνο του Γιοχάννες Μπραμς. Η χορογραφία πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012 στη Χάγη.

Η δεύτερη χορογραφία του προγράμματος φέρει τον τίτλο Κleines Requiem [Μικρό ρέκβιεμ]. Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996, με βασική χορεύτρια την Sol Leon. Γραμμένηαπό τον Van Manen για έναν φίλο του που πέθανε από AIDS, η χορογραφία είναι ένα νανούρισμα για το τέλευταίο στάδιο της ζωής, ένας αποχαιρετισμός. Θεωρείται από τις σημαντικότερες δημιουργίες του Φαν Μάνεν. Η σκηνοθεσία είναι της Έλκε Σέπερς. Η μουσική βασίζεται στο έργο Μικρό ρέκβιεμ για μια πόλκα του πολωνού συνθέτη Χένρυκ Νικολάι Γκουρέτσκι. Είναι μπαλέτο για επτά χορευτές που φέρει τη χαρακτηριστική υπογραφή του βραβευμένου χορογράφου Hans Van Manen, ο οποίος υπήρξε χορευτής, χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του NDT και έχει δημιουργήσει περισσότερες από 120 χορογραφίες. 

Δείτε εδώ απόσπασμα από το «Μικρό Ρέκβιεμ» του Hans van Manen.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr