Επιβεβαίωση car, newsauto: Ζητάνε από τους Γάλλους να πάρουν το 50% της FCA

Επιβεβαίωση car, newsauto: Ζητάνε από τους Γάλλους να πάρουν το 50% της FCA

Σε απόλυτη επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του Newsauto, το Renault Group ανακοίνωσε επίσημα πως εξετάζει την εξαγορά του 50% της Fiat. Όπως όλα δείχνουν, τα γαλλικά κεφάλαια θα δώσουν χείρα βοηθείας στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία που διανύει την πιο δύσκολη περίοδό της.

Επιβεβαίωση car, newsauto: Ζητάνε από τους Γάλλους να πάρουν το 50% της FCA

Η Renault ανακοίνωσε επίσημα πως εξετάζει την πρόταση της Fiat να αγοράσει το 50% των μετοχών της προκειμένου η ιταλική φίρμα να ξεφύγει από το τέλμα που έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια. Όλα αυτά έρχονται σε απόλυτη επιβεβαίωση των όσων διαβάσατε από τις αρχές Μαρτίου στο Newsauto, όπου αναλύσαμε εκτενώς όλα τα σενάρια διάσωσης της Fiat.

Ας δούμε τι θα περιλαμβάνει το νέο αυτό deal σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες:

Η πίεση για ενοποίηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αυξηθεί με τις προκλήσεις φέρνει η συνδεσιμότητα των μοντέλων, η ηλεκτροκίνηση, η αυτόνομη οδήγηση (δαπανηρές σε εξέλιξη τεχνολογίες) αλλά και οι νέες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων.

Τόσο η FCA όσο και η Renault «βίωσαν» δραματικές αλλαγές πέρυσι, όταν ο πρώην επικεφαλής της FCA, Sergio Marchionne, πέθανε και ο Carlos Ghosn συνελήφθη στο Τόκιο με την κατηγορία οικονομικών εγκλημάτων.

Το προ δύο μηνών άρθρο του newsauto.gr με το πρώτο από τα τέσσερα σενάρια διάσωσης που είχαμε αποκαλύψει:

 

Η πιθανή συγχώνευση FCA-Renault, όπως σχεδόν κάθε πιθανή συνεργασία κατασκευαστών αυτοκινήτων, είχε μελετηθεί κάποια χρόνια πριν από τους οικονομικούς συμβούλους. Ωστόσο, οι εύθραυστες (όχι καλές) σχέσεις μεταξύ Ghosn και Marchionne έκαναν αδύνατες τις εποικοδομητικές συνομιλίες οι οποίες σταμάτησαν εντελώς μετά από τον ξαφνικό θάνατο του Marchionne τον περασμένο Ιούλιο, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές.

Οι διεργασίες για την ολοκλήρωση της συμφωνίας μπορεί να διαρκέσουν περισσότερο από ένα χρόνο για να ολοκληρωθούν, σύμφωνα με επιστολή του διευθύνοντα συμβούλου της FCA, Mike Manley προς τους υπαλλήλους της FCA (τη Δευτέρα 27/5).

Το νέο τοπίο και ο νέος αρχηγός

Οι δύο εταιρίες θα περάσουν σε μία «μεταμορφωτική συγχώνευση», που θα αλλάξει το χάρτη τους (και όπως αυτές ελπίζουν) και αυτόν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η συμφωνία θα δημιουργήσει μια νέα εταιρία διαχείρισης (αξίας πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση) με ισχυρή παρουσία στις βασικές αγορές (Ευρώπη) και τις νέες τεχνολογίες. Σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις : «Η γκάμα των  εμπορικών σημάτων (οι μάρκες) θα καλύπτουν όλο το φάσμα από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής ως τα πολυτελή».


Η συγχώνευση θα δομηθεί ως ιδιοκτησία 50-50 (FCA Group Renault) μέσω μιας ολλανδικής εταιρείας, διαχείρισης μετοχών η οποία θα δώσει στους επενδυτές της Renault έμμεση πριμοδότηση περίπου 10%. Μετά την καταβολή ειδικού μερίσματος (ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ) στους μετόχους της FCA, οι κάτοχοι των μετοχών των δύο μερών θα λάβουν το 50 τοις εκατό του χαρτοφυλακίου της νέας εταιρίας σε νέο απόθεμα.

Η Exor, εταιρία την οποία έχει ιδρύσει η οικογένεια Agnelli για να διαχειρίζεται τις μετοχές της θα γίνει ο μοναδικός μεγαλομέτοχος ανάμεσα στους δύο. Η νέα εταιρεία θα έχει πρόεδρο τον John Elkann, επικεφαλής της οικογένειας Agnelli, ο οποίος ελέγχει το 29% της FCA, αναφέρουν πληροφορίες από οικονομικά sites της Ιταλίας, ενώ τα αντίστοιχα γαλλικά αναφέρουν ως διευθυντή τον τωρινό πρόεδρο της Renault Jean-Dominique Senard.

Η Renault και η FCA είχαν συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία (ως την Παρασκευή 24 Μαΐου) 32,6 δισ. ευρώ. Οι μετοχές της Fiat Chrysler στο Μιλάνο μόλις έγινε γνωστή, η πρόθεση συνεργασίας, σημείωσαν άνοδο 19%, ενώ αυτές της Renault 17%.

Η Renault και η FCA παρήγαγαν περίπου 8,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, τόσα όσα η Hyundai και η General Motors. Όμως εξακολουθούν να είναι πίσω από τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, τον όμιλο Volkswagen και την Toyota, οι οποίες έκλεισαν το έτος με παραγωγή 10 εκατομμύρια οχήματα. Η υπάρχουσα συμμαχία της Renault, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής των εταίρων Nissan και Mitsubishi, έφτασε επίσης αυτό τον αριθμό.

Η συγχώνευση θα επιτρέψει στη Renault να έχει πρόσβαση στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, ενώ η FCA θα αποκτήσει μεγαλύτερη επιρροή στη Ρωσία. Θυμίζουμε πως αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη μονάδα AvtoVAZ που κατασκευάζει τα Lada.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης