Δοκιμάζουμε το Megane RS

Είναι κάτι στιγμές που δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις τον άνθρωπο και την εξέλιξη που έχει - ιδίως την τεχνολογική, κάτι που βιώνουμε έντονα κατά καιρούς οι συντάκτες αυτοκινήτου. Πραγματικά, δείτε τα αυτοκίνητα πριν από 50 χρόνια και συγκρίνετέ τα με τα σημερινά. Νιώθουμε ανατριχίλα από την ταχύτητα της εξέλιξης...

Είναι κάτι στιγμές που δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις τον άνθρωπο και την εξέλιξη που έχει - ιδίως την τεχνολογική, κάτι που βιώνουμε έντονα κατά καιρούς οι συντάκτες αυτοκινήτου. Πραγματικά, δείτε τα αυτοκίνητα πριν από 50 χρόνια και συγκρίνετέ τα με τα σημερινά. Νιώθουμε ανατριχίλα από την ταχύτητα της εξέλιξης.
Το Megane RS είναι AYTOKINHTO (ναι, με κεφαλαία γράμματα). Πρόκειται για ένα μηχάνημα που δημιουργήθηκε για έναν και μόνο: τον οδηγό. Είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο θαρρείς πως κατασκευάστηκε από μηχανικούς χωρίς περιορισμούς από το μάρκετινγκ και τα λοτζίστικ. Είναι η προσωποποίηση της απόλυτης εκδίκησης της φάρας των μουντζούρηδων απέναντι σε αυτή των γραφειάδων…
Το Megane RS βασίζεται στο πλαίσιο του Megane Coupe, με τις ανάλογες τροποποιήσεις βέβαια σε ανάρτηση και πλαίσιο, ώστε το «κέλυφος» του πανέμορφου coupe να στέκεται επάξια στη «δύναμη της καρδιάς», που δεν είναι άλλη από τον 2λιτρο turbo κινητήρα, που αποδίδει 50 ίππους.
Οταν ο Τάκης Πουρναράκης βρέθηκε στην Ισπανία για να οδηγήσει για πρώτη φορά το αυτοκίνητο ρώτησε τον αρχιμηχανικό της Renault Στέφεν Μάρβιν: «Γιατί 250 PS και όχι παραπάνω;». «Ανετα θα μπορούσαμε να έχουμε απόδοση 280 ή 300 PS. Πρόκειται για τη χρυσή τομή ώστε να είναι ομοιογενής η απόδοση του κινητήρα, να μην έχει ξεσπάσματα και να μην απαιτούνται περιορισμοί στην προδιδόμενη ροπή στις μικρές σχέσεις για την προστασία των ημιαξονίων.
Επίσης, για να διατηρηθούν οι ρύποι κάτω από τα 200 gr/km», μας απάντησε ο Βρετανός. Κι όμως, αυτή την απόφαση την έλαβαν οι μηχανικοί, γιατί αναμφίβολα οι του μάρκετινγκ θα ήθελαν 300 και βάλε άλογα (θυμίζουμε ότι 270 PS είναι το Golf R και 265 PS το Leon R).
Μην αφήνεις…
Με το καυτό Megane RS ξεφεύγεις σε… αμαρτωλούς δρόμους. Είναι τόσο καλό το δέσιμο του αυτοκινήτου, όπως και ο δυνατός κινητήρας του, που πολλές φορές χρειάστηκε να φέρω την εικόνα των παιδιών μου στο μυαλό μου, να θυμηθώ ότι πλέον είμαι πατέρας και να κόψω ταχύτητα. Είναι γλυκιά η αμαρτία, αλλά και πολύ επικίνδυνη στους ελληνικούς δρόμους. Το τιμόνι είναι κοφτερό και υπάκουο στις επιθυμίες μας, αν και θα θέλαμε καλύτερη πληροφόρηση από τον δρόμο. Το 6ταχυτο κιβώτιο αποδείχτηκε άριστος σύμμαχος στα γκάζια μας, ενώ ως προς το θέμα της ανάρτησης οι Γάλλοι απέδειξαν για άλλη μία φορά πως δικαίως… διδάσκουν τόσα χρόνια τώρα. Ιδιαίτερα στην έκδοση CUP, που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το μπλοκέ διαφορικό δίνει και το ανάλογο παιχνίδισμα στο πίσω μέρος. Σημειώστε πως η έκδοση CUP σε σχέση με τη Sport έχει διαφορετική ρύθμιση στα αμορτισέρ και τα ελατήρια, τα οποία είναι κατά 35% και 38% αντίστοιχα πιο σκληρά εμπρός και πίσω. Ανάλογα πιο σκληρή είναι η πίσω αντιστρεπτική κατά 7%, ενώ η εμπρός έχει ακόμα μεγαλύτερη διάμετρο.
Το Megane RS είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο ανεβαστικά αυτοκίνητα που πιάσαμε στα χέρια μας . Η απόλυτη αυτοκινητική απόλαυση σε όλο της το μεγαλείο - έστω κι αν αυτή, με τους υπέρογκους φόρους (τέλη ταξινόμησης, ΦΠΑ, φόρος πολυτελείας), κοστίζει 33.250 ευρώ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 250 PS / 5.500 rpm
Ροπή: 35.1 kgm / 3.000 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 6,1 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 8,4 lt
Εκπομπές CO2: 195 gr/km
Βάρος: 1.387 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.299/1.848/1.435 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Τιμή: 33.250 ευρώ








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr