Στην έρημο του Σακχίρ
Στην έρημο του Σακχίρ
Ο 4ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος είναι προγραμματισμένος γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν (απευθείας Alpha, 14:00).
Ο 4ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος είναι προγραμματισμένος γι’ αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν.
Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται χωρίς διακοπή αυτό το Σαββατοκύριακο με τον αγώνα στην πίστα του Σακχίρ που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας το Μάναμα.
H πίστα του Σακχίρ βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1 από το 2004 και όπως όλα τα σύγχρονα σιρκουί, έχει σχεδιαστεί από το Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.
Το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό απ’ αυτό της περασμένης βδομάδας λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, της ερήμου που περιβάλλει την πίστα και του αέρα που την γεμίζει άμμο. Το 2011 δεν έγινε αγώνας εκεί λόγω πολιτικών αναταραχών. Φέτος εγέρθηκαν ερωτήματα για το κατά πόσο είναι ασφαλές και πολιτικά ορθό να γίνει αγώνας σε μια χώρα που ακόμη έχει έντονα εσωτερικά θέματα. Η FIA έκρινε πως ο αγώνας πρέπει να διεξαχθεί κανονικά, έτσι ομάδες και οδηγοί θα βρεθούν κανονικά στο grid.
Το πρωτάθλημα της F1 συνεχίζεται χωρίς διακοπή αυτό το Σαββατοκύριακο με τον αγώνα στην πίστα του Σακχίρ που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας το Μάναμα.
H πίστα του Σακχίρ βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1 από το 2004 και όπως όλα τα σύγχρονα σιρκουί, έχει σχεδιαστεί από το Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.
Το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό απ’ αυτό της περασμένης βδομάδας λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, της ερήμου που περιβάλλει την πίστα και του αέρα που την γεμίζει άμμο. Το 2011 δεν έγινε αγώνας εκεί λόγω πολιτικών αναταραχών. Φέτος εγέρθηκαν ερωτήματα για το κατά πόσο είναι ασφαλές και πολιτικά ορθό να γίνει αγώνας σε μια χώρα που ακόμη έχει έντονα εσωτερικά θέματα. Η FIA έκρινε πως ο αγώνας πρέπει να διεξαχθεί κανονικά, έτσι ομάδες και οδηγοί θα βρεθούν κανονικά στο grid.
Η Pirelli έχει στη διάθεσή τους τη μέση και τη μαλακή γόμα συνδυασμός που χρησιμοποιήθηκε επίσης σε Αυστραλία και Κίνα. Ο Αλόνσο πιστεύει πως η Ferrari δε θα είναι ανταγωνιστική όπως δεν ήταν και στην Κίνα. Η Ιταλική ομάδα έχει κερδίσει τέσσερις από τις επτά φορές που έχει γίνει αγώνες στο Μπαχρέιν με τους Σουμάχερ, Μάσα και Αλόνσο. Ο Αλόνσο έχει πάρει άλλες δυο νίκες με τα χρώματα της Renault εκεί, ενώ ο Μπάτον κέρδισε για λογαριασμό της Brawn το 2009.
Η διαδρομή που θα χρησιμοποιηθεί είναι η «κοντή» του 2009 μήκους 5.4km. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ σχολίασε σχετικά : «Έχουμε να πάμε δύο χρόνια στο Μπαχρέιν και την προηγούμενη φορά που τρέξαμε σε αυτή τη χάραξη πίστας ήταν το 2009. Εκτός αυτού, τότε δεν είχαμε ούτε τα ελαστικά της Pirelli ούτε το DRS, θα έχει λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε πως θα επηρεάσουν αυτά τις ισορροπίες στη συγκεκριμένη πίστα. Υπάρχουν όλα τα απαραίτητα συστατικά για άλλο ένα συναρπαστικό Grand Prix. Θα είναι σημαντικό να κατανοήσουμε γρήγορα τη συμπεριφορά των ελαστικών ενώ χρειάζεται υψηλή τελική ταχύτητα και σταθερότητα στα φρένα. Έχει πολύ ζέστη, πολύ περισσότερη απ’ ότι σε Μελβούρνη και Σαγκάη. Θέλω να ανέβω στο βάθρο πριν επιστρέψουμε στην Ευρώπη».
Η άμμος συχνά εισβάλλει στην πίστα με αρνητικές επιπτώσεις στην πρόσφυση αλλά είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις πότε και πού. Οι 15 στροφές και το μεταβλητό πλάτος της πίστας προσφέρουν άφθονες ευκαιρίες για προσπεράσεις. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις της πίστας, με τα μονοθέσια να επιβραδύνουν από τα 315χλμ/ώρα στα 65χλμ/ώρα σε μόλις τρία δευτερόλεπτα και 130 μέτρα στην στροφή 1. Η ύπαρξη άμμου στη γύρω περιοχή σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι πολύ βρώμικη, κυρίως την Παρασκευή.
Η Pirelli όπως επισημαίνει ο αγωνιστικός της διευθυντής Πωλ Χέμπερι θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα: «Υπάρχουν αρκετές τεχνικές προκλήσεις στο Μπαχρέιν, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου και αναγκάζουν τα ελαστικά να λειτουργήσουν σε μεγάλο εύρος συνθηκών. Έχουμε συγκεντρώσει κάποια στοιχεία της πίστας από τις δοκιμές μας εκεί στο παρελθόν, αλλά τα ελαστικά και τα μονοθέσια έχουν αλλάξει τόσο πολύ από τότε ώστε είναι σαν να ξεκινάμε πάλι από την αρχή, από μία λευκή κόλλα χαρτιού. Ωστόσο, αναμένουμε σημαντικές διακυμάνσεις στη διάρκεια απόδοσης των ελαστικών που σίγουρα θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν στις στρατηγικές των ομάδων. Η διαχείριση των ελαστικών θα είναι κρίσιμη και στο Μπαχρέιν, με την πρόσφυση του πίσω τμήματος να είναι καθοριστική για μία καλή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές και γρήγορο ρυθμό στο αγώνα».
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 14:00 την Κυριακή.
Η διαδρομή που θα χρησιμοποιηθεί είναι η «κοντή» του 2009 μήκους 5.4km. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ σχολίασε σχετικά : «Έχουμε να πάμε δύο χρόνια στο Μπαχρέιν και την προηγούμενη φορά που τρέξαμε σε αυτή τη χάραξη πίστας ήταν το 2009. Εκτός αυτού, τότε δεν είχαμε ούτε τα ελαστικά της Pirelli ούτε το DRS, θα έχει λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε πως θα επηρεάσουν αυτά τις ισορροπίες στη συγκεκριμένη πίστα. Υπάρχουν όλα τα απαραίτητα συστατικά για άλλο ένα συναρπαστικό Grand Prix. Θα είναι σημαντικό να κατανοήσουμε γρήγορα τη συμπεριφορά των ελαστικών ενώ χρειάζεται υψηλή τελική ταχύτητα και σταθερότητα στα φρένα. Έχει πολύ ζέστη, πολύ περισσότερη απ’ ότι σε Μελβούρνη και Σαγκάη. Θέλω να ανέβω στο βάθρο πριν επιστρέψουμε στην Ευρώπη».
Η άμμος συχνά εισβάλλει στην πίστα με αρνητικές επιπτώσεις στην πρόσφυση αλλά είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις πότε και πού. Οι 15 στροφές και το μεταβλητό πλάτος της πίστας προσφέρουν άφθονες ευκαιρίες για προσπεράσεις. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις της πίστας, με τα μονοθέσια να επιβραδύνουν από τα 315χλμ/ώρα στα 65χλμ/ώρα σε μόλις τρία δευτερόλεπτα και 130 μέτρα στην στροφή 1. Η ύπαρξη άμμου στη γύρω περιοχή σημαίνει ότι η πίστα μπορεί να είναι πολύ βρώμικη, κυρίως την Παρασκευή.
Η Pirelli όπως επισημαίνει ο αγωνιστικός της διευθυντής Πωλ Χέμπερι θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα: «Υπάρχουν αρκετές τεχνικές προκλήσεις στο Μπαχρέιν, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες που υπερβαίνουν τους 30 βαθμούς Κελσίου και αναγκάζουν τα ελαστικά να λειτουργήσουν σε μεγάλο εύρος συνθηκών. Έχουμε συγκεντρώσει κάποια στοιχεία της πίστας από τις δοκιμές μας εκεί στο παρελθόν, αλλά τα ελαστικά και τα μονοθέσια έχουν αλλάξει τόσο πολύ από τότε ώστε είναι σαν να ξεκινάμε πάλι από την αρχή, από μία λευκή κόλλα χαρτιού. Ωστόσο, αναμένουμε σημαντικές διακυμάνσεις στη διάρκεια απόδοσης των ελαστικών που σίγουρα θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν στις στρατηγικές των ομάδων. Η διαχείριση των ελαστικών θα είναι κρίσιμη και στο Μπαχρέιν, με την πρόσφυση του πίσω τμήματος να είναι καθοριστική για μία καλή θέση στις κατατακτήριες δοκιμές και γρήγορο ρυθμό στο αγώνα».
Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 14:00 την Κυριακή.
GP Μπαχρέιν, 4ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος |
|
Μήκος πίστας: 5.412m |
Ρεκόρ γύρου: 1:30.252 (Μ. Σουμάχερ, 2004) |
Γύροι: 57 |
Απόσταση: 305.066m |
Στροφές: 15 (6 αριστερές, 9 δεξιές) |
Τέρμα γκάζι: 70% του γύρου |
Αλλαγές σχέσεων: 52 |
Ελαστικά: Μεσαία, μαλακή γόμα |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα