F1: Αισιόδοξος ο αρχιμηχανικός της Renault

Ο πολύπειρος αρχιμηχανικός της Renault Πατ Σίμοντς μιλάει για τη νέα σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1. Δηλώνει πως οι φετινές τεχνικές αλλαγές αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία από τους Γάλλους και εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η Renault θα επιστρέψει στις νίκες…

Είστε αισιόδοξος ότι θα καταφέρετε να αφήσετε πίσω τα προβλήματα του 2007;
Είμαι πολύ αισιόδοξος. Έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά για να σιγουρευτούμε ότι δεν θα κάνουμε τα ίδια λάθη ξανά και πιστεύω ότι

Ο πολύπειρος αρχιμηχανικός της Renault Πατ Σίμοντς μιλάει για τη νέα σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1. Δηλώνει πως οι φετινές τεχνικές αλλαγές αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία από τους Γάλλους και εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η Renault θα επιστρέψει στις νίκες…

Είστε αισιόδοξος ότι θα καταφέρετε να αφήσετε πίσω τα προβλήματα του 2007;
Είμαι πολύ αισιόδοξος. Έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά για να σιγουρευτούμε ότι δεν θα κάνουμε τα ίδια λάθη ξανά και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.

Πως θα καταφέρετε να μειώσετε τη διαφορά που είχατε πέρυσι;
Η προσέγγισή μας στον αεροδυναμικό τομέα είναι πολύ πιο επιθετική. Αφού επιλύσαμε τα προβλήματα υπολογισμών που είχαμε πέρυσι στη σήραγγα, πλέον είμαστε σε θέση να προοδεύσουμε και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πάμε καλύτερα απ’ όσο περιμέναμε. Μένει να δούμε εάν αυτό είναι αρκετό για να μειωθεί η διαφορά από τον ανταγωνισμό.

Το νέο μονοθέσιο, το R28, είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα Renault…
Ο σχεδιασμός οποιουδήποτε νέου μονοθεσίου επηρεάζεται από τις αλλαγές στους κανονισμούς αλλά  και τις εμπνεύσεις – ανακαλύψεις των σχεδιαστών. Ο κεντρικός άξονας πάνω στον οποίο κινηθήκαμε φέτος ήταν να αυξήσουμε την ικανότητα προσαρμογής του μονοθεσίου στις συνθήκες κάθε αγώνα. Με βάση τα όσα μάθαμε από τα περσινά μας λάθη, έχουμε δημιουργήσει φέτος τις προϋποθέσεις για να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο το «πακέτο» μονοθέσιο-ελαστικά-αεροδυναμική.

Η έλευση του Αλόνσο θα βοηθήσει;
Πρώτα απ’ όλα θέλω να ξεκαθαρίσω ότι ακόμη και ο Φερνάντο δεν θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά με το περσινό μονοθέσιο. Πιστεύω ότι έχουμε ξεπεράσει τα προβλήματα και επιθυμούμε διακαώς να του δώσουμε ένα μονοθέσιο ανάλογο των δυνατοτήτων του. Θεωρώ ότι με την προσθήκη του Φερνάντο θα είμαστε και πάλι σε θέση να διεκδικήσουμε νίκες. Ξέρει ακριβώς τι θέλει από το μονοθέσιο και έχουμε αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορούμε να του το παρέχουμε.

Ποιες οι προσδοκίες σας από τον άλλο οδηγό της ομάδας, τον Νελσίνιο;
Ο Νέλσον έχει μια μεγάλη πρόκληση μπροστά του να αντιμετωπίσει. Όπως ακριβώς πέρυσι με τον Κοβαλάινεν, πρέπει να του δώσουμε χρόνο και χώρο για να προσαρμοστεί και να δείξει το ταλέντο του. Αναπόφευκτα θα κάνει λάθη, πρέπει να τον βοηθήσουμε να μάθει απ’ αυτά τα λάθη. Είναι σημαντικό να του δώσουμε ένα μονοθέσιο που να μπορεί να εμπιστεύεται.

Με την στάνταρ ηλεκτρονική μονάδα χαρτογράφηση SECU δεν θα υπάρχει «engine braking» και «traction control». Τι επίδραση θα έχει αυτό;
Θα πρέπει να είμαστε πιο απόλυτοι και αποτελεσματικοί στο στήσιμο του μονοθεσίου. Παίζει μεγαλύτερο ρόλο η σταθερότητα κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος αλλά και η ελκτική πρόσφυση, όπως φυσικά και η ικανότητα του οδηγού. Δεν μας προβληματίζει ιδιαίτερα γιατί ποτέ η βασική σχεδιαστική μας φιλοσοφία πάνω στη δυναμική του μονοθεσίου δεν λάμβανε υπόψη της τη βοήθεια αυτών των συστημάτων.

Οι δοκιμές άλλαξαν μορφή και οι περίοδοι θα έχουν διάρκεια 20, 15 και 10 λεπτά και δεν επιτρέπεται ανεφοδιασμός για όσους συμμετέχουν στην τρίτη περίοδο. Τι επίδραση θα έχει αυτό;
Πιστεύω ότι η αλλαγή είναι θετική. Πιθανώς θα θυσιαστεί μέρος της στρατηγικής του αγώνα για μια καλύτερη θέση στην εκκίνηση, με συνέπεια αρκετοί οδηγοί να ανεφοδιάζονται αρκετά νωρίς στον αγώνα. Πιστεύω ότι οι οδηγοί θα κάνουν πάνω από ένα γρήγορο γύρο στην τελευταία περίοδο. Αν και αυτό εξαρτάται από τη μορφή της πίστας και τον τύπο του ελαστικού που θα χρησιμοποιούν.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr