Δοκιμάζουμε στη Γερμανία το υδρογονοκίνητο Honda FCX Clarity

Με ανατριχίλα πιάσαμε στα χέρια μας τα… πηδάλια του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο! Κυρίες και κύριοι, αυτό είναι το αύριο της αυτοκίνησης…

Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να θεωρείται η απτή πράσινη τεχνολογία στην αυτοκίνηση, όμως, όπως και να το κάνουμε, δημιουργεί ένα… σοκ στην καθημερινότητά μας. Μας βγάζει, βρε αδελφέ, από τις συνήθειές μας. Εκτός κι αν κάποιος μπορεί εύκολα να συνηθίσει ότι πρέπει να βάλει το αυτοκίνητό του το βράδυ στην πρίζα, για να μπορέσει το πρωί να κάνει 90 χλμ., τα οποία πρέπει να μετράει και να αγωνιά να μην ξεμείνει στον δρόμο από καύσιμο, γιατί πρατήριο φόρτισης ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου μπορεί να υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα, αλλά πρέπει να είσαι, στην καλύτερη περίπτωση, αργόσχολος για να περιμένεις τουλάχιστον ένα 45λεπτό φόρτισης.
Κι αυτό για να σου δώσει καμία 30αρια χιλιόμετρα να πας στο σπίτι σου και να το ξαναβάλεις στην πρίζα. Κι όλα αυτά εφόσον δεν έχει απεργία η ΓΕΝΟΠ... Φέξε μου και γλίστρησα!

Οπως και να το κάνουμε, το να επισκεπτόμαστε το βενζινάδικο και σε λίγα μόλις λεπτά να έχουμε στη διάθεσή μας 500 χλμ. αυτονομίας είναι κάτι που δεν το αλλάζουμε εύκολα για καμία ηλεκτροκίνηση. Ομως, όσο κι αν έχουν βελτιωθεί οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ορυκτών καυσίμων, αυτή δεν είναι πράσινη επιλογή. Αντίθετα, τέτοια επιλογή είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου στα οποία ακολουθείς ακριβώς την ίδια λογική εφοδιασμού με τα βενζίνης και πετρελαίου, με τη διάφορα ότι δεν εκπέμπεις ρύπους. Ή, για να είμαστε ακριβείς, εκπέμπεις λίγο νεράκι, αφού αυτό είναι το αποτέλεσμα όταν ενώσεις υδρογόνο και οξυγόνο.

Το Honda Clarity που οδηγήσαμε στη Φραγκφούρτη είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, έστω και μερικής, αφού προς το παρόν κυκλοφορεί μόνο στην Καλιφόρνια που είναι πηγμένη στα Prius! Σημειώστε δε πως η τιμή του υδρογόνου εκεί είναι στα επίπεδα της βενζίνης.
Να διευκρινίσουμε ότι το FCX Clarity είναι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Διαθέτει δηλαδή ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 134 PS και 26,1 kgm ροπής, ενώ το ρεζερβουάρ των 171 lt προσφέρει αυτονομία 460 καθαρών χιλιομέτρων. Η διάφορα του συγκεκριμένου ηλεκτροκίνητου είναι ότι ο ηλεκτρισμός παράγεται από το υδρογόνο και πιο συγκεκριμένα από την ηλεκτροχημική αντίδραση υδρογόνου και οξυγόνου. Ο τρόπος λειτουργίας της κυψέλης μπορεί να χαρακτηριστεί ως το αντίθετο της ηλεκτρόλυσης, αφού εκεί το ηλεκτρικό ρεύμα χρησιμοποιείται για να διαχωρίσει το νερό (Η2Ο) σε υδρογόνο και οξυγόνο.

Το ρεύμα που παράγεται λοιπόν είναι η ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους δύο εμπρόσθιους τροχούς του Clarity, ενώ επιπλέον ισχύς (στην εκκίνηση ή κατά τη διάρκεια πλήρους επιτάχυνσης) παρέχεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας -μαζί με το ρεύμα που προσφέρει ο κινητήρας ενεργειακών κυψελών- την μπαταρία των 288 Volt.

Τώρα σε ό,τι αφορά το πώς πάει το αυτοκίνητο στον δρόμο, δεν έχουμε πολλά να πούμε, αφού η ουσία δεν είναι εκεί. Κινείται σαν ένα αδιάφορο οδηγικά σενταν, με μαλακές αναρτήσεις και καθόλου θόρυβο. Ετσι νιώσαμε με το Clarity στους δρόμους της Φρανκφούρτης όταν βγάλαμε για λίγο από το μυαλό μας το τεχνολογικό θαύμα που έχει επιτευχθεί σε αυτό το αυτοκίνητο. Οταν το πιάσεις στα χέρια σου το Honda FCX Clarity, νιώθεις μια ανατριχίλα να διαπερνά τη ραχοκοκαλιά σου, διαπιστώνοντας το τι έφτιαξε πάλι ο άνθρωπος! Ναι, οι Ιάπωνες της Honda μας δείχνουν για άλλη μία φορά ότι το αύριο είναι πολύ κοντά στο σήμερα και ότι η οριστική απεξάρτηση του ανθρώπου από το πετρέλαιο θα ξεκινήσει από την αυτοκίνηση!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ισχύς:
134 PS
Ροπή: 26,1 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Βάρος: 1.625 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.835/1.845/1.470 mm






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr