Οδηγούμε χωρίς αλυσίδες στο χιονισμένο Μαίναλο!

Οδηγούμε χωρίς αλυσίδες στο χιονισμένο Μαίναλο!

Ξεκινήσαμε χτες το μεσημέρι μετά τις 14:00 εν μέσω χιονοθύελλας από το χιονοδρομικό της Οστρακίνας με προορισμό τη Βυτίνα από το ορεινό πέρασμα.

Επιλέξαμε το ορεινό πέρασμα που ξεκινά από το χιονοδρομικό, διασχίζει τα οροπέδια της Κάπελης και βγαίνει στη δυτική πλευρά του Μαινάλου πάνω από τη Βυτίνα. Το χιονοδρομικό του Μαινάλου ήταν γεμάτο κόσμο χτες που χαίρονταν το χιόνι κάνοντας σκι, έλκηθρο ή πεζοπορία. Καθότι είναι το πλησιέστερο στην Αθήνα (σ.σ: μόλις 90 λεπτά στον πιο ασφαλή δρόμο της χώρας μας Αθήνα - Τρίπολη) είχε πάρα πολλούς επισκέπτες από Αθήνα. Ευτυχώς ο δρόμος από το Λεβίδι προς το χιονοδρομικό ήταν ανοικτός και διατηρείται έτσι χάρη στην πολύ καλή δουλειά του τοπικού Δήμου.



Το ορεινό πέρασμα του Μαινάλου, από το χιονοδρομικό προς τη Βυτίνα ήταν κλειστό.


Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με το ορεινό πέρασμα που συνδέει τη Βυτίνα
με το χιονοδρομικό. Ο δρόμος είναι επικίνδυνος, παγωμένος, δεν ανοίγεται τακτικά (σ.σ: τα τοπικά συμφέροντα βλέπετε) και εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.



Ξεκινήσαμε λοιπόν μια παρέα 12 ατόμων από το χιονοδρομικό του Μαινάλου
να πάμε μέχρι τη Βυτίνα απ' αυτό το δρόμο. Στη διάθεσή μας τρία 4κινητα οχήματα. Το Jeep Renegade (1.4lt, 170PS 4χ4 με 9αρι αυτόματο κιβώτιο) ένα παλαιότερο  Jeep Grand Cherokee 4.7lt με σύστημα τετρακίνησης Quadra drive  και το ολοκαίνουργιο Pick up της Fiat, το Fullback με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων τετρακίνηση προερχόμενη από το Mitsubishi Pajero με υποπολλαπλασιασμό σχέσεων και κλείδωμα κεντρικού διαφορικού και κινητήρα 2.4lt/181PS.
 


Όλα τα αυτοκίνητα είχαν ελαστικά μεικτών συνθηκών M+S. Τα πρώτα δυο χιλιόμετρα του δρόμου έχουν φρέσκο χιόνι πάνω σε πάγο και είναι πολύ στενά. Αν συναντηθείς με αντίθετα διερχόμενο αυτοκίνητο υπάρχει θέμα. Όπερ και εγένετο. Κάναμε αριστερά μας στο φρέσκο χιόνι σε ένα άνοιγμα, μπροστά το Fullback άνοιξε δρόμο και τα άλλα δυο πάτησαν στις ροδιές του. Το πρόβλημα ήταν ένα "all grip" χωρίς αλυσίδες και γνώσεις, που πάταγε φρένο στην κατηφόρα έχοντας ασφάλτινα ελαστικά.

Δείτε το σχετικό video






Αφού μας φύλαξε όλους ο θεός του Μαινάλου, ο τραγοπόδαρος Πάνας,
περάσαμε το διάσελο και ο δρόμος άρχισε να κατηφορίζει: "2α καθόλου φρένο και αριστερά αν γλιστρήσει γιατί δεξιά έχει γκρεμό" είναι η ενδεδειγμένη λύση. Για το Fullback που έχει κοντές σχέσεις και κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, αυτό ήταν παιχνιδάκι. Το Renegade χρειάζονταν λίγη δουλειά με το κιβώτιο καθώς η 1η έπεφτε κοντή, η 2α μακριά αλλά συνολικά η εικόνα του ήταν απρόσμενα καλή δεδομένων των συνθηκών.



Το Full Back ανοίγει δρόμο, τα Jeep ακολουθούν.

Μετά από 3 km κατηφόρας όπου ευτυχώς δεν είχαμε άλλη συνάντηση διασταυρωνόμαστε
με το δασικό δρόμο που πάει στα οροπέδια της Κάπελης. Περνάει από ένα εκπάγλου καλλονής οροπέδιο, μπαίνει μέσα στο ελατοδάσος και βγαίνει στο εκκλησάκι του Αγ. Πέτρου - μεγάλη η χάρη του - πάνω από τη Βυτίνα. Είναι σαφές πως δεν έχει περάσει τίποτα τις τελευταίες μέρες, μαντεύεις τα όρια του δρόμου από τα δέντρα. "Τι λέτε παιδιά το δοκιμάζουμε;" προτείνω έχοντας περισσότερο στη σκέψη μου στο Renegade: " Θα πηγαίνω μπροστά με το Full Βack, θα ακολουθεί το Cherokee και πίσω στις ροδιές μας το Renegade. Έχεις 30 πόντους πούδρα, θα περάσουμε".



Ξεκινάμε λοιπόν και στο κατηφορικό κομμάτι το βάρος βοηθά.
Το Full Back ανοίγει δρόμο, τα Jeep ακολουθούν. Σταματάμε στο οροπέδιο της Κάπελης στο ίσιωμα, αλλά η χιονοθύελλα δεν μας επιτρέπει να μείνουμε έξω για πολύ να θαυμάσουμε το μεγαλείο της φύσης.




Μου φαίνεται απίστευτο ότι το Renegade έχει φτάσει ως εκεί χωρίς να χρειαστεί βοήθεια: "Είναι Jeep" σκέφτομαι. Ξεκινάμε να κατηφορίζουμε προς Βυτίνα, απολαμβάνουμε τη φύση και το δάσος με το χιόνι να πέφτει ακατάπαυστα. Ίχνη από λαγούς, αγριογούρουνα, αλεπούδες. Παρθένα φύση.

Οδηγώντας σε ακραίες συνθήκες το Jeep Renegade:






Μας εξέπληξε θετικά το Renegade που πέρασε χωρίς βοήθεια από τη χιονισμένη Κάπελη.


Στον Αγ. Πέτρο συναντιόμαστε με μια παρέα δικίνητων αυτοκινήτων
με αλυσίδες που πάνε βόλτα: "Παιδιά δεν περνάει πιο πέρα, είναι πολύ το χιόνι". Κάνουν αναστροφή δείχνοντας τον προσήκοντα σεβασμό στις συνθήκες.



Ο ορεινός δρόμος από τη Βυτίνα μέχρι το χιονοδρομικό του Μαινάλου δεν καθαρίζεται τακτικά, παγώνει και είναι επικίνδυνος. Προτιμήστε το πέρασμα από Λεβίδι/Καρδαρά.

Το πιο επικίνδυνο κομμάτι είναι όπως το φαντάζεστε τα δυο km ασφάλτου
πάνω από τη Βυτίνα. Έχει ανοιχτεί πριν μέρες ο δρόμος, πάγωσε και πάνω στον πάγο έχει πέσει λίγο χιόνι ίσα ίσα για να κρύβει τη γυαλάδα. Αν πατήσεις φρένο θα σταματήσεις την άνοιξη!



Παίρνουμε το δρόμο επιστροφής για το Λεβίδι που είναι παγωμένος σε πολλά σημεία.
Στο ραδιόφωνο ακούμε για τα προβλήματα στο Αίγιο αλλά και στη Νεμέα. Άνθρωποι που μέσα στο μάτι της κακοκαιρίας αψήφησαν όλα όσα ακούστηκαν ή γράφτηκαν και ξεκίνησαν χωρίς κατάλληλο όχημα, κατάλληλα ελαστικά και/ή αλυσίδες να ταξιδέψουν. Αποτέλεσμα η αναίτια ταλαιπωρία εαυτού και αλλήλων.



Οι συνθήκες χτες απαιτούσαν σεβασμό και κατάλληλο όχημα/εξοπλισμό.
Επίγνωση της άγνοιάς μας και περιορισμό των κινήσεών μας σε αυτά που μπορούμε και όχι σ' αυτά που θέλουμε. Πολύ προσοχή τις επόμενες μέρες θα έχει πάγο. Θυμίζουμε ότι τα πρώτα σημεία που παγώνουν είναι τα γεφύρια γιατί εκεί το οδόστρωμα δεν έχει την εξισορρόπηση από τη γεωθερμία του εδάφους.




ΣΧΟΛΙΑ (48)

Δέσποινα

Expert με μεικτά λάστιχα και όχι χιονολάστιχα;;; Ας γελάσω. Δεν ξέρετε ότι τα μεικτά έχουν χαμηλά όρια στο χιόνι; Τους ήρωες κάνετε; Κάποια στιγμή θα βρεθείτε προ εκπλήξεων. Αν ήταν έτσι οι expert... 30 χρόνια εμπειρίας οδήγησης στον Καναδά για να προλάβω τυχόν σχόλια για την τοποθέτησή μου.

ασε μας θειτσα

ασε μας μωρη με τον καναδα σου γρια,Ελλαδα δεν χιονιζει μια φορα στα τριαντα χρονια. ναι ειναι μωρη ξενη.

Αldebaran 1555, o γνήσιος ο κιμπάρης

Δεν χρειάζεται 4Χ4! Εγώ θα πάρω ΑLFΑ 33 1.4 καταλυτικό, με υδραυλικό τιμόνι και μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα! Με 160 IQ, ένα σετ χιονολάστιχα και τον εργάτη μπροστά θα μπορώ να κάνω βόλτες δίχως να κολλάω πουθενά!

@maik

Έχω ταξιδέψει πολύ στο εξωτερικό. Δεν βάζει κανείς αλυσίδες. Έχουν λάστιχα κατάλληλα. Καλά τα λέει ο μηχανικός/δημοσιογράφος. Ο Ιαβέρης παρωχημένος.

Μήπως

Αλυσίδες βάζουν υποχρεωτικά και στο εξωτερικό στους δρόμους με το μπλε σήμα που γραφουμε στα παλια μας παπούτσια. Κυρίως σε δύσκολες διαδρομές και σε μεγάλο υψόμετρο. Λάστιχα χειμερινά εχει η πλειονότητα. Και οι δυο δημοσιογράφοι ειναι δεινόσαυροι ...

maik

ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ "ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ " ΙΑΒΕΡΗΣ "ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ 4χ4 ΜΕ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΡΟΔΑ " !!!! ΔΙΑΛΕΓΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ !!!

μερτσεντς

Ναι αλλα εσυ εισαι κοντος χοντρος ασχημπς μπουλης χιμπατζης βατραχομουρης και λεκανακιας ρε αλ....

Sakis

Αυτα δειχνετε στον κοσμο και παει και εγκλωβιζεται στα βουνα και μετα τρεχει η ΕΜΑΚ να τους σωσει. καλα για τον πουρναρακι δεν λεω τιποτα... θα πουν αλλοι για μενα.

IQ 161

Eγώ δεν κολλάω πουθενά γιατί δεν κυκλοφορώ με χιόνια!

Θανασης

στο youtube κυκλοφορουν εκατονταδες βιντεο με light 4Χ4 σε αυτες τις συνθηκες, Renegade,Qasqai, Tiguan, Q3...τα καταφερνουν εξωπραγματικα, ειτε με κλειδωμα διαφορικου, ειτε με haldex και αυτοματη τετρακινηση!!! Πολυ καλη δουλεια παντως, αν και θα ηθελα περισσοτερες φωτογραφιες απο την χιονισμενη Πελ/σο!

Αγρότης

Το L200 δε κολλάει πουθενά. Σήμα ΦΙΑΤ αντί Μιτσουμπίσι, δεν αλλάζει η ουσία. Τα ΤΖΙΠ θα κόλλαγαν άμα ήσαν μπρος

Μatina

Σας είδαμε κ. Πουρναράκη στο χιονοδρομικό που οδηγούσατε ένα τεράστιο αγροτικό. Ήταν πολύ ωραία στο Μαίναλο, περάσαμε καταπληκτικά. Ωραίο άρθρο στο site του χιονοδρομικού για τις δυσκολίες του δρόμου. Το είχα τυπώσει και το διάβασα στον άντρα μου στο δρόμο. Ευχαριστούμε για όσα μάθαμε.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης