Η Γιάννα και... όλα όσα αγαπά

Η Γιάννα Βασιλείου μιλά για τη μεγάλη αγάπη της για τη μουσική, για τον πρώτο της δίσκο, αλλά και για τα μελλοντικά της σχέδια

Ενα είναι το κακό με τη Γιάννα Βασιλείου: δεν ξέρεις από ποια πλευρά του ταλέντου της να ξεκινήσεις. Είναι συνθέτρια, αλλά είναι και στιχουργός. Είναι τραγουδίστρια, αλλά μην απορήσεις εάν τη δεις επί σκηνής να παίρνει την κιθάρα για να παίξει και να τραγουδήσει το «Παπάκι» του Άσιμου ή πίσω από το πιάνο για να παίξει άλλα αγαπημένα της τραγούδια. Το περασμένο φθινόπωρο κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, με τίτλο «Ολα όσα αγαπώ». Από εκεί ξεχωρίζουν τόσο το ομότιτλο τραγούδι, όσο και το «Λόγια αγάπης» (σε στίχους και μουσική της ίδιας), καθώς και η διασκευή της στο «Κάθε φορά που θα ‘ρθεις βρέχει», που ερμήνευσε για πρώτη φορά πριν από 30 χρόνια η Τάνια Τσανακλίδου.

Μιλήσαμε με τη Γιάννα σχετικά με τα πρώτα της βήματα στον χώρο της μουσικής, τους συνεργάτες της, τη σημασία που δίνει στις ενορχηστρώσεις, τη σχέση της με το μιούζικαλ, αλλά και το λαϊκό τραγούδι, καθώς και το ενδεχόμενο μελλοντικών συνεργασιών με άλλους καλλιτέχνες.



Με ποιους τρόπους εξέφραζες την αγάπη σου για τη μουσική μέχρι να ενηλικιωθείς; Πώς αποκρίνονταν οι δικοί σου και οι φίλοι σου;

Για μένα ήταν ξεκάθαρο ανέκαθεν ότι αυτή είναι η ζωή μου, οπότε ήταν σαφές αυτό και για την οικογένεια και τους φίλους μου που πάντα με ενίσχυαν με κάθε τρόπο. Τα σχολικά μου χρόνια ήταν κυρίως μουσικά, σε χορωδίες, ορχήστρες, μαθητικές μπάντες και πολλά μαθήματα μουσικής, χωρίς ποτέ κάτι από όλα αυτά να επιβάλλεται από τους δικούς μου. Ήταν πάντα δικές μου επιθυμίες, που μάλιστα φαινόταν περίεργο, μιας και κανένας από την οικογένειά μου δεν έχει βαθύτερη σχέση με τη μουσική.

Πήρες πάνω σου την προετοιμασία του πρώτου σου δίσκου «Ολα όσα αγαπώ». Τι σε οδήγησε σε αυτή την απόφαση; Προτίθεσαι να κάνεις το ίδιο και με τις επόμενες δουλειές σου;
Οδηγήθηκα σε αυτό τυχαία αλλά τελικά συνειδητοποίησα πως μόνο έτσι θα μπορούσε να γίνει. Φυσικά πάντα με την πολύτιμη βοήθεια των συνδημιουργών και συνενορχηστρωτών μου στο πλευρό μου. Είναι βέβαιο πως θα επιλέξω τον ίδιο τρόπο και στο μέλλον, αφού πλέον έχω αποδεχτεί πως είναι στοιχείο του χαρακτήρα μου να θέλω όλα να περνάνε από τον έλεγχο και την κρίση μου.



Οι ενορχηστρώσεις τόσο στο άλμπουμ, όσο και στις ζωντανές σου εμφανίσεις, αποδίδουν ένα ιδιαίτερο «βάθος» στα τραγούδια που ερμηνεύεις. Πιστεύεις ότι σου εξασφαλίζουν «συγκριτικό πλεονέκτημα»;
Δεν το έχω σκεφτεί ως πλεονέκτημα, αλλά ως ανάγκη δική μου να ακούσω τις πλούσιες αυτές ενορχηστρώσεις και να τις ενσωματώσω στις μελωδίες που τραγουδάω. Η μελωδία είναι αυτή που είναι. Ο στίχος επίσης. Ο κόσμος της μουσικής όμως αναπτύσσεται με την ενορχήστρωση, πάντα με σεβασμό όμως στην πρώτη ύλη και την ουσία του κάθε τραγουδιού.

Στο άλμπουμ σου έχουν συμμετάσχει σημαντικοί μουσικοί, τους οποίους συναντάμε σε σχήματα όπως η Καμεράτα και οι Pink Martini. Πώς σου φάνηκε αυτή η συνεργασία;
Είμαι πολύ χαρούμενη που μου έκαναν την τιμή είκοσι υπέροχοι μουσικοί να δουλέψουμε μαζί και ο καθένας να βάλει την πινελιά του στα τραγούδια μου. Το αποτέλεσμα δε θα ήταν το ίδιο χωρίς το ταλέντο τους. Έκαναν τη διαδικασία πολύ πιο εύκολη και διασκεδαστική.



Οι διασκευές των τραγουδιών «Κάθε φορά που θα ‘ρθεις βρέχει» και “Where or when”, τις οποίες ακούμε στο άλμπουμ σου, είναι πάρα πολύ καλές! Εχεις κάποια τραγούδια στα υπόψη που θέλεις να διασκευάσεις στη συνέχεια;

Μπήκα στη διαδικασία να διασκευάσω κάποια τραγούδια για τις πρώτες μου εμφανίσεις, και ήδη μου γεννήθηκε η επιθυμία να συμπεριλάβω κάποια από αυτά σε επερχόμενες δισκογραφικές δουλειές μου. Μου αρέσει να επανασυστήνω στον κόσμο παλιότερα τραγούδια μέσα από τη δική μου μουσική ματιά.

Συμμετείχες στην απόδοση των στίχων του “Rocky Horror Show” στα ελληνικά. Θα ήθελες να συμμετάσχεις και μελλοντικά στην παραγωγή κάποιου μιούζικαλ; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο έργο στο οποίο έχεις αδυναμία;
Ήταν πολύ σημαντική και απολαυστικότατη εμπειρία για μένα η απόδοση των στίχων και είναι κάτι που θέλω οπωσδήποτε να ξανακάνω. Θα με ενδιέφερε λιγότερο το να παίξω σε κάποιο μιούζικαλ, παρ' όλο που έχω κάνει και σπουδές πάνω σε αυτό, και φυσικά μόνο εάν ο ρόλος θα ήταν κυρίως τραγουδιστικός, όπως πχ της Christine από το αγαπημένο μου “Phantom of the Opera”.


Η Γιάννα Βασιλείου στο CITYLIFE της Δευτέρας 23/3 (4'28'') 

Στο live σου στον Σταυρό του Νότου Plus ακούσαμε στο encore δύο τραγούδια που δεν κινήθηκαν ακριβώς στο ίδιο μήκος κύματος με το υπόλοιπο πρόγραμμα˙ το «Λίγα ψίχουλα αγάπης» ήταν μεγάλη (και ευχάριστη) έκπληξη. Σκοπεύεις να εντάξεις και στοιχεία λαϊκού τραγουδιού στο ρεπερτόριό σου ή έχεις βάλει συγκεκριμένα όρια;
Υπάρχουν μέσα μου στοιχεία της λόγιας λαικής μουσικής τα οποία δεν έτυχε να συμπεριληφθούν σε αυτό το δίσκο μου, αλλά στα πρώτα μου live ήθελα να εκθέσω ελεύθερα πολλές πτυχές της μουσικής μου προσωπικότητας, οπότε δεν απέκλεισα τίποτα. Τα όρια νιώθω πως πρέπει να μπαίνουν κυρίως στον τρόπο αντιμετώπισης και διαχείρισης των μουσικών και “εξωμουσικών” ζητημάτων και επιλογών, και όχι στα μουσικά παιχνίδια που θα επιλέξει να κάνει ο κάθε καλλιτέχνης.

Ποιους νέους Έλληνες μουσικούς ξεχωρίζεις; Υπάρχει κάποιος με τον οποίο θα ήθελες να συνεργαστείς;
Είναι πολλοί νεότεροι και μεγαλύτεροι που εκτιμώ τη δουλειά τους και θα ήθελα στο μέλλον να κάνουμε όμορφα πράγματα μαζί. Είμαι γενικώς υπέρ των μουσικών συνεργασιών. Θεωρώ οτι είναι ένα από τα προτερήματα της μουσικής. Σε βγάζει από τη μοναξιά σου.


Info:
Η Γιάννα Βασιλείου εμφανίζεται απόψε στον Σταυρό του Νότου Plus (Φραντζή 14, Νέος Κόσμος).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr