F1: Χερέθ, δοκιμές, 1η μέρα, ταχύτερος ο Μπάτον!

F1: Χερέθ, δοκιμές, 1η μέρα, ταχύτερος ο Μπάτον!

Ο Βρετανός έφερε τη νέα McLaren στην κορυφή των χρόνων την πρώτη μέρα δοκιμών εξέλιξης για το 2013.

F1: Χερέθ, δοκιμές, 1η μέρα, ταχύτερος ο Μπάτον!
Ο Βρετανός έφερε τη νέα McLaren στην κορυφή των χρόνων την πρώτη μέρα δοκιμών εξέλιξης για το 2013.
Σ’ αυτές τις δοκιμές συμμετέχουν και οι 11 ομάδες που θα αγωνιστούν στο φετινό πρωτάθλημα οι δέκα εξ’ αυτών με τα νέα τους μονοθέσια. Μόνο η Williams χρησιμοποιεί το περσινό μονοθέσιο με άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα και φυσικά με τα νέα ελαστικά της Pirelli.

Κλείσιμο
Ο Μπάτον νωρίς το πρωί αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου που περιόρισε σημαντικά τη δραστηριότητά του σήμερα. Συνολικά συμπλήρωσε μόλις 37 γύρους τους μισούς από το δεύτερο Γουέμπερ με τη Red Bull. Αντίστοιχο πρόβλημα είχε οδηγήσει το Χάμιλτον σε εγκατάλειψη στο Άμπου Ντάμπι πριν τρεις μήνες ενώ οδηγούσε την κούρσα.

Η ταχύτερη επίδοση της ημέρας σημειώθηκε από τον οδηγό της McLaren λίγο πριν την ολοκλήρωση της ημέρας με την νέα σκληρή γόμα της Pirelli. Μέχρι το μεσημέρι ταχύτερος όλων ήταν ο Ρομέν Γκροζάν με τη Lotus.


O ρυθμός της Ferrari δεν ήταν ίσως αυτός που θα περίμεναν οι οπαδοί της. Ο Φελίπε Μάσα που οδήγησε για πρώτη φορά την F138 σχολίασε: «Συγκρίνοντας με το περσινό μονοθέσιο είναι ένας τελείως διαφορετικός πλανήτης. Πέρυσι είχαμε πολλές δυσκολίες στο να οδηγήσουμε το μονοθέσιο και να το κρατήσουμε εντός πίστας. Φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά το μονοθέσιο είναι πολύ καλύτερα ζυγισμένο. Επίσης αισθάνομαι ότι το πίσω μέρος παρέχει περισσότερη πρόσφυση. Καθότι αυτή η πίστα έχει υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά στο κράτημα του πίσω μέρους και προκαλεί και υπέρμετρη φθορά αισθάνομαι πως η διαφορά από πέρυσι είναι μεγάλη. Ο χρόνος του Μπάτον είναι απίστευτος αλλά αυτός του Γουέμπερ που ήταν δεύτερος δε με εντυπωσιάζει. Δεν είμαι απογοητευμένος από την πρώτη μέρα. Έχουμε πολύ δουλειά ώστε να βελτιώσουμε το μονοθέσιο μέχρι τον πρώτο αγώνα. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Αλλά δεν είμαι απογοητευμένος».

Ο Μάσα κατά τη διάρκεια της ημέρας ανέφερε υπερβολική ζέστη στο κόκπιτ της F138 και ζήτησε από τους μηχανικούς της ομάδας να φροντίσουν για την καλύτερη ψύξη του χώρου.


Μια ακόμη ομάδα που αντιμετώπισε προβλήματα ήταν η Mercedes με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να μένει άπραγος στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά της W04. Οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν καλωδιώσεις και έτσι η W04 συμπλήρωσε μόλις 14 γύρους. Ο Γερμανός πιλότος όντας χωρίς αντικείμενο μπόρεσε με άνεση να κάνει δηλώσεις: « Είμαι ικανοποιημένος ένιωθα πολύ καλά μέσα στο μονοθέσιο. Μπορούσα να πιέσω η ισορροπία κρατήματος ήταν καλή και ήταν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Είμαι σίγουρος πως πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός αλλά απ’ ότι βλέπω όλοι κάνουν αντίστοιχα βήματα. Πέρυσι στον τελευταίο αγώνα ήμασταν ένα δευτερόλεπτο πίσω νιώθω πως έχουμε μια καλή βάση για να μειώσουμε τη διαφορά».



Τους περισσότερους γύρους (89) συμπλήρωσε ο Πωλ ντι Ρέστα με την Force India.
Η Ινδική ομάδα δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ποιος θα είναι ο άλλος οδηγός της. Ο Σκωτσέζος είπε μετά το πέρας των δοκιμών: «Ήταν μια θετική μέρα, κάναμε ότι είχαμε προγραμματίσει. Επιβεβαιώνουμε τα δεδομένα των προσομοιωτών και κατανοούμε το μονοθέσιο. Δεν διαπιστώσαμε κάποια έλλειψη ή υστέρηση».

Από την πλευρά του ο Μαρκ Γουέμπερ μετά την πρώτη μέρα στο κόκπιτ της RB9 δήλωσε: «Ήταν μία πολύ καλή πρώτη ημέρα. Όπως δήλωσε και ο Νιούι στην παρουσίαση, φέτος δεν έχουμε πολλές αλλαγές στους κανονισμούς και το μονοθέσιο αποτελεί ουσιαστικά εξέλιξη εκείνου που είχαμε στο φινάλε της προηγούμενης σεζόν. Δεν υπήρχαν λοιπόν εκπλήξεις. Ήταν σαν ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής σήμερα. Ξεκινήσαμε προσπαθώντας να κατανοήσουμε τη συμπεριφορά των ελαστικών και σε αυτό τον τομέα είχαμε θετικά δείγματα. Πρέπει να διευθετήσουμε κάποια… εν οίκω πράγματα αλλά πέραν αυτού, ήταν μία ενθαρρυντική πρώτη ημέρα. Η αίσθηση του νέου μονοθεσίου είναι παρόμοια με εκείνη του περυσινού, άρα η σημαντικότερη διαφορά είναι τα ελαστικά. Με τα νέα λάστιχα πρέπει να είσαι πάντα σε εγρήγορση. Είχαμε σταθερές θερμοκρασίες σήμερα και καταφέραμε να συλλέξουμε πολλές πληροφορίες για ανάλυση, πράγμα θετικό. Γενικά είμαι πολύ ικανοποιημένος από τη πρώτη επαφή με το μονοθέσιο».



O αρχιμηχανικός της Red Bull
Άντι Ντέιμρουν δήλωσε: «Είχαμε μία καλή ημέρα. Πάντα υπάρχει άγχος τη πρώτη ημέρα δοκιμών, στα πρώτα χιλιόμετρα ενός νέου μονοθεσίου. Είχαμε όμως ελάχιστα προβλήματα και ο Γουέμπερ κατάφερε να συμπληρώσει 323 χιλιόμετρα! Καλύψαμε περίπου το 90% της λίστας που περιελάμβανε το πρόγραμμά μας. Πέρυσι είχαμε χάσει σημαντικό μέρος της ημέρας λόγω ομίχλης, άρα είναι θετικό που καταφέραμε να “γράψουμε” τόσα χιλιόμετρα στη πρώτη ημέρα δράσης της RB9. Αύριο θα συνεχίσουμε το πρόγραμμα μας, που περιλαμβάνει περαιτέρω κατανόηση της λειτουργίας των ελαστικών και δοκιμές στον αεροδυναμικό τομέα».

Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο και ολοκληρωθούν την Παρασκευή.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Θέση Οδηγός               Ομάδα        Χρόνος     Διαφορά  Γύροι

 1.  Jenson Button        McLaren      1m18.861s            37

 2.  Mark Webber          Red Bull     1m19.709s  + 0.848s  73

 3.  Romain Grosjean      Lotus        1m19.796s  + 0.935s  54

 4.  Paul di Resta        Force India  1m20.343s  + 1.482s  89

 5.  Daniel Ricciardo     Toro Rosso   1m20.401s  + 1.540s  70

 6.  Felipe Massa         Ferrari      1m20.536s  + 1.675s  64

 7.  Nico Hulkenberg      Sauber       1m20.699s  + 1.838s  79

 8.  Nico Rosberg         Mercedes     1m20.846s  + 1.985s  11

 9.  Pastor Maldonado     Williams     1m20.864s  + 2.003s  84

10.  Giedo van der Garde  Caterham     1m21.915s  + 3.054s  64

11.  Max Chilton          Marussia     1m24.176s  + 5.315s  29

Θεατής παρέμεινε σήμερα ο Λιούις Χάμιλτον που εδώ συζητά με τον αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes Ρος Μπρον.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης