GP Καναδά: Ταχύτεροι οι Αλόνσο, Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με συννεφιά, υγρασία και θερμοκρασία στους 19 βαθμούς Κελσίου.

Ο Ισπανός εντυπωσίασε στην 1η περίοδο δοκιμών όπου κατόρθωσε να σημειώσει το ταχύτερο χρόνο έστω και με διαφορά χιλιοστών από τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον. Όλοι οι πιλότοι χρησιμοποίησαν την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών της Pirelli, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μαλακή με το κίτρινο χρώμα.

Η διαδρομή στον Καναδά χαρακτηρίζεται από μεγάλες ευθείες. Απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα, ακριβώς πριν τα φρένα για το τελευταίο σικέιν τα μονοθέσια άγγιζαν τα 330km/h. Επιπλέον απαιτείται σταθερότητα στο φρενάρισμα.

Οι Ferrari έχουν νέα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και περισσότερη δύναμη
από μια αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος. Παραταύτα στην δεκάδα της πρώτης περιόδου βρίσκονταν 5 μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes, 3 με μονάδα ισχύος Renault και μόνο δυο με Ferrari. Προς το τέλος της περιόδου ο καιρός βάρυνε αλλά τελικά η βροχή δεν έπεσε μέχρι τη λήξη της περιόδου.



Μπογιά αεροπορικού τύπου στην πίσω αεροτομή της Ferrari ώστε να δουν τη διαμόρφωση της ροής του αέρα οι αεροδυναμιστές.

Το ξεκίνημα της 2ης περιόδου βρήκε τους πιλότους να προβληματίζονται
ανάμεσα στη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα μέχρι τη στιγμή που ο Χάμιλτον με ένα γύρο στο 1:16.1 έδειξε πως είναι σαφώς ταχύτερη η πολύ μαλακή γόμα με το κόκκινο σιρίτι. Περιμένουμε όμως με βάση τις ενδείξεις που είχαμε από τα γυρολόγια των ομάδων στον αγώνα να μεγιστοποιηθεί η χρήση της μαλακής γόμας. Οι Mercedes επέστρεψαν στην κορυφή των χρόνων με τον Χάμιλτον να δείχνει ξεκάθαρα πως έχει το ψυχολογικό προβάδισμα έναντι του Ρόσμπεργκ.



Μπλοκάρισμα στα φρένα για το νικητή του προηγούμενου αγώνα Νίκο Ρόσμπεργκ.

Στη Mercedes φάνηκε να προβληματίζονται γιατί η απόδοση της W05 δεν ήταν
η αναμενόμενη με την πολύ μαλακή γόμα τη στιγμή που με τη μαλακή όλα ήταν σωστά. Ο Χάμιλτον πολυνίκης στο συγκεκριμένο αγώνα από τους πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση (2007, 2010, 2012) τόνισε μετά το πέρας των δοκιμών: «Θα βελτιωθούμε και άλλο όταν σετάρουμε το μονοθέσιο και έχει καλή ισορροπία. Είναι μια πίστα που θέλει τεχνική, όλα εξαρτώνται από τα apex (κορυφές στροφών) και τα κερμπ. Χρειάζεται μονοθέσιο που να αντιδρά καλά στις επαφές. Πάντα προσπαθείς να βρεις το όριο διέλευσης και έχουμε ακόμη δουλειά σ’ αυτό. Οι Ferrari φάνηκαν βελτιωμένες σήμερα. Η προσπέραση δεν είναι εύκολη εδώ οπότε η pole position είναι καθοριστική. Ο Νίκο ήταν πολύ γρήγορος σήμερα οπότε έχω πολύ δουλειά».

Ο Ρόσμπεργκ που δεν έχει κερδίσει στο Μόντρεαλ τόνισε:
«Πήγα καλά νιώθω πολύ άνετα στο μονοθέσιο. Υπολείπομαι ένα δέκατο από τον ταχύτερο χρόνο οπότε πρέπει να δουλέψω σκληρά με τους μηχανικούς για να καλύψω αυτή τη διαφορά. Η πίστα είναι μοναδική, δεν είναι εύκολο να πατάς τα κερμπ στο σωστό σημείο».

Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ αλλά και οι δυο Ferrari
έδειξαν σε σχετικά καλή κατάσταση, ειδικά ο Ράικονεν, νικητής στο Μόντρεαλ το 2005 έδειξε να έχει βρει τα πατήματά του, ύστερα από καιρό. Στην ομάδα μηχανικών του Φινλανδού προστέθηκε ο ικανός Ντέιβιντ Λόιντ μέχρι χτες επικεφαλής μηχανικός στο team δοκιμών της Ιταλικής ομάδας.

Μετά το πέρας των δοκιμών ο Αλόνσο τόνισε: «Είμαι σχετικά ευχαριστημένος με τις δοκιμές, κάναμε αρκετή δουλειά χωρίς προβλήματα. Δοκιμάσαμε νέα εξαρτήματα και τώρα πρέπει να κατανοήσουμε πως ακριβώς επιδρούν αυτά. Η συμπεριφορά των ελαστικών είναι παραπλήσια με ότι είδαμε στο Μονακό. Η πολύ μαλακή γόμα θα αντέξει για αρκετούς γύρους στον αγώνα».

Από την πλευρά του ο Ράικονεν συμπλήρωσε: «Όπως κάθε Παρασκευή το πρόγραμμα επικεντρώθηκε σε διαφορετικά σεταρίσματα και προσομοίωση αγώνα ενώ δοκιμάσαμε και τις δυο γόμες ελαστικών. Στην πρώτη περίοδο υπήρχε ένα πρόβλημα στο μονοθέσιο που περιόρισε τους γύρους μου στην πίστα. Αυτό δεν ήταν καλό συνολικά όμως έχω καλή αίσθηση με το μονοθέσιο. Δεν είμαι ακόμη 100% ικανοποιημένος από το κράτημα της F14T αλλά είμαι σίγουρος πως αναλύοντας τα δεδομένα θα βρούμε τη σωστή κατεύθυνση για δοκιμές και αγώνα».




Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο ταχύτερος στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών σήμερα στον Καναδά. Αυτό είχε να συμβεί από το Πάσχα και το Κινέζικο GP, σ' εκείνο τον αγώνα ο Ισπανός ανέβηκε στο βάθρο.

Συνολικά οι χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                 Χρόνος    Διαφορά  Γύροι

 1. Fernando Alonso       Ferrari               1m17.238s           21

 2. Lewis Hamilton        Mercedes              1m17.254s  +0.016s  25

 3. Nico Rosberg          Mercedes              1m17.384s  +0.146s  32

 4. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m18.131s  +0.893s  28

 5. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes     1m18.361s  +1.123s  20

 6. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1m18.435s  +1.197s  26

 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m18.446s  +1.208s  33

 8. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      1m18.514s  +1.276s  31

 9. Kimi Raikkonen        Ferrari               1m18.578s  +1.340s  15

10. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    1m18.643s  +1.405s  14

11. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1m18.733s  +1.495s  30

12. Sergio Perez          Force India-Mercedes  1m18.959s  +1.721s  22

13. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1m19.108s  +1.870s  24

14. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1m19.142s  +1.904s  32

15. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1m19.177s  +1.939s  21

16. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         1m19.340s  +2.102s  37

17. Felipe Massa          Williams-Mercedes     1m19.575s  +2.337s  7

18. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari        1m19.804s  +2.566s  15

19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari      1m20.200s  +2.962s  15

20. Max Chilton           Marussia-Ferrari      1m20.844s  +3.606s  26

21. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1m21.404s  +4.166s  33

22. Alexander Rossi       Caterham-Renault      1m21.757s  +4.519s  27


Δεύτερη περίοδος

Θέση  Πιλότος                                Ομάδα                       Χρόνος             Διαφορά      Γύροι

 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m16.118s            42

 2.  Nico Rosberg       Mercedes              1m16.293s  +0.175s   39

 3.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m16.573s  +0.455s   26

 4.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m16.648s  +0.530s   31

 5.  Fernando Alonso    Ferrari               1m16.701s  +0.583s   27

 6.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m16.774s  +0.656s   37

 7.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m16.893s  +0.775s   37

 8.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m17.052s  +0.934s   42

 9.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m17.059s  +0.941s   38

10.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m17.180s  +1.062s   40

11.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m17.626s  +1.508s   28

12.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m17.644s  +1.526s   36

13.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m17.712s  +1.594s   35

14.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m17.819s  +1.701s   33

15.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault         1m17.868s  +1.750s   27

16.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m17.964s  +1.846s   47

17.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m18.340s  +2.222s   43

18.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m18.693s  +2.575s   34

19.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m18.732s  +2.614s   9

20.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m20.244s  +4.126s   38

21.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m22.418s  +6.300s   13

22.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m32.127s  +16.009s  3



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr