Δοκιμάζουμε το νέο VW Golf 1.4lt ACT

Το πρώτο Golf κυκλοφόρησε το 1974, το νέο Golf, 7η γενιάς, συνθέτει τα κορυφαία στοιχεία της VW με μοναδικό τρόπο…

Η πρώτη μας επαφή με το νέο VW Golf ήταν συναρπαστική. Η παρουσίαση έγινε από τον πρόεδρο του ομίλου κ. Μάρτιν Βίντερκορν, πλαισιωμένο από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Ανάμεσά τους ο αρχισχεδιαστής Βάλτερ ντα Σίλβα, τον οποίο ρωτήσαμε: «Γιατί το νέο Golf μοιάζει τόσο με Golf;», για να μας ξεκαθαρίσει: «Για μας το Golf είναι ένα σύμβολο, και τα σύμβολα δεν αλλάζουν. Μου είναι αδιανόητο να αλλάξω το Golf. Σας διαβεβαιώνω πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξανασχεδιάσεις ένα σύμβολο ώστε να παραμείνει ίδιο αλλά ταυτόχρονα να εκσυγχρονιστεί».

Η αλήθεια που εμπεριέχουν οι παραπάνω λέξεις άρχισε να αποκαλύπτεται από τον Αλεσάντρο Νταμπρόζιο, επικεφαλής σχεδιασμού της VW: «Δείτε πόσο έντονες είναι οι γραμμές και οι ακμές. Προσέξτε ειδικά αυτήν στο εμπρός καπό. Αποτελεί κατασκευαστικό άθλο και ταυτόχρονα μας έδωσε την ευκαιρία να χαμηλώσουμε το ύψος του καπό. Προσέξτε τα φώτα πώς συνεχίζουν τις ακμές και ενώνονται με αυτές.

Δείτε πόσο μεγαλύτερο δείχνει το αυτοκίνητο και πόσο πιο δυναμικό από το πλάι». Στα κυριότερα στοιχεία του νέου Golf, το ότι είναι ελαφρύτερο από το Golf 6ης γενιάς κατά 100 kg. Η εξοικονόμηση βάρους επετεύχθη με αφαίρεση σε όλα τα σημεία, χρήση ενισχυμένου χάλυβα και όχι ακριβών υλικών όπως το αλουμίνιο. Για παράδειγμα, μόνο από την πίσω ανάρτηση των μικρών μοντέλων (1.2 lt) που παραμένει ημιάκαμπτος άξονας εξοικονομήθηκαν 38 kg. Αλλά και από την πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων των πιο μεγάλων μοντέλων (1.4 lt) εξοικονομήθηκαν 11 kg βάρους. Λιγότερο βάρος, λιγότερη κατανάλωση κατά 0.3 lt/100 km.


Το σύστημα ACT εφαρμόζεται στον κινητήρα 1.4 lt, 140 PS τον οποίο οδηγήσαμε. Απενεργοποιεί τον 2ο και 3ο κύλινδρο όταν ο κινητήρας βρίσκεται από τις 1.500 έως 4.000 rpm και οι απαιτήσεις σε ροπή δεν ξεπερνούν το 30% της μέγιστης. Σύμφωνα με τη VW, το παραπάνω πλαίσιο περιέχει το 70% των καθημερινών καταστάσεων οδήγησης. Η εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει τα 0.5 lt/100 km και αν αθροίσει κανείς τα 0.3 lt/100 km λόγω βάρους βλέπει γιατί η VW αναφέρει μείωση κατανάλωσης έως και 23%. Η λειτουργία του ACT επ’ ουδενί γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. To Golf διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα που προφυλάσσουν τον οδηγό από τον εαυτό του. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Multi Collision Brake που πατά φρένο μετά την πρώτη σύγκρουση και μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος, εφόσον δεν το κάνει ο οδηγός. Επίσης, αξίζει να δοκιμάσετε το Park Pilot: το αυτοκίνητο παρκάρει μόνο του βγάζοντάς σας απ’ το άγχος.

Αποκάλυψη η οδική συμπεριφορά του νέου Golf. Εντελώς ουδέτερη, χωρίς να γέρνει και να βυθίζεται, με την τροχιά να κλείνει εάν επιμείνεις με περισσότερο τιμόνι στην είσοδο της στροφής, χωρίς καμία τάση υποστροφής. Η ανάρτηση (η πίσω, τεσσάρων συνδέσμων στο 1.4 lt/140 PS) «γαλλική», δεν γέρνει, κρατάει άψογα και εξαφανίζει όλες τις λακκούβες χωρίς να τερματίζει. Εχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτό συντελεί η ποιότητα κατασκευής, η οθόνη 8 ιντσών με το φιλικό προς τον χρήστη software, αλλά και τα άνετα καθίσματα με την ορθή στήριξη.

Το νέο Golf ξεκίνησε ήδη την εμπορική του καριέρα στη χώρα μας. Οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες, πέραν του 1.4 lt/140 PS, είναι 1.2 lt με 85 και 105 PS και 1.4 lt, 122 PS. Επίσης θα διατίθενται με πετρελαιοκινητήρα 1.6 lt, 105 PS.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
VW GOLF 1.4 lt ACT

Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 140/4.500 PS/rpm
Ροπή: 25,4/1.500 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6άρι μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,4 sec
Μικτή κατανάλωση:  5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 (gr/km): 116, ελεύθερα στον δακτύλιο
Βάρος: 1.288 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.255/1.790/1.452 mm
Χώρος αποσκευών: 380-1.270 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ
Τιμή: 20.350 ευρώ (19.390 ευρώ με απόσυρση)






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr