F1: Ολοκληρώθηκε η 1η περίοδος δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη
Μια περίληψη όσων συνέβησαν στην πρώτη περίοδο δοκιμών εξέλιξης αυτή τη βδομάδα στη Βαρκελώνη υπό το πρίσμα των ελαστικών.
Όσον αφορά στα ελαστικά το Μοντμελό είναι μια από τις τρεις πιο απαιτητικές πίστες λόγω των πολύ υψηλών φορτίων και δυνάμεων. Επιπλέον έχει πολύ τραχιά άσφαλτο. Αυτή τη βδομάδα η Pirelli έφερε στην Ισπανία όλη τη γκάμα ελαστικών της F1 και η νέα πάρα πολύ μαλακή γόμας με το μωβ σιρίτι (P Zero Purple ultrasoft tyre) ήταν VIP. Η εν λόγω γόμα έκανε το ντεμπούτο της για το 2016 μετά την εμφάνισή της πέρυσι το Δεκέμβριο στο τεστ του Άμπου Ντάμπι. Η νέα μωβ γόμα επιτέλεσε το ρόλο της. Οι Ferrari και Red Bull τη χρησιμοποίησαν την 2η και 4η μέρα και η Ferrari και στις δυο περιπτώσεις σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο ημέρας (ο Φέτελ την Τρίτη και ο Ράικονεν χτες).
Οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών από τη νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα
Πέρα από τη νέα γόμα P Zero οι δοκιμές της Βαρκελώνης ήταν θετικές για την Pirelli. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα, σε σχεδόν όλες τις περιπτώσεις οι οδηγοί και οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις αποστάσεις που είχαν σχεδιάσει ως προσομοίωση αγώνα. Σε κάποιες δεν τα κατάφεραν αλλά αυτό οφείλονταν σε πρόσκαιρα μηχανικά προβλήματα. Τη δεύτερη μέρα των δοκιμών η ομάδα της Mercedes είχε σα στόχο να καλύψει 800km με το Ρόσμπεργκ και τα κατάφεραν ελάχιστες στιγμές πριν το τέλος της ημέρας που ήρθε λίγο νωρίτερα καθώς ένα άλλο μονοθέσιο μπλόκαρε την πίστα.
Αν εξαιρέσει κανείς μια μικρή τοπική παραμόρφωση στους πολύ πρωινούς γύρους, αναμενόμενη εξέλιξη καθώς η άσφαλτος ήταν πολύ κρύα, οι ομάδες δεν ανέφεραν κάτι ασυνήθιστο. Οι δοκιμές στη Βαρκελώνη επέτρεψαν και σε μερικούς νέους οδηγούς να αποκτήσουν σημαντική εμπειρία στην πίστα. Ο Ρίο Χαριάντο με καταγωγή από την Ινδονησία και ο Αλφόνσο Σέλις με καταγωγή από το Μεξικό αμφότεροι 19 ετών συμπλήρωσαν αρκετά km πίσω από το τιμόνι της Manor και της Force India αντίστοιχα.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Δεν υπάρχουν πολλά συμπεράσματα μετά το πρώτο τεστ. Οι ομάδες δοκίμαζαν διαφορετικά πράγματα με διαφορετικές διαμορφώσεις στα μονοθέσια. Αυτό καθιστά δύσκολο να διακρίνεις απ’ έξω τα χαρακτηριστικά του κάθε ελαστικού. Έχοντας όμως όλα τα δεδομένα βλέπουμε πως συνολικά μέχρι τώρα η απόδοση των ελαστικών είναι αυτή που περιμέναμε και σε λίγους αλλά και σε πολλούς γύρους. Το σημαντικό νέο για μας είναι το ντεμπούτο της καινούργιας πάρα πολύ μαλακής γόμας με το μωβ σιρίτι (P Zero Purple ultrasoft tyre). Μ’ αυτή επετεύχθησαν οι ταχύτεροι χρόνοι των δοκιμών καθώς παρέχει την επιπλέον απόδοση που επιδιώκαμε. Όλα αυτά παρότι δεν ταιριάζει σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη μια τέτοια γόμα».
Η συνολική εικόνα των χρόνων ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Δευτέρα |
Τρίτη |
Τετάρτη |
Πέμπτη |
Γύροι |
Ελαστικά |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
S.Vettel |
Ferrari |
1.24.939 |
1.22.810 |
|
|
195 |
U-soft |
2. |
N.Hulkenberg |
F. India |
|
|
1.23.110 |
|
99 |
S-soft |
3. |
K.Raikkonen |
Ferrari |
|
|
1.25.997 |
1:23.477 |
158 |
U-soft |
4. |
D.Ricciardo |
Red Bull |
1.26.044 |
1.23.525 |
|
|
199 |
U-soft |
5. |
S.Perez |
F. India |
|
1.23.650 |
|
|
101 |
S-soft |
6. |
D.Kvyat |
Red Bull |
|
|
1.26.497 |
1.24.293 |
170 |
U-soft |
7. |
A.Celis Jr |
F. India |
1.26.298 |
|
|
1.24.840 |
133 |
S-soft |
8. |
N.Rosberg |
Mercedes |
|
1.24.867 |
1.26.084 |
1.26.212 |
332 |
Medium |
9. |
M.Ericsson |
Sauber |
1.27.555 |
1.25.237 |
|
|
196 |
Soft |
10. |
K.Magnussen |
Renault |
|
|
1.26.014 |
1.25.263 |
264 |
Soft |
11. |
M.Verstappen |
Τ. Rosso |
|
1.26.539 |
|
1.25.393 |
231 |
Medium |
12. |
L.Hamilton |
Mercedes |
1.25.409 |
|
1.26.421 |
1.26.295 |
343 |
Medium |
13. |
E.Gutierrez |
Haas |
|
1.25.524 |
|
1.27.802 |
168 |
Soft |
14. |
V.Bottas |
Williams |
1.26.091 |
1.25.648 |
|
|
214 |
Soft |
15. |
R.Grosjean |
Haas |
1.28.399 |
|
1.25.874 |
|
113 |
Soft |
16. |
P.Werhlein |
Manor |
1.28.292 |
1.25.925 |
|
|
125 |
Soft |
17. |
F.Nasr |
Sauber |
|
|
1.26.392 |
1.26.053 |
236 |
Soft |
18. |
F.Alonso |
McLaren |
|
1.26.082 |
|
- |
122 |
Soft |
19. |
J.Palmer |
Renault |
1.29.356 |
1.26.189 |
|
|
79 |
Soft |
20. |
C.Sainz |
T. Rosso |
1.27.180 |
|
1.26.239 |
|
216 |
Medium |
21. |
F.Massa |
Williams |
|
|
1.26.712 |
1.26.483 |
163 |
Soft |
22. |
J.Button |
McLaren |
1.26.735 |
|
1.26.919 |
|
135 |
Soft |
23. |
R.Haryanto |
Manor |
|
|
1.28.249 |
1.28.266 |
129 |
Soft |
Τώρα ομάδες και ελαστικά θα ξεκουραστούν το Σαββατοκύριακο πριν την επόμενη περίοδο δοκιμών. Το Μοντμελό θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του την επόμενη Τρίτη 1/3 όπου θ’ ακολουθήσουν άλλες 4 μέρες δοκιμών. Μ’ αυτές θα ολοκληρωθούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης την Παρασκευή 4 Μαρτίου. Μετά όλοι θα επιστρέψουν στα εργοστάσια για τις τελευταίες προετοιμασίες πριν μπουν στο αεροπλάνο για την Αυστραλία όπου ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι στις 20/3.
Οι μέρες αυτές στην Ισπανία είναι ανοιξιάτικες, χωρίς καθόλου βροχή με καθαρό ουρανό και υψηλές θερμοκρασίες. Είναι ανακουφιστικό για όλους που ο χειμώνας έφυγε νωρίς φέτος και σε λιγότερο από ένα μήνα η F1 θα βρεθεί στο τέλος του καλοκαιριού στην Αυστραλία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr