«Felicita» της Σεμίνας Διγενή: Μια παράσταση προκλητική και ανατρεπτική

«Felicita» της Σεμίνας Διγενή: Μια παράσταση προκλητική και ανατρεπτική

 Στην αρχή ο θεατής νομίζει πως θα δει μια ανάλαφρη αισθηματική κομεντί, γιατί πολύ γρήγορα όλα θα εξελιχθούν σε ένα σκληρό δράμα

IMG-1eb084297c372ec93390e52fd7f27792-V
Είδα το «Felicita», της Σεμίνας Διγενή, στο θέατρο Αλκυονίς, ένα παράξενο μπρα ντε φερ για την ουσία της ευτυχίας. Χαρακτηρίστηκε «pop θρίλερ», αλλά θα ήθελα να προσθέσω και κάτι ακόμα: Την ανατριχιαστική συνάφειά του με τους αρχαίους τραγικούς,  τον Πίντερ και τον Σέξπιρ. 

Η βία, ο έρωτας, η απληστία, ο έρωτας, η κακοποίηση, η ύβρις, ή ήττα, ο θρίαμβος, ο θάνατος, η αγάπη, η αλήθεια πρωταγωνιστούν στην ιστορία. Ένα παράτολμο πείραμα,  ένα παιχνίδι, όπου οι ήρωες, εναλλάσσονται στους ρόλους αφέντη -υπηρέτη, θύτη- θύματος. 
IMG_20231017_224548_284
IMG-357261e186bbdf5c0a55ad3ae2ef10a7-V
IMG-b8cf28985e49a163d8c80fc3c6c3e66e-V
Εξαιρετικά θετική η ανταπόκριση του κοινού

Δυο άνθρωποι σ ένα δωμάτιο κι ένα οριακό, ένα επικίνδυνο παιγχνίδι. Δυο άνθρωποι που παίζουν, ενώ χάνονται..
Μια ώριμη σκηνοθέτης κι ένας νεαρός διανομέας. Εκείνη του ζητάει να... ενοικιάσει 24 ώρες από τη ζωή του, έναντι αδρής αμοιβής. Εκείνος δέχεται να της πουλήσει μια ολόκληρη μέρα του. 

Εκείνη ξέρει ότι από αυτό το λεπτό και μετά, ξεκινάει η πιο σημαντική νύχτα της ζωής της, μια νύχτα που τη σχεδιάζει χρόνια και την έχει οργανώσει σε κάθε της λεπτομέρεια. Εκείνος αφήνεται να ζήσει κάτι άγνωστο, που θα του αποφέρει και 1000 ευρώ

Το τι ακολουθεί και πού οδηγείται αυτή η υπαρξιακή αναμέτρηση, που δεν έχει νικητή και ηττημένο, αφού στο τέλος ή και οι δυο θα νικήσουν ή και οι δυο θα χαθούν, θα το δείτε πάνω στη σκηνή.

Μια φαινομενικά απλή συνάντηση ανάμεσα σε μια σκηνοθέτη και έναν νεαρό διανομέα, θα καταλήξει στην ενεργοποίηση μιας βραδυφλεγούς βόμβας.  Ευτυχία είναι να ξεχνάς ή να θυμάσαι;  
Screenshot_20231103_195052_Messenger
Screenshot_20231106_111343_Instagram
Screenshot_20231116_230105_Facebook
Screenshot_20231116_230411_Facebook

Ευφάνταστη, δημιουργική, ουσιώδης και μοντέρνα η σκηνοθεσία της βραβευμένης Λητώς Τριανταφυλλίδου. Εξαιρετική η ερμηνεία της Μυρτώς Αλικάκη (υπήρχαν στιγμές που ένιωθες τα λόγια της να στάζουν αίμα). Με απίστευτη μαεστρία η ηρωίδα με τα απενεργοποιημένα όνειρα, γλιστρούσε από τις πολύ αστείες στις δραματικές σκηνές. Άλλοτε εκρηκτική, τρυφερή, ιδιόρρυθμη, εγκλωβισμένη, μητρική, κυνική, εφιαλτική,  κωμική, εκκεντρική, αλλά πάντα τόσο γοητευτική, ώστε να μην μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της. Άξιος δίπλα της ο Γιάννης Σοφολόγης, που μεταμορφώνεται εντυπωσιακά, όταν το
παιχνίδι της γοητείας ή της πιθανής αποπλάνησης, μετατρέπεται σε παιχνίδι εξουσίας.

Η Σεμίνα Διγενή, στο πρώτο θεατρικό της έργο (το Felicità κυκλοφόρησε πέρσι από την Κάπα Εκδοτική ) έγραψε ένα υπέροχο κείμενο, κάτι σαν υπερηχογράφημα της γυναικείας ιδιοσυγκρασίας, στήνοντας  αριστοτεχνικά μια παρτίδα σκάκι. Μάλλον έχει μελετήσει καλά τον Ευριπίδη που έλεγε ότι «ο κίνδυνος έρχεται ταχύτερα όταν περιφρονείται»
Μην ξεγελαστείτε στην αρχή ότι πρόκειται για μια ανάλαφρη αισθηματική κομεντί, γιατί πολύ γρήγορα όλα θα εξελιχθούν σε ένα σκληρό δράμα.

Μια συγκλονιστική ιστορία που μπλέκει αριστοτεχνικά στοιχεία κινηματογραφικού θρίλερ, σύγχρονου θεάτρου και αρχαίας τραγωδίας. Υπέροχες οι μουσικές του Θέμη Καραμουρατίδη, εντυπωσιακά τα κοστούμια του Απόστολου Μητρόπουλου και τα ευφάνταστα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη. 

Εγώ κράτησα φεύγοντας τη φράση «Μόνο αν υπήρξε περίπτωση να μ’αγάπησες, υπήρξα στ’αλήθεια».

Ειδήσεις σήμερα:

Αυστραλός ΥouΤuber εξερευνά την Ομόνοια τη νύχτα και μένει άφωνος - «Ο χειρότερος δρόμος που έχω περπατήσει»

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στον Δανίκα: Φαινόμενο είναι το βόρειο Σέλας, όχι ο Κασσελάκης

Δεσμεύουν τα ακίνητα της χήρας Τράγκα, της αφήνουν τη σύνταξη χηρείας
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης