F1: Ολοκληρώθηκε η 1η περίοδος δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη

F1: Ολοκληρώθηκε η 1η περίοδος δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη

Μια περίληψη όσων συνέβησαν στην πρώτη περίοδο δοκιμών εξέλιξης αυτή τη βδομάδα στη Βαρκελώνη υπό το πρίσμα των ελαστικών.

F1: Ολοκληρώθηκε η 1η περίοδος δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη
Υπάρχουν δυο περίοδοι δοκιμών προετοιμασίας πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία ο οποίος μας έρχεται σε 22 μέρες. Δοκιμές στη Βαρκελώνη σημαίνει δοκιμές για όλο το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η πίστα του Μοντμελό προσφέρει τις περισσότερες τεχνικές προκλήσεις που απαντώνται κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έχει μια μεγάλη κατηφορική ευθεία που καταλήγει σε ένα σικέιν και μια δεξιά παρατεταμένη στροφή που είναι εξαιρετικά γρήγορη. Επίσης έχει πολλές αυξομειώσεις υψομέτρου και ούτε τα μονοθέσια ούτε οι οδηγοί προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα κατά τη διάρκεια ενός γύρου.

Όσον αφορά στα ελαστικά το Μοντμελό είναι μια από τις τρεις πιο απαιτητικές πίστες
λόγω των πολύ υψηλών φορτίων και δυνάμεων. Επιπλέον έχει πολύ τραχιά άσφαλτο. Αυτή τη βδομάδα η Pirelli έφερε στην Ισπανία όλη τη γκάμα ελαστικών της F1 και η νέα πάρα πολύ μαλακή γόμας με το μωβ σιρίτι (P Zero Purple ultrasoft tyre) ήταν VIP. Η εν λόγω γόμα έκανε το ντεμπούτο της για το 2016 μετά την εμφάνισή της πέρυσι το Δεκέμβριο στο τεστ του Άμπου Ντάμπι. Η νέα μωβ γόμα επιτέλεσε το ρόλο της. Οι Ferrari και Red Bull  τη χρησιμοποίησαν την 2η και 4η μέρα και η Ferrari και στις δυο περιπτώσεις σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο ημέρας (ο Φέτελ την Τρίτη και ο Ράικονεν χτες).

Κλείσιμο


Οι πρώτες εντυπώσεις των οδηγών από τη νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα
επικεντρώθηκαν στην πολύ υψηλή πρόσφυση που προσφέρει ενώ ταυτόχρονα φαίνεται ν’ αντέχει περισσότερο απ’ ότι περίμεναν. Όμως δεν μπορεί ακόμη να εξαχθεί σαφές συμπέρασμα καθώς μόνο λίγοι οδηγοί έχουν δοκιμάσει το ελαστικό και οι καιρικές συνθήκες απείχαν σημαντικά απ’ αυτές που θα συναντήσουν οι ομάδες στα μέσα του καλοκαιριού. Η Ισπανική πίστα δεν ενδείκνυται για χρήση της πάρα πολύ μαλακής γόμας καθώς αυτή προορίζεται για πίστες όπου τα φορτία είναι χαμηλά. Τα χαρακτηριστικά του Μοντμελό είναι πολύ έντονα για μια τόσο μαλακή γόμα.

Πέρα από τη νέα γόμα P Zero οι δοκιμές της Βαρκελώνης ήταν θετικές για την Pirelli. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα, σε σχεδόν όλες τις περιπτώσεις οι οδηγοί και οι ομάδες ολοκλήρωσαν τις αποστάσεις που είχαν σχεδιάσει ως προσομοίωση αγώνα. Σε κάποιες δεν τα κατάφεραν αλλά αυτό οφείλονταν σε πρόσκαιρα μηχανικά προβλήματα. Τη δεύτερη μέρα των δοκιμών η ομάδα της Mercedes είχε σα στόχο να καλύψει 800km με το Ρόσμπεργκ και τα κατάφεραν ελάχιστες στιγμές πριν το τέλος της ημέρας που ήρθε λίγο νωρίτερα καθώς ένα άλλο μονοθέσιο μπλόκαρε την πίστα.



Αν εξαιρέσει κανείς μια μικρή τοπική παραμόρφωση στους πολύ πρωινούς γύρους,
αναμενόμενη εξέλιξη καθώς η άσφαλτος ήταν πολύ κρύα, οι ομάδες δεν ανέφεραν κάτι ασυνήθιστο. Οι δοκιμές στη Βαρκελώνη επέτρεψαν και σε μερικούς νέους οδηγούς να αποκτήσουν σημαντική εμπειρία στην πίστα. Ο Ρίο Χαριάντο με καταγωγή από την Ινδονησία και ο Αλφόνσο Σέλις με καταγωγή από το Μεξικό αμφότεροι 19 ετών συμπλήρωσαν αρκετά km πίσω από το τιμόνι της Manor και της Force India αντίστοιχα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Δεν υπάρχουν πολλά συμπεράσματα μετά το πρώτο τεστ. Οι ομάδες δοκίμαζαν διαφορετικά πράγματα με διαφορετικές διαμορφώσεις στα μονοθέσια. Αυτό καθιστά δύσκολο να διακρίνεις απ’ έξω τα χαρακτηριστικά του κάθε ελαστικού. Έχοντας όμως όλα τα δεδομένα βλέπουμε πως συνολικά μέχρι τώρα η απόδοση των ελαστικών είναι αυτή που περιμέναμε και σε λίγους αλλά και σε πολλούς γύρους. Το σημαντικό νέο για μας είναι το ντεμπούτο της καινούργιας πάρα πολύ μαλακής γόμας με το μωβ σιρίτι (P Zero Purple ultrasoft tyre). Μ’ αυτή επετεύχθησαν οι ταχύτεροι χρόνοι των δοκιμών καθώς παρέχει την επιπλέον απόδοση που επιδιώκαμε. Όλα αυτά παρότι δεν ταιριάζει σε μια πίστα όπως η Βαρκελώνη μια τέτοια γόμα».



Η συνολική εικόνα των χρόνων ήταν:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα     

Δευτέρα

Τρίτη

Τετάρτη

Πέμπτη

Γύροι

Ελαστικά

1.

 S.Vettel

Ferrari

1.24.939

1.22.810

 

 

195

U-soft

2.

 N.Hulkenberg

F. India

 

 

1.23.110

 

99

S-soft

3.

 K.Raikkonen

Ferrari

 

 

1.25.997

1:23.477

158

U-soft

4.

 D.Ricciardo

Red Bull

1.26.044

1.23.525

 

 

199

U-soft

5.

 S.Perez

F. India

 

1.23.650

 

 

101

S-soft

6.

 D.Kvyat

Red Bull

 

 

1.26.497

1.24.293

170

U-soft

7.

 A.Celis Jr

F. India

1.26.298

 

 

1.24.840 

133

S-soft

8.

 N.Rosberg

Mercedes

 

1.24.867

1.26.084

1.26.212

332

Medium

9.

 M.Ericsson

Sauber

1.27.555

1.25.237

 

 

196

Soft

10.

 K.Magnussen

Renault

 

 

1.26.014

1.25.263

264

Soft

11.

 M.Verstappen

Τ. Rosso

 

1.26.539

 

1.25.393

231

Medium

12.

 L.Hamilton

Mercedes

1.25.409

 

1.26.421

1.26.295

343

Medium

13.

 E.Gutierrez

Haas

 

1.25.524

 

1.27.802

168

Soft

14.

 V.Bottas

Williams

1.26.091

1.25.648

 

 

214

Soft

15.

 R.Grosjean

Haas

1.28.399

 

1.25.874

 

113

Soft

16.

 P.Werhlein

Manor

1.28.292

1.25.925

 

 

125

Soft

17.

 F.Nasr

Sauber

 

 

1.26.392

1.26.053 

236

Soft

18.

 F.Alonso

McLaren

 

1.26.082

 

        -

122

Soft

19.

 J.Palmer

Renault

1.29.356

1.26.189

 

 

79

Soft

20.

 C.Sainz

T. Rosso

1.27.180

 

1.26.239

 

216

Medium

21.

 F.Massa

Williams

 

 

1.26.712

1.26.483 

163

Soft

22.

 J.Button

McLaren

1.26.735

 

1.26.919

 

135

Soft

23.

 R.Haryanto

Manor

 

 

1.28.249

1.28.266

129

Soft


Τώρα ομάδες και ελαστικά θα ξεκουραστούν το Σαββατοκύριακο πριν την επόμενη περίοδο δοκιμών. Το Μοντμελό θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του την επόμενη Τρίτη 1/3 όπου θ’ ακολουθήσουν άλλες 4 μέρες δοκιμών. Μ’ αυτές θα ολοκληρωθούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης την Παρασκευή 4 Μαρτίου. Μετά όλοι θα επιστρέψουν στα εργοστάσια για τις τελευταίες προετοιμασίες πριν μπουν στο αεροπλάνο για την Αυστραλία όπου ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι στις 20/3.

Οι μέρες αυτές στην Ισπανία είναι ανοιξιάτικες, χωρίς καθόλου βροχή με καθαρό ουρανό και υψηλές θερμοκρασίες. Είναι ανακουφιστικό για όλους που ο χειμώνας έφυγε νωρίς φέτος και σε λιγότερο από ένα μήνα η F1 θα βρεθεί στο τέλος του καλοκαιριού στην Αυστραλία.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης