«Στον δρόμο για τον Κολωνό»: Με αναφορές στο θέμα του εκτοπισμού η ελληνική συμμετοχή στην Μπιενάλε της Βενετίας

«Στον δρόμο για τον Κολωνό»: Με αναφορές στο θέμα του εκτοπισμού η ελληνική συμμετοχή στην Μπιενάλε της Βενετίας

Η παρουσίαση του έργου έγινε σήμερα στην Εθνική Πινακοθήκη

Biennale_22_-_elliniki_symetoxi
Η επίσημη ελληνική συμμετοχή στην φετινή, 59η Μπιενάλε της Βενετίας παρουσιάστηκε σήμερα, Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου. Πρόκειται για το έργο της Λουκίας Αλαβάνου «Στον δρόμο για τον Κολωνό» VR360, μία ταινία εικονικής πραγματικότητας 360 μοιρών, διάρκειας 20 λεπτών, παρουσιασμένη σε μία εγκατάσταση που ενσωματώνει υβριδικές κατασκευές με αναφορές στον εμβληματικό Έλληνα αρχιτέκτονα της δεκαετίας του 1960, Τάκη Ζενέτο, και στο «ανατομικό κάθισμά» του για ψηφιακές προβολές και άυλα περιβάλλοντα.
«Την στιγμή που η 59η Μπιενάλε της Βενετίας ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες της στο κοινό, η ανθρωπότητα διανύει μία σκοτεινή περίοδο που δεν μπορεί να την αφήσει ανεπηρέαστη: Μετά το μακρύ διάστημα της πανδημίας, που επέφερε τεκτονικές αλλαγές σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής δραστηριότητας, βρισκόμαστε σε μία συνθήκη πολέμου, στέρησης της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας, παραβίασης θεμελιωδών αρχών και δικαιωμάτων, η οποία μεταξύ όνων των άλλων έχει προκαλέσει και τον εκτοπισμό εκατοντάδων χιλιάδων Ουκρανών» σημείωσε με νόημα ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού κ. Νικόλας Γιατρομανωλάκης και πρόσθεσε: «Με το έργο της Λουκίας Αλαβάνου, Στον δρόμο για τον Κολωνό, η ελληνική συμμετοχή στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας, προσεγγίζει το θέμα του εκτοπισμού/μετακίνησης και της ταυτότητας μέσα από ένα άλλο πρίσμα, εκείνο της κοινότητας των Ρομά. Η καλλιτέχνις, που συνεργάστηκε στενά με την κοινότητα των Ρομά στην περιοχή του Ασπρόπυργου, δημιουργεί, χρησιμοποιώντας τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας 360 μοιρών, ένα έργο καινοτόμο τεχνολογικά χωρίς όμως να χάνει τον βαθιά ανθρωπιστικό του χαρακτήρα, ενώ παράλληλα φέρνει κοντά τον μύθο του Οιδίποδα στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, αντλώντας έμπνευση από την δουλειά του οραματιστή αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτου, η καλλιτέχνις, οι επιμελητές και οι αρχιτέκτονες της έκθεσης μετατρέπουν το ελληνικό περίπτερο σε έναν ξεχωριστό χώρο πειραματισμού και διερεύνησης του ρόλου της αρχιτεκτονικής και των νέων τεχνολογιών στη δημόσια θέαση του έργου τέχνης
Ο κ. Γιατρομανωλάκης έκανε επίσης μια αναδρομή στην ιστορία του Ελληνικού Περιπτέρου στη Μπινάλε της Βενετίας, η σύμβαση του οποίου παρέμενε ανενεργή από το 2002 κι έπειτα, θέμα του οποίου η επίλυση έχει ήδη ξεκινήσει έτσι ώστε να γίνει έκ νέου ανανέωση αλλά και οι απαραίτητες επισκευές.
Στην παρουσίαση της ελληνικής αποστολής, η χρηματοδότηση της οποίας ανέρχεται σε €300.000 και θα γίνει από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, μίλησαν επίσης η καλλιτέχνης του έργου Λουκία Αλαβάνου και ο επιμελητής της έκθεσης κ. Heinz Peter Schwerfel, η Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης κα Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα και η Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση Αφροδίτη Παναγιωτάκου δεδομένου ότι η πρώτη έκδοση του έργου έγινε με ανάθεση του Onassis Culture και είναι μέρος της Συλλογής Ιδρύματος Ωνάση.

Ειδήσεις σήμερα:

Ο Ζελένσκι ξεσπά για τις θηριωδίες στην Μπούκα: «Μητέρες Ρώσων στρατιωτών, δείτε τι μπ...α μεγαλώσατε»

Οριστική η ρήξη: Η Ρούλα Πισπιρίγκου θα ζητήσει διαζύγιο από τον Μάνο Δασκαλάκη

Μάνος Δασκαλάκης: Το τηλεφώνημα για το θάνατο της Μαλένας, η κεταμίνη που δεν υπήρχε στο «Παίδων» και η σπιτονοικοκυρά
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης