Ζήστε τη μαγεία των Χριστουγέννων στο νέο Flagship Store της Toys-Shop στην Αριστοτέλους
Νέα Υόρκη: Έκθεση της Μαρίας Αλεξέα με φόντο την ελληνική φύση
Νέα Υόρκη: Έκθεση της Μαρίας Αλεξέα με φόντο την ελληνική φύση
Στηριγμένη στον ελληνικό πολιτισμό και ξεδιπλώνοντας πανέμορφες εικόνες της Ελλάδας, η φωτογράφος και ζωγράφος, Μαρία Αλεξέα, παρουσιάζει δημιουργίες της
Η Ελληνίδα δημιουργός Μαρία Αλεξέα παρουσιάζει έργα της στη Νέα Υόρκη για τον «άνθρωπο του μέλλοντος» στον ιστορικό χωροχρόνο, με φόντο την ελληνική φύση
Μια φρέσκια πρόταση στην τέχνη, στηριγμένη στον άφθορο ελληνικό πολιτισμό και ξεδιπλώνοντας πανέμορφες εικόνες της Ελλάδας, η φωτογράφος και ζωγράφος, Μαρία Αλεξέα, παρουσιάζει δημιουργίες της για πρώτη στη Νέα Υόρκη, με την έκθεση που φέρει τον τίτλο «Οικολογία του Χορού».
Κυρίαρχο πρόσωπο στα έργα της είναι μια «άγνωστη σύγχρονη Ελληνίδα θεά», που ως ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού, με τον χορό και τις κινήσεις της αιωρείται ανάμεσα στη μοναδικότητα του χώρου και της ιστορίας. Πάνω στην ξέρα του βράχου και στο απέραντο γαλάζιο αναδεικνύει στοιχεία της ελληνικής ταυτότητας, επιχειρώντας να γεφυρώσει τον χρόνο και την κληρονομιά του Ελληνικού Κόσμου. Ο αρχαίος κίονας και η ανυπότακτη λευκή χορεύτρια συνθέτουν μια αίσθηση αιωνιότητας, ανοίγοντας όλα τα χρώματα πάνω στη γη, τη θάλασσα και τον ουρανό.
«Σ' αυτή την έκθεση παρουσιάζω έργα φωτογραφικού κολάζ και ζωγραφικής. Είναι συγκοινωνούντα δοχεία αυτές οι δυο τέχνες, γιατί αλληλοεπηρεάζονται και έχουν την ίδια θεματική, με κεντρικό θέμα το ανθρώπινο σώμα, την ένωση του σώματος με τη φύση και τη χορογράφησή του μέσα στον χώρο, είτε πρόκειται για ζωγραφική είτε για φωτογραφία» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορεί η Μαρία Αλεξέα.
Όπως ανέφερε, η λήψη των φωτογραφιών έγινε στο νησί Μήλος και «η αποστολή ήταν πολύ επικίνδυνη» επειδή έγινε σε χώρους με μεγάλα ύψη. Σκηνοθετώντας και παίζοντας η ίδια τον πρωταγωνιστικό ρόλο, καθόριζε το συγκεκριμένο κάδρο, την κίνηση και το πλαίσιο που έγινε η φωτογράφηση. Τόσο στα έργα ζωγραφικής όσο και στο φωτογραφικό κολάζ θέλησε να οραματιστεί τον «άνθρωπο του μέλλοντος», με βασικό άξονα την «οικολογία του πνεύματος και τον άνθρωπο σε μια αρμονική συνύπαρξη με το περιβάλλον».
Αναφερόμενη στα ρόδια που χρησιμοποιεί στα έργα της, η Ελληνίδα δημιουργός επισήμανε: «Πρόκειται για το σύμβολο της γονιμότητας και γιατί είναι για μένα η συμπύκνωση της σκέψης των Ιώνων με αυτής της σοφίας και του αισθησιασμού ταυτόχρονα. Στο ρόδι βλέπω τις αναλογίες των αισθήσεων στο πνεύμα».
Μια φρέσκια πρόταση στην τέχνη, στηριγμένη στον άφθορο ελληνικό πολιτισμό και ξεδιπλώνοντας πανέμορφες εικόνες της Ελλάδας, η φωτογράφος και ζωγράφος, Μαρία Αλεξέα, παρουσιάζει δημιουργίες της για πρώτη στη Νέα Υόρκη, με την έκθεση που φέρει τον τίτλο «Οικολογία του Χορού».
Κυρίαρχο πρόσωπο στα έργα της είναι μια «άγνωστη σύγχρονη Ελληνίδα θεά», που ως ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού, με τον χορό και τις κινήσεις της αιωρείται ανάμεσα στη μοναδικότητα του χώρου και της ιστορίας. Πάνω στην ξέρα του βράχου και στο απέραντο γαλάζιο αναδεικνύει στοιχεία της ελληνικής ταυτότητας, επιχειρώντας να γεφυρώσει τον χρόνο και την κληρονομιά του Ελληνικού Κόσμου. Ο αρχαίος κίονας και η ανυπότακτη λευκή χορεύτρια συνθέτουν μια αίσθηση αιωνιότητας, ανοίγοντας όλα τα χρώματα πάνω στη γη, τη θάλασσα και τον ουρανό.
«Σ' αυτή την έκθεση παρουσιάζω έργα φωτογραφικού κολάζ και ζωγραφικής. Είναι συγκοινωνούντα δοχεία αυτές οι δυο τέχνες, γιατί αλληλοεπηρεάζονται και έχουν την ίδια θεματική, με κεντρικό θέμα το ανθρώπινο σώμα, την ένωση του σώματος με τη φύση και τη χορογράφησή του μέσα στον χώρο, είτε πρόκειται για ζωγραφική είτε για φωτογραφία» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορεί η Μαρία Αλεξέα.
Όπως ανέφερε, η λήψη των φωτογραφιών έγινε στο νησί Μήλος και «η αποστολή ήταν πολύ επικίνδυνη» επειδή έγινε σε χώρους με μεγάλα ύψη. Σκηνοθετώντας και παίζοντας η ίδια τον πρωταγωνιστικό ρόλο, καθόριζε το συγκεκριμένο κάδρο, την κίνηση και το πλαίσιο που έγινε η φωτογράφηση. Τόσο στα έργα ζωγραφικής όσο και στο φωτογραφικό κολάζ θέλησε να οραματιστεί τον «άνθρωπο του μέλλοντος», με βασικό άξονα την «οικολογία του πνεύματος και τον άνθρωπο σε μια αρμονική συνύπαρξη με το περιβάλλον».
Αναφερόμενη στα ρόδια που χρησιμοποιεί στα έργα της, η Ελληνίδα δημιουργός επισήμανε: «Πρόκειται για το σύμβολο της γονιμότητας και γιατί είναι για μένα η συμπύκνωση της σκέψης των Ιώνων με αυτής της σοφίας και του αισθησιασμού ταυτόχρονα. Στο ρόδι βλέπω τις αναλογίες των αισθήσεων στο πνεύμα».
Η έκθεση παρουσιάζεται στην πολιτιστική αίθουσα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη και θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου. Κατά τη χθεσινοβραδινή τελετή των εγκαινίων, την Μαρία Αλεξέα και τους προσκεκλημένους καλωσόρισε ο γενικός πρόξενος, Γιώργος Ηλιόπουλος, επισημαίνοντας ότι «η καλλιτέχνης παρουσιάζει την Ελλάδα με τη δική της ματιά, συμβάλλοντας στην προβολή της χώρας μας και του πολιτισμού μας στην αμερικανική μεγαλούπολη».
Ο Παναγιώτης Τσίμπρης, εκτελών χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή, μιλώντας για την έκθεση τόνισε ότι «με τη ζωγραφική ή τη φωτογραφία της, η δημιουργός επιχειρεί να εντάξει τον "άνθρωπο του μέλλοντος" στον ιστορικό χωροχρόνο, με φόντο τη φύση ή τα αρχαία μνημεία. Μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι, το δημιούργημα αυτό μπορεί να αλλάζει μορφές και χρήσεις, να εγκαταλείπεται και να μετασχηματίζεται, να γίνεται ακριβώς ένα "ερείπιο του μέλλοντος", γιατί κουβαλά -ενωμένα πάντα- το "γίγνεσθαι" ανθρώπου και φύσης, δηλαδή γένεση και φθορά, θάνατο και (ανα)γέννηση».
Η Μαρία Αλεξέα, καταγόμενη από το χωριό Αλαγονία του Ταϋγέτου, έχει σημαντικές διακρίσεις σε διάφορους κλάδους της τέχνης και το βιογραφικό της περιλαμβάνει σπουδές στη μουσική (δίπλωμα βιολοντσέλου από το Μουσικό Πανεπιστήμιο του Βύρτσμπουργκ Γερμανίας), στο χορό (Σάλτσμπουργκ Αυστρία), στον κινηματογράφο (Σχολή Σταυράκου στην Αθήνα), αλλά και στην επιστήμη και τη φιλοσοφία (δίπλωμα Νευροεπιστημών και μεταπτυχιακό στην Πλατωνική Τέχνη από το Πανεπιστήμιο του Sussex στη Βρετανία). Έχει δώσει αρκετά κονσέρτα στην Ευρώπη και παρουσίασε έργα της στη Χαϊδεμβέργη και τη Φλωρεντία. Η τελευταία έκθεσή της έγινε στο Μουσείο Γκαίτε στο Ντίσελντορφ, με τίτλο «Το ελληνικό όραμα του Γκαίτε».
Ο Παναγιώτης Τσίμπρης, εκτελών χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή, μιλώντας για την έκθεση τόνισε ότι «με τη ζωγραφική ή τη φωτογραφία της, η δημιουργός επιχειρεί να εντάξει τον "άνθρωπο του μέλλοντος" στον ιστορικό χωροχρόνο, με φόντο τη φύση ή τα αρχαία μνημεία. Μέσα στο ιστορικό γίγνεσθαι, το δημιούργημα αυτό μπορεί να αλλάζει μορφές και χρήσεις, να εγκαταλείπεται και να μετασχηματίζεται, να γίνεται ακριβώς ένα "ερείπιο του μέλλοντος", γιατί κουβαλά -ενωμένα πάντα- το "γίγνεσθαι" ανθρώπου και φύσης, δηλαδή γένεση και φθορά, θάνατο και (ανα)γέννηση».
Η Μαρία Αλεξέα, καταγόμενη από το χωριό Αλαγονία του Ταϋγέτου, έχει σημαντικές διακρίσεις σε διάφορους κλάδους της τέχνης και το βιογραφικό της περιλαμβάνει σπουδές στη μουσική (δίπλωμα βιολοντσέλου από το Μουσικό Πανεπιστήμιο του Βύρτσμπουργκ Γερμανίας), στο χορό (Σάλτσμπουργκ Αυστρία), στον κινηματογράφο (Σχολή Σταυράκου στην Αθήνα), αλλά και στην επιστήμη και τη φιλοσοφία (δίπλωμα Νευροεπιστημών και μεταπτυχιακό στην Πλατωνική Τέχνη από το Πανεπιστήμιο του Sussex στη Βρετανία). Έχει δώσει αρκετά κονσέρτα στην Ευρώπη και παρουσίασε έργα της στη Χαϊδεμβέργη και τη Φλωρεντία. Η τελευταία έκθεσή της έγινε στο Μουσείο Γκαίτε στο Ντίσελντορφ, με τίτλο «Το ελληνικό όραμα του Γκαίτε».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα