Στα χέρια μας το νέο Opel Meriva

Δοκιμάζουμε στην Γερμανία το ολοκαίνουργιο Opel Meriva... 

Αν ήταν ανατροπή για την Opel η μετάβαση από το Vectra στο Insignia, τότε αυτό το  Meriva φέρνει επανάσταση.
Η πρώτη γενιά Meriva δημιούργησε κατηγορία στα μικρομεσαία αυτοκίνητα ενός όγκου. Σήμερα ο ανταγωνισμός έχει από KIA Venga και C3 Picasso μέχρι Honda Jazz και Skoda Roomster. Το νέο Meriva όμως είναι κάτι διαφορετικό. Αυτό οφείλεται στη σχεδίαση του. Παρατηρώντας το από πλάι η πρώτη έκπληξη έρχεται από το κύμα στο μέσο του αμαξώματος που έγινε για να τονιστεί το «αναπόδο» άνοιγμα της πόρτας. Έχει βέβαια και πρακτική εφαρμογή καθώς τα μικρά παιδιά βλέπουν καλύτερα.

Παρατηρώντας ότι τα δυο χερούλια βρίσκονται πολύ κοντά, υποψιάζεσαι τη συνέχεια. Η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα πίσω! Η συγκεκριμένη διάταξη απαγορεύονταν μέχρι πρότινος για λόγους ασφαλείας. Χάρη στις προσπάθειες όμως της Rolls Royce που από το 2003 έπαιρνε ξεχωριστή (!) έγκριση τύπου για κάθε Phantom που κατασκεύαζε με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν προς τα πίσω, οι τεχνοκράτες πείστηκαν ότι δε συντρέχει πλέον κίνδυνος να ανοίξει εν κινήσει η πόρτα. Επιπρόσθετα η Opel έχει ένα σύστημα που δεν επιτρέπει στον επιβάτη ακόμη και εκούσια να ανοίξει την πόρτα εφόσον το αυτοκίνητο κινείται με περισσότερα από 4 km/h. 
Εμπρός και πίσω πόρτα ανοίγουν χωρίς περιορισμούς και το εσωτερικό του αυτοκινήτου αποκαλύπτεται μπροστά σου. 
Πρώτα απ’ όλα καθίσαμε πίσω, η πρόσβαση είναι πιο εύκολη απ’ ότι με την κλασσική διάταξη θυρών. Ο Ιάπωνας σχεδιαστής του Meriva, Κενζίρο Ταχίμα έχοντας στο μυαλό του τα παιδιά ανύψωσε τα πίσω καθίσματα για καλύτερη ορατότητα. Αυτό διευκολύνει και την πρόσβαση. Ο πληθυντικός «πίσω καθίσματα» είναι κυριολεκτικός το Meriva έχει δυο πίσω καθίσματα και ένα μεγάλο μπράτσο, όταν είναι ανασηκωμένο χωρά και τρίτο άτομο. Κατεβασμένο δε, δημιουργεί ένα χώρο που λειτουργεί σα συνέχεια της κεντρικής κονσόλας. Εκεί μπορείς να βάλεις τα αναψυκτικά σου σε συνδυασμό με το τραπεζάκι που βρίσκεται στην πλάτη του καθίσματος. Η κεντρική κονσόλα είναι ενιαία από μπρος μέχρι πίσω και το υποβραχιόνιο – ντουλαπάκι μετακινείται δίνοντας άπειρες επιλογές. Είπαμε Ιάπωνας σχεδιαστής…
Επιπρόσθετα τα πίσω καθίσματα μετακινούνται αυξάνοντας το χώρο αποσκευών ή το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.
Στη θέση του οδηγού νιώθεις σα να βρίσκεσαι σ’ ένα μικρό Insignia. Τιμόνι, διακόπτες και λειτουργίες είναι παρόμοιες και πολύ εύκολες στη χρήση. Ειδικής μνείας χρήζει η ευκολία χρήσης του Navigation.
Η αίσθηση ότι οδηγείς ένα μικρό Insignia επεκτείνεται και στο δρόμο όπου το Meriva είναι καλά στημένο, ταξιδεύει άνετα και έχει την απαραίτητη για το χαρακτήρα του άνεση ανάρτησης. 
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δυο εκδόσεις του βενζινοκίνητου υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.4lt. Η πρώτη αποδίδει 120PS και συνδυάζεται με 5αρι κιβώτιο και η δεύτερη 140PS και συνδυάζεται με 6αρι κιβώτιο. 
Διαθέσιμη από τον Ιούνιο που έρχεται στην Ελλάδα το Meriva θα είναι και μια ατμοσφαιρική έκδοση 100PS. Η Opel δέχεται ήδη παραγγελίες και ειδικά για τους πρώτους 150 πελάτες έχει ένα δώρο 900 ευρώ σε εξοπλισμό. Αν ψάχνετε για μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο το νέο Meriva αποτελεί μια αξιοπρεπή πολυχρηστική επιλογή. 

Ρωτώντας τον ειδικό…
Επι τη ευκαιρία της παρουσίασης του Meriva στην Γερμανία, μιλήσαμε με τον κο Πήτερ Ράντινγκερ που είναι ο αρχιμηχανικός για τον κινητήρα του αυτοκινήτου και ο οποίος μας έλησε κάποιες απορίες που είχαμε…

Ποιος κινητήρας θεωρείται ότι ταιριάζει περισσότερο στο Meriva;
Στην κατηγορία κάτω από τα 20 χιλιάδες ευρώ τα επιπλέον χρήματα που απαιτούνται για την απόκτηση ενός ντήζελ κινητήρα είναι αναλογικά πολλά και δεν αποσβένονται εύκολα αν δεν διανυθεί μεγάλος αριθμός χιλιομέτρων με το αυτοκίνητο. 
Τούτου δοθέντος θεωρώ ότι ο καλύτερος συνδυασμός είναι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.4lt, 120PS. Πρόκειται για ένα σύνολο επικεντρωμένο στην εξοικονόμηση καυσίμου, η χαρτογράφησή του σε συνδυασμό με το 5αρι κιβώτιο έχει γίνει ακριβώς μ’ αυτή την λογική. Ταυτόχρονα η ροπή που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί κάνει το αυτοκίνητο ευχάριστο στο δρόμο.
Απαιτείται βενζίνη υψηλών οκτανίων για την απρόσκοπτη λειτουργία των turbo κινητήρων σας;
Όχι σε καμία περίπτωση. Είναι αρκετή η βενζίνη των 95 οκτανίων
Πως επηρεάζεται η απόδοση των turbo κινητήρων από τις υψηλές θερμοκρασίες;
Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής δεν υπάρχει κανένα θέμα μέχρι τους 40 βαθμούς Κελσίου. Από κει και πάνω όλοι οι turbo κινητήρες αρχίζουν να επηρεάζονται. Ρόλο παίζει και το υψόμετρο όσο πιο ψηλά βρίσκεται τόσο πιο αραιός είναι ο αέρας άρα τόσο πιο πολύ επηρεάζεσαι. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει στη χαρτογράφηση του κινητήρα πρόγραμμα προστασίας του από την αύξηση της θερμοκρασίας. Αναπόφευκτα η κατανάλωση αυξάνεται και η απόδοση πέφτει σε ακραίες τιμές της θερμοκρασίας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.288x1.812x1.615 mm
Χώρος αποσκευών: 400 -1500 lt
Κινητήρας (cc): 1.398, 1.364, 1.364
Ισχύς (PS/rpm): 100/6000, 120/4800, 140/4900
Ροπή: (kgm/rpm): 13.3/4000, 18/1750, 20,5/1850 
Βάρος (kg): 1360
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων ή 6 σχέσεων(140PS)
Τελική ταχύτητα (km/h): 177, 188, 196
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 13.9, 11.5, 10.3
Μικτή κατανάλωση (/100km): 6.1 lt, 6.1 lt, 6.7lt
Εκπομπές CO2: 144 g/km, 143 g/km, 156 g/km
Τιμές (€): 15.400, 17.300, δεν ανακοινώθηκε για το 140PS

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr