Το νέο ID.CROSS πρωταγωνιστεί στην αντεπίθεση της VW
13.09.202517:00
Με την αποκάλυψη του πρωτότυπου κόμπακτ ηλεκτρικού SUV ID. CROSS η VW προαναγγέλλει τη στρατηγική αντεπίθεση της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το νέο πρωτότυπο της VW, ένα compact SUV με καθαρά ηλεκτρική ταυτότητα, έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην υψηλή τεχνολογία και την προσιτή τιμή, δίνοντας το στίγμα για τη νέα γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων της μάρκας.
Το πρωτότυπο αποτελεί το τέταρτο μέλος της οικογένειας, μετά τα ID. Polo, ID. GTI Concept και ID. EVERY1, και προετοιμάζει το έδαφος για την έκδοση παραγωγής που θα δούμε το καλοκαίρι του 2026.
Το πλάνο της εταιρείας είναι σαφές: από το 2026 έως το 2027 θα λανσάρει τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, σχεδιασμένα να προσφέρουν προσιτή πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση χωρίς συμβιβασμούς σε τεχνολογία και ποιότητα.
Σημαντικό βάρος δόθηκε στη σχεδίαση, με το ID. CROSS Concept να υιοθετεί τη νέα φιλοσοφία «Pure Positive». Στόχος της είναι να εκφράσει δύναμη, καθαρότητα και θετική αύρα μέσα από απλές αλλά εκλεπτυσμένες γραμμές.
Με μήκος 4.161 χλστ., πλάτος 1.839 χλστ. και ύψος 1.588 χλστ., το ID. CROSS Concept τοποθετείται στις διαστάσεις του σημερινού T-Cross. Ωστόσο, η εκμετάλλευση της πλατφόρμας MEB+ χαρίζει γενναιόδωρους χώρους. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 450 λίτρα, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 25 λίτρων. Το μεταξόνιο των 2.601 χλστ. προσφέρει ευρύχωρη καμπίνα για τους επιβάτες, με έμφαση στην αίσθηση ανοικτού χώρου.
Το ταμπλό και οι επιφάνειες χαρακτηρίζονται από καθαρές γραμμές και τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας, με φυσικές υφές και ποικίλες αποχρώσεις του εσωτερικού φωτισμού που διαμορφώνουν ξεχωριστές ατμόσφαιρες.
Μια ιδιαίτερη καινοτομία είναι τα πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα, που μπορούν να δημιουργήσουν επιφάνεια ανάπαυσης. Ο εσωτερικός χώρος φιλοδοξεί να προσφέρει εμπειρία περισσότερο κοντά σε lounge παρά σε κλασική καμπίνα αυτοκινήτου.
Καρδιά του πρωτοτύπου αποτελεί η εξελιγμένη πλατφόρμα MEB+, η οποία υπόσχεται μεγαλύτερη απόδοση και βελτιωμένη λειτουργικότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στον εμπρός άξονα και αποδίδει 155 kW (211 ίππους), εξασφαλίζοντας ζωηρές επιδόσεις για την κατηγορία. Η αυτονομία φτάνει τα 420 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 175 χλμ./ώρα. Η MEB+ προσφέρει επίσης βελτιωμένες δυνατότητες λογισμικού, όπως αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Πέρα από τα τεχνικά δεδομένα, το ID. CROSS Concept αποτελεί έναν πυλώνα στη στρατηγική μετάβασης της Volkswagen. Η εταιρεία επιχειρεί μια ουσιαστική «αντεπίθεση» στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών, συνδυάζοντας τεχνολογία, σχεδιαστική κληρονομιά και εμπορική απήχηση. Η έκδοση παραγωγής του ID. Cross αναμένεται το καλοκαίρι του 2026, με τιμή εκκίνησης περίπου 28.000 ευρώ, στοχεύοντας κατευθείαν σε μοντέλα όπως το Kia EV2, το Toyota Urban Cruiser, το Ford Puma Gen-E και το Volvo EX30.