Live από Δρέσδη: Στην πίστα με το νέο Civic Type R των 320PS!

Live από Δρέσδη: Στην πίστα με το νέο Civic Type R των 320PS!

Είναι δυνατόν ένα προσθιοκίνητο 320PS να μην έρχεται σε δύσκολη θέση στην πίστα με το γκάζι στο πάτωμα και τους τροχούς στριμμένους;

Live από Δρέσδη: Στην πίστα με το νέο Civic Type R των 320PS!
Τα πράγματα αλλάζουν με καταιγιστικούς ρυθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όχι μόνο στο κομμάτι των ηλεκτρικών, υβριδικών οχημάτων αλλά και στο κομμάτι των ειδικών σπορ κατασκευών. Η πρόοδος στο κομμάτι των ηλεκτρονικών, στην τεχνολογία των υλικών αλλά και των ελαστικών έχει απίστευτη επίδραση σε ειδικές κατασκευές όπως το Honda Civic Type R. Η παραμετροποίηση του κινητήρα, η ακαμψία του ελαφρύτερου αμαξώματος και η πρόσφυση των ειδικά εξελιγμένων για το Type R Continental Sport Contact 6 συνδυάζονται με μοναδικό τρόπο.



Στη μαρτυρική Δρέσδη, πρωτεύουσα της Σαξονίας που καταστράφηκε
Κλείσιμο
από τους βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τα πράγματα σήμερα είναι διαφορετικά. Εκεί ζουν μισό εκ. Γερμανοί, τη μέρα που φτάσαμε αρκετοί εξ’ αυτών απολάμβαναν τη λιακάδα στις όχθες του Έλβα. Μένοντας στο κέντρο της πόλης είχαμε τη δυνατότητα να περπατήσουμε στους πλακόστρωτους δρόμους και να θαυμάσουμε την αρμονική συνύπαρξη του παλιού με το σύγχρονο.



To ίδιο βράδυ μιλώντας με τον επικεφαλής μηχανικό εξέλιξης του Honda Civic Type R
, Χιντέκι Κακινούμα μετά τη συνέντευξη Τύπου, στο δείπνο, μάθαμε ενδιαφέροντα πράγματα: «Δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης στον εμπρός άξονα. Μπορούμε να αυξήσουμε σημαντικά τη δύναμη και θα το κάνουμε στο μέλλον. Το στοίχημα είναι η ηλεκτρονική διαχείριση της καμπύλης ροπής με μικρές σχέσεις στο κιβώτιο και τέρμα γκάζι. Εκεί γίνεται σήμερα χάρη στην παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών, λεπτομερή δουλειά ώστε να έχουμε γραμμική απόκριση χωρίς ξεσπάσματα, χωρίς να κόβουμε γκάζι αλλά και χωρίς σπινάρισμα».

 

Ρωτήσαμε τον Ιάπωνα μηχανικό αν θα δούμε στο μέλλον σπορ πισωκίνητο Honda
, ή αν θα μπει υβριδικό σύνολο στο Civic Type R όμως δεν πήραμε απάντηση. Άφησε να εννοηθεί πως πρόκειται για θέματα που εξετάζουν. «Δεν υπάρχουν καλά νέα από το τμήμα της F1» ήταν η αντίδρασή του όταν τον ρωτήσαμε γι’ αυτό τον τομέα.

Ο Κακινούμα μας ζήτησε να τους μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το νέο Civic Type R που φορά δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 320PS και ένα άριστο σε κλιμάκωση, αίσθηση, διαδρομές, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το βολάν μονής μάζας μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η τελική ταχύτητα του Civic ξεπερνά τα 270km/h. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου (σ.σ: η τεχνική μύτη – τακούνι) γίνεται ηλεκτρονικά, εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές όπου προκύπτει μεγάλη διαφορά στροφών και απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.



Το ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα (– 16kg σε σχέση με το προηγούμενο Type R) σε συνδυασμό
με το χαμηλότερο κέντρο βάρους και τη νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχουν δώσει μια απαράμιλλη δυναμική συμπεριφορά στο Civic Type R. Το σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα - Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση (torque steering), βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις γρήγορες καμπές.

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) έχει βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ακρίβειας στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη ισχύς είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 40.8kgm από 2.500rpm έως 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h. Πρόκειται για το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.



Διαθέτει χαρτογραφήσεις ‘Comfort’, ‘Sport’ και ‘+R’ η τελευταία προορίζεται για την πίστα.
Στη φωτογραφία μπορείτε να δείτε την ανάλυση της παραμετροποίησης των χαρτογραφήσεων από τη συνέντευξη Τύπου. Όλες οι χαρτογραφήσεις προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με την παραμετροποίηση. Στην πράξη ανάμεσα στο Comfort mode και στο +R έχουμε δυο διαφορετικά αυτοκίνητα. Με Comfort το Type R δε κοπανούσε στα πλακόστρωτα της Δρέσδης ενώ με +R δεν έγερνε στις καμπές των 130+km/h στο Lauzitsring.



Τα Type R μας περίμεναν στην είσοδο του ξενοδοχείου.


Εξωτερικά το Civic Type R είναι φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του. Το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα που αποδίδει 30kg κάθετης δύναμης στα 200km/h και μορφοποιητές ροής στο πίσω άκρο της οροφής.



Οι μορφοποιητές ροής στο πίσω άκρο της οροφής. 

Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες. Σε ερώτησή μας για το συντελεστή οπισθέλκουσας οι άνθρωποι της Honda δεν έδωσαν σαφή απάντηση και αναφέρθηκαν στις διακυμάνσεις τιμών που μπορεί να προκύψουν από αεροσήραγγα σε αεροσήραγγα.



Στο πίσω μέρος εντυπωσιάζει η τριπλή απόληξη εξάτμισης.
Οι ακριανές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ η κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, πράγμα που μειώνει την ανάδραση πίεσης. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.
Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.



Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό.
Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι κάλυμμα εντυπωσιάζουν με την πρακτικότητά τους. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Type R έχει χάσει το σκληροπυρηνικό, σχεδόν υστερικό ήχο πάνω από τις 7000 rpm της προηγούμενης γενιάς. Αυτό έγινε συνειδητά. Η παραγωγή του νέου Type R ξεκινά μέσα στο καλοκαίρι στο Σουίντον της Μ.Βρετανίας.

Οδηγώντας!
Κάθεσαι στη θέση του οδηγού και νιώθεις το εξαίρετο μπάκετ κάθισμα με τα ειδικά λογότυπα Type R να σε αγκαλιάζει. Το κάθισμα εδράζεται πιο χαμηλά καθώς το τεπόζιτο έχει μετακινηθεί κάτω από το κάθισμα των πίσω επιβατών.
Σε δημόσιο δρόμο με τη ρύθμιση στο Comfort το Type R δεν υστερεί σε άνεση από το συμβατικό Civic 1.5lt, 182PS. Είναι αξιοσημείωτη η προσπάθεια των μηχανικών λογισμικού να βελτιώσουν την απόκριση του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, σημείο που το προηγούμενο μοντέλο υστερούσε. Το πέτυχαν χωρίς να δημιουργήσουν πουθενά σκαλοπάτι, το οποίο να επηρεάζει τη γραμμικότητα του συνόλου. Ο κινητήρας έχει παντού δύναμη, χωρίς να έχει πουθενά ξέσπασμα. Εκεί που πραγματικά συνεπαίρνει και ενθουσιάζει είναι όταν γεμίζει μέχρι τις 7000rpm.



Μην αφήνεις!
Φτάνοντας στην πίστα του Lauzitsring φορέσαμε κράνος, επιλέξαμε +R και σε ασφαλές περιβάλλον με τον Χάνς Ντάνζινγκερ πλοηγό (Πρωταθλητής Αυστρίας στα Ράλι) πιέσαμε για μερικούς γύρους το Type R στην πίστα.
Το πρώτο που εντυπωσιάζει είναι ότι παρότι πατάς τέρμα γκάζι στην έξοδο της στροφής οι τροχοί δε σπινάρουν και το τιμόνι δεν τραβάει αριστερά δεξιά. Η σταθερότητα στα φρένα από 200km/h, η άριστη κατευθυντικότητα, η ταχύτητα απόκρισης του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης μπροστά αλλά και η εξαίρετη ορατότητα συμβάλλουν ώστε να κινείσαι άνετα, πολύ γρήγορα.



Αντί να γράψω άλλα για το θέμα σας προτρέπω να δείτε το σχετικό βίντεο
από την προσπάθειά μας στην πίστα. Παρατηρήστε το διάγραμμα φορτίσεων G είναι ενδεικτικό το πόσο καλά πατάει το Type R. Στο τιμόνι βρίσκεται ο υπογράφων.



Ολοκληρώνοντας την οδήγησή μας στην πίστα συνεχίσαμε τη συνομιλία μας
με τον αρχιμηχανικό της Honda, Χιντέκι Κακινούμα: «Δεν έχει το δράμα του προηγούμενου, δεν υποστρέφει, δεν είναι υστερικό ψηλά, είναι σαφώς πιο γρήγορο και πάει πολύ εύκολα πάρα πολύ γρήγορα χωρίς να σπινάρει πουθενά» ήταν τα βασικά σχόλιά μας που αν κρίνουμε από το χαμόγελο του Ιάπωνα τον ικανοποίησαν.



Πηγαίνοντας με το Type R από την πίστα
προς το παρακείμενο αεροδρόμιο της Δρέσδης αναρωτιόμασταν μέχρι που μπορεί να φτάσουν τα δυνατά προσθιοκίνητα αυτοκίνητα. Στο τραχύ οδόστρωμα της Γερμανίας μπορεί να παρασυρθείς και να πεις πολλά. Η εμπειρία όμως λέει ότι πρέπει να περιμένουμε την άφιξη του αυτοκινήτου στη χώρα μας, από φθινόπωρο για να δούμε τη συμπεριφορά του στην Ελλάδα. Αν μου ζητάτε να μαντέψω θα είναι αποκάλυψη, δεν διστάζω να πω ότι το νέο Type R είναι συγκλονιστικό!

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Civic Type R

Κινητήρας

2.0  litre VTEC TURBO

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας   

Τύπος

4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Διάμετρος x διαδρομή

86.0mm x 85.9mm

Σχέση συμπίεσης

9.8:1

Ισχύς

320 PS (235 kW) στις 6.500rpm

Ροπή

40.8kgm στις 2.500 – 4.500rpm

Κιβώτιο

2.0 litre VTEC TURBO

Μηχανικό

6 ταχυτήτων

Σχέσεις μετάδοσης

2.0 litre VTEC TURBO 6MT

1η

3.625

2η

2.115

3η

1.529

4η

1.125

5η

0.911

6η

0.734

Όπισθεν

3.757

Τελική μετάδοση

4.111

Σύστημα Ανάρτησης και Απόσβεσης

Εμπρός

MacPherson Strut Dual Axis ρυθμιζόμενα αμορτισέρ

Πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων

Προσαρμοζόμενος έλεγχος απόσβεσης

Φρένα

Κινητήρας

2.0 litre VTEC TURBO

Εμπρός

350mm αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι 4-πίστονες δαγκάνες

Πίσω

305mm συμπαγείς δίσκοι

Τροχοί και ελαστικά

Διάσταση ζάντας

Ελαστικά - Εμπρός

ΕλαστικάΠίσω

x 20-ιντσών

245/30 R20 – Continental SportContact6

245/30 R20 – Continental SportContact6

Σύστημα Διεύθυνσης

Κινητήρας

2.0 litre VTEC TURBO

Τύπος

Κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπασιασμού

Στροφές από τέρμα σε τέρμα

2.11

Κύκλος στροφής

(στους τροχούς)

11.78

Κύκλος στροφής

(στο αμάξωμα)

12.56

Διαστάσεις (mm)

Εξωτερικό

(mm)

Συνολικό μήκος

4.557

Συνολικό πλάτος

1.877

Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες

2.076

Συνολικό ύψος

1.434

Μεταξόνιο

2.699

Μετατρόχιο (εμπρός)

1.599

Μετατρόχιο (πίσω)

1.593

Χωρητικότητες (L)

Έκδοση

Type R

Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα όρθια, μέχρι το παρμπρίζ)

420

Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα όρθια, μέχρι την οροφή)

492

Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το παρμπρίζ)

786

Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή)

1.209

Ρεζερβουάρ καυσίμου

46

Βάρη (kg)

Έκδοση

Type R

Απόβαρο (kg)

1.380

Μέγ. Επιτρεπόμενο βάρος (kg)

1.760

Επιδόσεις και κατανάλωση για 2.0 L VTEC TURBO

Έκδοση

Type R

Τελική ταχύτητα (km/h)

272

0-100 km/h (δευτ.)

5.7

Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km)

9.8

Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km)

6.5

Κατανάλωση στο μικτό κύκλο (l/100 km)

7.7

Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km)

176




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης