Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Έρευνες με στολή «Iron Man» στο ναυάγιο των Αντικυθήρων
Έρευνες με στολή «Iron Man» στο ναυάγιο των Αντικυθήρων
Ο πρωθυπουργός αναμένει σπουδαία ευρήματα, ενώ σχεδιάζει την Κυριακή να βρεθεί δίπλα στους Έλληνες και ξένους ερευνητές που αναζητούν υπολείμματα από το αρχαίο ναυάγιο που έκρυβε τον περίφημο μηχανισμό
Νέες έρευνες οι οποίες ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα διενεργούνται από Έλληνες και Αμερικανούς αρχαιολόγους στον βυθό των Αντικυθήρων με σκοπό την ανακάλυψη νέων θησαυρών που πιθανόν κρύβει το περίφημο ναυάγιο.
Το ναυάγιο είχε ανακαλυφθεί τυχαία από σφουγγαράδες το 1900 και τότε είχαν έρθει στην επιφάνεια με πρωτόγονα μέσα, ο περίφημος μηχανισμός των Αντικυθήρων και μοναδικά αριστουργήματα, όπως τα αγάλματα του εφήβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου.
Είναι η πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά που θα χρησιμοποιηθεί σε υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα, το Exosuit, μια υπερσύχρονη στολή κατάδυσης, βάρους 240 κιλών, από κράμα αλουμινίου και κόστους 1,5 εκατ. ευρώ, που επιτρέπει στους δύτες να παραμένουν για αρκετή ώρα στο βυθό, ακόμη και σε βάθος 300 μέτρων.
Χρειάστηκαν δύο χρόνια προετοιμασίας και συνεργασίας της εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, και την τελευταία εβδομάδα ξεκίνησαν οι καταδύσεις και οι γεωφυσικές έρευνες, με ανιχνευτές μετάλλων, ενώ το πρόγραμμα των ερευνών στο βυθό των Αντικυθήρων θα ολοκληρωθεί στις 15 Οκτωβρίου.
Στόχος των ερευνητών είναι να εντοπιστεί ολόκληρος ο θησαυρός που μετέφερε το αρχαίο πλοίο, το οποίο ήταν γεμάτο λάφυρα από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των Ρωμαίων στρατηγών.Μετά την αρχική ανακάλυψη, το ναυάγιο των Αντικυθήρων εξερευνήθηκε μια ακόμη φορά, το 1976, από τον γνωστό Γάλλο εξερευνητή Ζακ Ιβ Κουστώ. Ο μοναδικός Έλληνας, που όχι μόνο έλαβε μέρος στις πολύμηνες τότε υποβρύχιες έρευνες με το Καλυψώ αλλά είχε και την εποπτεία όλης της επιχείρησης, ήταν ο αρχαιολόγος -αυτοδύτης και πρώην γενικός διευθυντής αρχαιοτήτων Λάζαρος Κολώνας.
Το ναυάγιο είχε ανακαλυφθεί τυχαία από σφουγγαράδες το 1900 και τότε είχαν έρθει στην επιφάνεια με πρωτόγονα μέσα, ο περίφημος μηχανισμός των Αντικυθήρων και μοναδικά αριστουργήματα, όπως τα αγάλματα του εφήβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου.
Είναι η πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά που θα χρησιμοποιηθεί σε υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα, το Exosuit, μια υπερσύχρονη στολή κατάδυσης, βάρους 240 κιλών, από κράμα αλουμινίου και κόστους 1,5 εκατ. ευρώ, που επιτρέπει στους δύτες να παραμένουν για αρκετή ώρα στο βυθό, ακόμη και σε βάθος 300 μέτρων.
Χρειάστηκαν δύο χρόνια προετοιμασίας και συνεργασίας της εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, και την τελευταία εβδομάδα ξεκίνησαν οι καταδύσεις και οι γεωφυσικές έρευνες, με ανιχνευτές μετάλλων, ενώ το πρόγραμμα των ερευνών στο βυθό των Αντικυθήρων θα ολοκληρωθεί στις 15 Οκτωβρίου.
Στόχος των ερευνητών είναι να εντοπιστεί ολόκληρος ο θησαυρός που μετέφερε το αρχαίο πλοίο, το οποίο ήταν γεμάτο λάφυρα από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των Ρωμαίων στρατηγών.Μετά την αρχική ανακάλυψη, το ναυάγιο των Αντικυθήρων εξερευνήθηκε μια ακόμη φορά, το 1976, από τον γνωστό Γάλλο εξερευνητή Ζακ Ιβ Κουστώ. Ο μοναδικός Έλληνας, που όχι μόνο έλαβε μέρος στις πολύμηνες τότε υποβρύχιες έρευνες με το Καλυψώ αλλά είχε και την εποπτεία όλης της επιχείρησης, ήταν ο αρχαιολόγος -αυτοδύτης και πρώην γενικός διευθυντής αρχαιοτήτων Λάζαρος Κολώνας.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ο πρωθυπουργός αναμένει σπουδαία ευρήματα, εξου και σχεδιάζει την Κυριακή να βρεθεί δίπλα στους Έλληνες και ξένους ερευνητές που αναζητούν υπολείμματα από το αρχαίο ναυάγιο που έκρυβε τον περίφημο μηχανισμό.
Τα ευρήματα που έχουν ανασυρθεί μέχρι σήμερα δείχνουν ότι το φορτηγό πλοίο (ολκάδα) που ναυάγησε στα ανοιχτά του νησιού δεν μετέφερε μόνο τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, αλλά και πολλά ακόμα αντικείμενα. Μάλιστα εκτιμάται ότι το πλοίο μετέφερε ως εμπόρευμα έργα τέχνης , τα οποία έχουν καταποντιστεί σε μεγαλύτερα βάθη.
Στο βυθό των Αντικυθήρων έχει εντοπιστεί και δεύτερο ναυάγιο, 250 μέτρα πιο μακρυά από το πρώτο, ενώ οι ειδικοί δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρχει και δεύτερος μηχανισμός, αφού εικάζεται ότι τα δύο πλοία ταξίδευαν μαζί.
Την επιχείρηση που διενεργείται μετά από διετή προετοιμασία επιβλέπει η εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσσέτης.
Τα ευρήματα που έχουν ανασυρθεί μέχρι σήμερα δείχνουν ότι το φορτηγό πλοίο (ολκάδα) που ναυάγησε στα ανοιχτά του νησιού δεν μετέφερε μόνο τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, αλλά και πολλά ακόμα αντικείμενα. Μάλιστα εκτιμάται ότι το πλοίο μετέφερε ως εμπόρευμα έργα τέχνης , τα οποία έχουν καταποντιστεί σε μεγαλύτερα βάθη.
Στο βυθό των Αντικυθήρων έχει εντοπιστεί και δεύτερο ναυάγιο, 250 μέτρα πιο μακρυά από το πρώτο, ενώ οι ειδικοί δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρχει και δεύτερος μηχανισμός, αφού εικάζεται ότι τα δύο πλοία ταξίδευαν μαζί.
Την επιχείρηση που διενεργείται μετά από διετή προετοιμασία επιβλέπει η εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσσέτης.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα