LIVE

Κορωνοϊός

Τομπάζης: Η Ferrari θα επιτεθεί!

Τομπάζης: Η Ferrari θα επιτεθεί!

Ο συμπατριώτης μας και επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari στη F1, μιλώντας για το μεγάλο φινάλε του πρωταθλήματος αποκαλύπτει την προσπάθεια που γίνεται στο Μαρανέλο για να μπορέσει ο Αλόνσο να εκπληρώσει το στόχο του «επτά βαθμούς περισσότερους από τον Φέτελ»...

Ο συμπατριώτης μας και επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari στη F1, μιλώντας για το μεγάλο φινάλε του πρωταθλήματος αποκαλύπτει την προσπάθεια που γίνεται στο Μαρανέλο για να μπορέσει ο Αλόνσο να εκπληρώσει το στόχο του «επτά βαθμούς περισσότερους από τον Φέτελ» στους τέσσερις αγώνες που απομένουν σε Ινδία (Κυριακή 28/10, 10:30 απευθείας Alpha), Άμπου Ντάμπι, ΗΠΑ και Βραζιλία.

Αναφερόμενος στη μάχη του πρωταθλήματος ο Τομπάζης σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Η εξέλιξη της F2012 συνεχίζεται με έντονο ρυθμό καθώς δίνουμε μάχη για τον τίτλο. Καθότι δεν έχουμε πια το πλεονέκτημα στη βαθμολογία ή στην απόδοση δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε αμυντική τακτική, πρέπει να επιτεθούμε. Αυτό μας οδηγεί σε άλλη προσέγγιση όσον αφορά στην εξέλιξη του μονοθεσίου σαφώς πιο επιθετική για τους τέσσερις αγώνες που απομένουν. Θα παρουσιάσουμε βελτιώσεις σε κάθε αγώνα ώστε να εξαλείψουμε τη διαφορά, να δώσουμε μάχη για τις νίκες, ευελπιστώντας αυτό να μας δώσει τους τίτλους».

Όσον αφορά στην πορεία εξέλιξης της F2012 ο 44χρονος συμπατριώτης μας τόνισε:
«Τα συναισθήματά μου είναι ανάμεικτα, αλλά στο σύνολο είμαι ικανοποιημένος καθότι ακόμη είμαστε στη μάχη των τίτλων. Υπήρξε μια περίοδος που ο ρυθμός εξέλιξης μας ήταν καλύτερος από των αντιπάλων μας. Αυτό μας επέτρεψε να αντισταθμίσουμε το κακό φετινό μας ξεκίνημα και μας ικανοποίησε ιδιαίτερα. Όμως στους τελευταίους αγώνες οι βελτιώσεις που φέραμε δεν ήταν ανάλογες των προσδοκιών μας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να βρεθούμε πίσω από τον ανταγωνισμό.

Δε σημαίνει πως δεν προοδεύσαμε απλά περιμέναμε περισσότερα. Ένας από τους λόγους που συνέβη αυτό είναι η ανακολουθία ανάμεσα στα δεδομένα της αεροσήραγγας και της πίστας. Τα δεδομένα της σήραγγας αφορούν σε μοντέλο υπό κλίματα οπότε μας δίνουν μια όχι ακριβή εικόνα της πραγματικότητας. Αυτά τα δεδομένα δε συμβαδίζουν 100% μ’ αυτά που λαμβάνουμε στην πίστα. Είχαμε μερικές δυσάρεστες εκπλήξεις από τις αναβαθμίσεις που εφαρμόσαμε στους προηγούμενους αγώνες και κινηθήκαμε αμέσως για να επιλύσουμε το πρόβλημα. Κάναμε μια δοκιμή πριν τον αγώνα στην Ινδία για να κατανοήσουμε τη φύση του προβλήματος. Πήραμε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις που πιστεύω ότι θα μας επιτρέψουν να επιλύσουμε τα προβλήματα μας. Οπότε στόχος μας στην Ινδία είναι να καλύψουμε το χαμένο έδαφος».



Μιλώντας για το θέμα που έχει προκύψει με τα δεδομένα της σήραγγας ο Τομπάζης ξεκαθάρισε:
«Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους τα δεδομένα μιας σήραγγας δεν είναι ακριβή.. Το ένα πρόβλημα είναι η κλίμακα καθότι το μοντέλο που χρησιμοποιούμε είναι το μισό από ένα κανονισμό μονοθέσιο. Επίσης η μορφοποίηση του αέρα στη σήραγγα διαφέρει απ’ αυτή του αέρα σε ανοιχτό χώρο. Επίσης ο τρόπος που ρέει ο αέρας πάνω στο μονοθέσιο μπορεί να δημιουργήσει θέματα. Η αεροδυναμική απόδοση ενός σύγχρονου μονοθεσίου F1 είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο ζήτημα που βασίζεται στην αλληλεπίδραση διάφορων εξαρτημάτων και πολύ μικρών λεπτομερειών οπότε είναι εύκολο να κάνεις λάθος. Η διόρθωση δεν είναι άσπρο – μαύρο και δεν μπορείς να περιμένεις άριστα αποτελέσματα σ’ όλους τους τομείς στη σήραγγα. Το ότι είχαμε πρόβλημα σε κάποια δεδομένα δε σημαίνει πως όλη η δουλειά μας στη σήραγγα πήγε στράφι. Πήραμε κάποιες αποφάσεις για την αναβάθμιση της σήραγγας με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Σε σύγκριση με τις εγκαταστάσεις που διαθέτουν κάποιοι εκ των αντιπάλων μας η δική μας σήραγγα είναι πιο παλιά και γι’ αυτό σε κάποιους τομείς δεν αποδίδει στο ανώτατο επίπεδο. Στο άμεσο μέλλον θα κλείσει η σήραγγα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε μια άλλη σήραγγα όλο αυτό το διάστημα. Είναι σημαντικό να δούμε αν θα υπάρχει διαφορά στα δεδομένα».

Τέλος για τις απαιτήσεις που υπάρχουν από την αεροδυναμική απόδοση της F2012 στους τέσσερις αγώνες που απομένουν ο συμπατριώτης μας αποσαφηνίζει: «Είναι παρόμοιες. Σε δυο πίστες απαιτείται μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο και στις άλλες δυο πολύ υψηλό. Οπότε οι απαιτήσεις είναι παρόμοιες και το set – up θα διαφέρει ελάχιστα. Ειδικά για το Ώστιν που είναι νέα πίστα δουλέψαμε σ’ ένα λεπτομερή χάρτη που μας επέτρεψε να κάνουμε όλους τους μαθηματικούς υπολογισμούς. Τα εργαλεία προσομοίωσης που διαθέτουμε είναι καλά και έτσι έχουμε ήδη φτιάξει το βασικό αεροδυναμικό set –up. Φτάνοντας στην πίστα θα χρειαστούν κάποια φινιρίσματα αλλά η βασική δουλειά έχει γίνει».

Το GP της Ινδίας στο Buddh International Circuit θα διεξαχθεί αυτή την Κυριακή και θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 10:30 το πρωί.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (4)

miltos

 pame re paidia na skisoume sxediazei o ellinas re!!forza patiste ta taurakia!!

γιαννης βεροια

αν χαθει το φετινο πρωταθλημα απο την φεραρι θα χαθει και το ελαχιστο ενδιαφερον για τον επομενο χρονο.Αυτο το γνωριζουν πολυ καλα οι ιθυνοντες του αθληματος και δεν θα το επιτρεψουν,απλα θα υπαρχει σασπενς ισως μεχρι και το τελευταιο GP. 

Matina

 Ναι οι άλλοι θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια για να τους περάσει η Ferrari. Βλέπω νίκη Μπάτον την Κυριακή

Θάνος

Όλο για επίθεση της Φεράρι ακούμε και δεν την βλέπουμε. Έχουν τον καλύτερο και ωριμότερο οδηγό και είναι τόσο απογοητευτικοί! 

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης