Δοκιμάζουμε το νέο Kia Sportage

H Kia ρίχνει και στην ελληνική αγορά το δυνατότερο χαρτί της. Το ολοκαίνουριο Sportage είναι τόσο καλό όσο δείχνει;

Αναμφίβολα μιλάμε για ένα από τα ομορφότερα SUV που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Αυτό το  μοντέλο θα τολμούσα να πως ξεφεύγει πλέον από τον ανταγωνισμό ο οποίος, σε μεγάλο βαθμό, επιμένει στον συντηρητισμό.
Στην κατηγορία των ρηξικέλευθων SUV θα βάζαμε και το Nissan Juke, όμως αυτό ανήκει σε μια άλλη, μικρότερη κατηγορία. Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως με τον εμπορικό βασιλιά της κατηγορίας στην Ελλάδα, το Qashqai, με το οποίο το Sportage θα κονταροχτυπηθεί εμπορικά.
Οι Κορεάτες, διά ευρωπαϊκών εμπνεύσεων (το σχεδιαστικό κέντρο είναι στη Γερμανία), ανέπτυξαν ενα όμορφο σχεδιαστικά αυτοκίνητο. Μηχανικά, ο κινητήρας, είναι ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός της αγοράς (1,6 lt απόδοσης 135 PS). Ενα μηχανικό σύνολο γραμμικό, δυνατό, που δεν θα σε προδώσει σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών. Μιλάμε για έναν κινητήρα που συμπεριφέρεται σαν να διαθέτει turbo, σε ένα μεγαλύτερο φάσμα στροφών, και κυρίως από τις 2.000 rpm και πάνω. Σύμμαχος στην καλή λειτουργία του κινητήρα είναι και το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι καλό σε αίσθηση.

Το εσωτερικό του σχεδιαστικά δεν συνάδει απόλυτα με την εξωτερική σχεδίαση. Βλέπετε, οι προσδοκίες βλέποντας την εξωτερική σχεδίαση είναι πολλές. Οχι ότι δεν είναι όμορφο. Αντιθέτως είναι από τα πιο καλαίσθητα και εργονομικά στην κατηγορία, με καλή ποιότητα κατασκευής. Στον κεντρικό πίνακα οργάνων ξεχωρίζει το μεγάλο ταχύμετρο, με το στροφόμετρο να βρίσκεται αριστερά και τους δείκτες βενζίνης και θερμοκρασίας δεξιά του. Οι θέσεις για τα μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικές, όπως και οι εσωτερικοί χώροι του Sportage. Ενας οικογενειάρχης θα κινήσει με άνεση τα πέντε μέλη της οικογένειάς του και τις αποσκευές τους (465 lt).  
Στον δρόμο ξεχωρίζει η εξαιρετική ποιότητα κύλισης που δείχνει το επόμενο βήμα της Kia μετά το επίσης πολύ καλό Ceed πρώτης γενιάς. Η ηχομόνωση είναι επιπέδου SUV των 50.000 ευρώ και πάνω, ενώ και η άνεση είναι σε υψηλά δεδομένα λόγω των μεγάλων διαδρομών της ανάρτησης. Είναι λες και το Sportage κατασκευάστηκε, ή σωστότερα ρυθμίστηκε, για τους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους!

Ακόμα και στις υπερβολές το αμάξωμα δεν «πλέει», ενώ ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός στα ανεβοκατεβάσματα του οδηγού. Θα μου πείτε, μα, καλά, σε όλα άριστο είναι το Sportage; Αν θα θέλαμε να βάλουμε κάτι στα μείον του, τότε αυτό θα ήταν η αίσθηση του τιμονιού, το οποίο μεν είναι απόλυτα υπάκουο, αλλά λίγο πιο ελαφρύ από τα δικά μας δεδομένα. Βέβαια είναι πολύ άνετο, ιδιαίτερα στις εντός των τειχών μετακινήσεις.

Από εκεί και πέρα ο 1,6 lt ατμοσφαιρικός κινητήρας μάς κέρδισε λόγω και της οικονομικής συμπεριφοράς του, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμή μας δεν ξεπέρασε κατά μέσον όρο τα 7,3 lt/100 km, και αυτό σε φυσιολογική οδήγηση. Ολα τα παραπάνω σαφώς θα ήταν διαφορετικά αν η τιμή του Kia Sportage δεν ξεκινούσε από τα 20.090 ευρώ (18.975 ευρώ με απόσυρση) που το καθιστά αυτομάτως στην κατηγορία που έχουμε ονομάσει εδώ στο «car+speed» «παίρνεις πολύ περισσότερο αυτοκίνητο απ’ ό,τι πληρώνεις».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.591 cc
Ισχύς: 135 PS/6.300 rpm
Ροπή: 16,8 kgm/4.850 rpm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km 10,9 sec
Μικτή κατανάλωση: 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 158 g/km
Βάρος: 1.305 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440x1.855x1.635 mm
Χώρος αποσκευών: 465 lt
Τιμή: 20.090 ευρώ, 18.975 ευρώ με απόσυρση








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr