Τα φώτα αναβοσβήνουν, η γιορτή αρχίζει κι εμείς ετοιμαζόμαστε για μεγάλες ανατριχίλες με τις ταινίες και τις σειρές που μας προτείνει το Vodafone TV
Η έκθεση Δίασμα του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου στο Μουσείο Μπενάκη
Η έκθεση Δίασμα του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου στο Μουσείο Μπενάκη
Η έκθεση αφηγείται την ιστορία του Ιδρύματος, καρπό της ζωής και του έργου της ενδυματολόγου και σκηνογράφου Ιωάννας Παπαντωνίου
Το Ίδρυμα Βασίλη Παπαντωνίου (ΙΒΠ), γιορτάζοντας τα 50 χρόνια από την ίδρυσή του, σε συνδιοργάνωση με το Μουσείο Μπενάκη, παρουσιάζει την έκθεση «ΔΙΑΣΜA: Το περίτεχνο πλέγμα του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου», στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138, έως 12 Ιανουαρίου 2025.
Η έκθεση αφηγείται την ιστορία του Ιδρύματος, καρπό της ζωής και του έργου της ενδυματολόγου και σκηνογράφου Ιωάννας Παπαντωνίου. Το δραστήριο Ίδρυμα «Βασίλη Παπαντωνίου» έχει διοργανώσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκθέσεις ενδύματος στην Ελλάδα ενώ διατηρεί τη μόνιμη στέγη του, το Μουσείο στο Ναύπλιο. Παράλληλα, η έκθεση επιχειρεί να διηγηθεί ιστορικά και σύγχρονα περιστατικιά του χώρου της μόδας παρουσιάζοντας ολόκληρες γκαρνταρόμπες επωνύμων και προσώπων της διπλανής πόρτας, στρατιωτικές, σχολικές και άλλες στολές, μαγιό εποχής και σύγχρονα κουστούμια από σημαντικές θεατρικές παραστάσεις.
Παρουσιάζονται επίσης μοναδικά τεκμήρια για τη μόδα του 20ού και 21ου αιώνα, αλλά και η φορεσιά της «Καραγκούνας» που αποτέλεσε το πρώτο απόκτημα της συλλογής από το οποίο ξεκίνησαν όλα, ως τα φορέματα του Issey Miyake και το πανοφώρι του Dior που ανήκε στη Γκρέις Κέλι, το θεατρικό κοστούμι του Γιάννη Τσαρούχη για τη Μαρία Κάλλας στη Μήδεια σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, τα φορέματα του Paul Poiret της δεκαετίας του ’20 και το θρακιώτικο νυφικό των αρχών του ‘20ου αιώνα.
Όπως αναφέρει η Πρόεδρος του Ιδρύματος Γεωργία Κρητικού Σαμαρά «η διορατικότητα και ο ρεαλισμός της Ιωάννας Παπαντωνίου την έκαναν σύντομα να την καταλάβει πως έπρεπε να περάσει από τις τοπικές φορεσιές στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη μόδα. Σήμερα, όπως λέει η ίδια, το δυνατό μας κομμάτι είναι οι ενδυματολογικές συλλογές, τα νυφικά και οι γκαρνταρόμπες μέσα από τις οποίες αναδεικνύεται η προσωπικότητα του κάθε ατόμου. Η ίδια γνωρίζει, αναγνωρίζει και ομολογεί πως πανευρωπαϊκά πρωτοπορούμε σε αυτό».
Η ίδια η έκθεση είναι «γεμάτη από συμβολισμούς, μια σχολή σκέψης» όπου μπορεί κανείς να δει πώς έγινε το πέρασμα σταδιακά από τις τοπικές φορεσιές και τις ενδυματολογικές συνήθειες των παραδοσιακών κοινοτήτων στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη μοδα. "Θα δείτε πως σήμερα η μόδα, εμπνέει τους σύγχρονους έλληνες ξένοι σχεδιαστές, πού σήμερα η χειρότεχνια μπορεί να συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία και τη δημιουργικότητα. Θα δείτε κούκλες να ντύνονται με τοπικές φορεσιές, θέλοντας όμως πιστά τις αναλογίες και τα παραδοσιακά μοτίβα, θα δείτε με τι τρόπο 98 βιβλία, εκδόσεις του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου, γίνονται προσβάσιμα στο ερευνητικό κοινό, και σε όποιον άλλο ενδιαφέρεται με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα δείτε την αξία της μεταποίησης της επιδιόρθωσης της επανάχρησης και της ανακύκλωσης».
Παράλληλα, μέσα από την έκθεση και το δεύτερο μέρος της ξεδιπλώνεται η κοινωνική, πολιτική και ιστορική διάσταση του ενδύματος, αλλά και η εμπορική, τεχνολογική και περιβαλλοντική. Τα εκθέματα αφηγούνται το πέρασμα από την οικοτεχνία στο fast fashion και από το μαλλί στο ρεγιόν. Η έκθεση παρουσιάζει, επίσης, το πώς τα ενδύματα γίνονται σύμβολα, εθνικά, κοινωνικά, κινηματικά σύμβολα και καταπίεσης, χειραφέτησης, το πώς έχουν χτιστεί ολόκληρα αφηγήματα γύρω από ένα ένδυμα.
Ειδήσεις σήμερα:
Ανάλυση Guardian: Ίσως η σύγκρουση Ιράν με Ισραήλ να «βολεύει» μερικά κράτη του Κόλπου - Τι στάση θα κρατήσουν;
Η πρωταγωνίστρια του ξυλοδαρμού της 14χρονης στη Γλυφάδα φωτογραφήθηκε να σημαδεύει με όπλο στα χέρια
Χωρίς τέλος ο διχασμός των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών: Τι υποστηρίζει η Καρυστιανού στο εξώδικο κατά των αδελφών Πλακιά
Η έκθεση αφηγείται την ιστορία του Ιδρύματος, καρπό της ζωής και του έργου της ενδυματολόγου και σκηνογράφου Ιωάννας Παπαντωνίου. Το δραστήριο Ίδρυμα «Βασίλη Παπαντωνίου» έχει διοργανώσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκθέσεις ενδύματος στην Ελλάδα ενώ διατηρεί τη μόνιμη στέγη του, το Μουσείο στο Ναύπλιο. Παράλληλα, η έκθεση επιχειρεί να διηγηθεί ιστορικά και σύγχρονα περιστατικιά του χώρου της μόδας παρουσιάζοντας ολόκληρες γκαρνταρόμπες επωνύμων και προσώπων της διπλανής πόρτας, στρατιωτικές, σχολικές και άλλες στολές, μαγιό εποχής και σύγχρονα κουστούμια από σημαντικές θεατρικές παραστάσεις.
Παρουσιάζονται επίσης μοναδικά τεκμήρια για τη μόδα του 20ού και 21ου αιώνα, αλλά και η φορεσιά της «Καραγκούνας» που αποτέλεσε το πρώτο απόκτημα της συλλογής από το οποίο ξεκίνησαν όλα, ως τα φορέματα του Issey Miyake και το πανοφώρι του Dior που ανήκε στη Γκρέις Κέλι, το θεατρικό κοστούμι του Γιάννη Τσαρούχη για τη Μαρία Κάλλας στη Μήδεια σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή, τα φορέματα του Paul Poiret της δεκαετίας του ’20 και το θρακιώτικο νυφικό των αρχών του ‘20ου αιώνα.
Όπως αναφέρει η Πρόεδρος του Ιδρύματος Γεωργία Κρητικού Σαμαρά «η διορατικότητα και ο ρεαλισμός της Ιωάννας Παπαντωνίου την έκαναν σύντομα να την καταλάβει πως έπρεπε να περάσει από τις τοπικές φορεσιές στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη μόδα. Σήμερα, όπως λέει η ίδια, το δυνατό μας κομμάτι είναι οι ενδυματολογικές συλλογές, τα νυφικά και οι γκαρνταρόμπες μέσα από τις οποίες αναδεικνύεται η προσωπικότητα του κάθε ατόμου. Η ίδια γνωρίζει, αναγνωρίζει και ομολογεί πως πανευρωπαϊκά πρωτοπορούμε σε αυτό».
Η ίδια η έκθεση είναι «γεμάτη από συμβολισμούς, μια σχολή σκέψης» όπου μπορεί κανείς να δει πώς έγινε το πέρασμα σταδιακά από τις τοπικές φορεσιές και τις ενδυματολογικές συνήθειες των παραδοσιακών κοινοτήτων στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη μοδα. "Θα δείτε πως σήμερα η μόδα, εμπνέει τους σύγχρονους έλληνες ξένοι σχεδιαστές, πού σήμερα η χειρότεχνια μπορεί να συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία και τη δημιουργικότητα. Θα δείτε κούκλες να ντύνονται με τοπικές φορεσιές, θέλοντας όμως πιστά τις αναλογίες και τα παραδοσιακά μοτίβα, θα δείτε με τι τρόπο 98 βιβλία, εκδόσεις του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου, γίνονται προσβάσιμα στο ερευνητικό κοινό, και σε όποιον άλλο ενδιαφέρεται με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα δείτε την αξία της μεταποίησης της επιδιόρθωσης της επανάχρησης και της ανακύκλωσης».
Παράλληλα, μέσα από την έκθεση και το δεύτερο μέρος της ξεδιπλώνεται η κοινωνική, πολιτική και ιστορική διάσταση του ενδύματος, αλλά και η εμπορική, τεχνολογική και περιβαλλοντική. Τα εκθέματα αφηγούνται το πέρασμα από την οικοτεχνία στο fast fashion και από το μαλλί στο ρεγιόν. Η έκθεση παρουσιάζει, επίσης, το πώς τα ενδύματα γίνονται σύμβολα, εθνικά, κοινωνικά, κινηματικά σύμβολα και καταπίεσης, χειραφέτησης, το πώς έχουν χτιστεί ολόκληρα αφηγήματα γύρω από ένα ένδυμα.
Ειδήσεις σήμερα:
Ανάλυση Guardian: Ίσως η σύγκρουση Ιράν με Ισραήλ να «βολεύει» μερικά κράτη του Κόλπου - Τι στάση θα κρατήσουν;
Η πρωταγωνίστρια του ξυλοδαρμού της 14χρονης στη Γλυφάδα φωτογραφήθηκε να σημαδεύει με όπλο στα χέρια
Χωρίς τέλος ο διχασμός των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών: Τι υποστηρίζει η Καρυστιανού στο εξώδικο κατά των αδελφών Πλακιά
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα