F1: Τα ελαστικά του 2013!

F1: Τα ελαστικά του 2013!

Η Pirelli παρουσίασε στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στο Μιλάνο  τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν από τις 11 ομάδες το 2013.

F1: Τα ελαστικά του 2013!

Η Pirelli παρουσίασε στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στο Μιλάνο  τα ελαστικά που θα χρησιμοποιηθούν από τις 11 ομάδες το 2013.


Κλείσιμο
Η πιο εμφανής αλλαγή που πιθανόν ήδη εντοπίσατε στη φωτογραφία αφορά στο χρώμα της σκληρής γόμας, το ασημί έχει δώσει τη θέση του στο πορτοκαλί για προφανείς λόγους διαχωρισμού από το άσπρο της μέσης γόμας.

Πέραν τούτου όμως υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στη γκάμα των γομών, στο σκελετό, στο σχήμα, στο βάρος αλλά και στο παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας των νέων ελαστικών. Το κίνητρο πίσω απ’ όλα αυτά είναι η διατήρηση του ενδιαφέροντος και η ένταση του θεάματος στη F1.

Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Pirelli, Μάριο Τρονκέτι Προβερά πέρυσι στο τέλος της χρονιάς τόσο οι επικεφαλής των ομάδων όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Μπέρνι Έκλεστον ζήτησαν από την Pirelli να ενεργήσει ώστε ν’ αυξηθεί ξανά το απρόβλεπτο στοιχείο στους αγώνες. Όπως ίσως θυμάστε πέρυσι στην αρχή της χρονιάς η απόδοση των ελαστικών της Pirelli που ήταν πολύ ευαίσθητα και με έντονες διακυμάνσεις, οδήγησε σε αγώνες απρόβλεπτους είναι χαρακτηριστικό πως είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές σε ισάριθμους αγώνες στην αρχή.

Όπως ήταν φυσιολογικό στη συνέχεια οι οδηγοί σε συνεργασία με τους μηχανικούς βρήκαν τρόπο να βελτιστοποιήσουν την αξιοποίηση των ελαστικών, φτάσαμε έτσι στο σημείο στο φινάλε του πρωταθλήματος να μην χρειάζεται πάνω από μια αλλαγή ελαστικών.

Μιλώντας σχετικά στην παρουσίαση στο Μιλάνο, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli F1, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Στόχος μας είναι τα φετινά ελαστικά να μην αντέχουν πάνω από 100 με 120km ώστε να χρειάζονται τουλάχιστον 2 πιτ στοπ για να ολοκληρωθεί ο αγώνας. Το πιο εύκολο για έν αν κατασκευαστή ελαστικών είναι να φτιάξει λάστιχα που θα αντέχουν όλο τον αγώνα. Αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο».

Οι νέες γόμες είναι πιο μαλακές με την φετινή σκληρή (σ.σ: με το πορτοκαλί σιρίτι) να είναι στα επίπεδα της περσινής μέσης. Εκτιμάται πως ο ρυθμός των μονοθεσίων θα είναι ταχύτερος περίπου μισό δευτερόλεπτο στο γύρο. Ταυτόχρονα ο νέος σκελετός του ελαστικού προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια στην αλλαγή πορείας στην είσοδο της στροφής ενώ η θερμοκρασία λειτουργίας επιτυγχάνεται γρηγορότερα - ευκολότερα και το παράθυρο βέλτιστης θερμοκρασιακής λειτουργίας είναι μεγαλύτερο.

Αξίζει να αναφερθεί πως φέτος είναι πιο εύκαμπτα τα πλαϊνά των ελαστικών αλλά οι ώμοι είναι πιο ενισχυμένοι. Τέλος έχει ανέβει το ποσοστό πρόσφυσης, ώστε να προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιταχύνει καλύτερα στην έξοδο της στροφής.

Η διαφορά απόδοσης μεταξύ των γομών υπερβαίνει πλέον το μισό δευτερόλεπτο στο γύρο και αυτό συνέβη για να μπορεί κάποιος ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική να φτάσει στο ίδιο αποτέλεσμα κάτι που θα δώσει άλλο ενδιαφέρον στους αγώνες.

Όλα αυτά συνετέλεσαν στην αύξηση του βάρους τα εμπρός ελαστικά είναι 200gr βαρύτερα το καθένα και τα πίσω 700gr βαρύτερα το καθένα. Όπως αντιλαμβάνεστε το βάρος τους συνολικά έχει αυξηθεί κατά 1.8kg, για να το ισορροπήσει αυτό η FIA αύξησε το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των μονοθεσίων από τα 640kg στα 642kg.

Τα ελαστικά F1 της Pirelli του 2013 θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Ισμίτ της Τουρκίας. Κάθε ελαστικό φέρει εκ κατασκευής ένα ηλεκτρονικό barcode – διαβατήριο ώστε η FIA να μπορεί να ελέγχει όλα τα λάστιχα και να τα μοιράζει τυχαία στις ομάδες. Επιπλέον με τη χρήση του συγκεκριμένου κωδικού η Pirelli μπορεί πολύ γρήγορα να έχει πρόσβαση σ’ όλα τα στοιχεία κατά τη διάρκεια ζωής του ελαστικού, από τη στιγμή που έγινε ο ποιοτικός έλεγχος με ακτίνες Χ στην πλέξη των λινών του μέχρι τη στιγμή που βγήκε από το μονοθέσιο.
 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης