Η Stellantis αναζητά στρατηγική για τις Alfa Romeo και Maserati

Η επιβολή των νέων εισαγωγικών δασμών από τις ΗΠΑ αναγκάζει τη Stellantis να επανεξετάσει τις προοπτικές για το μέλλον των Alfa Romeo και Maserati.

Δημοσιεύματα στον διεθνή Τύπο αναφέρουν πως ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να προσλάβει την εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων McKinsey & Co. με στόχο τη διαμόρφωση νέας στρατηγικής αναφορικά με το μέλλον των Alfa Romeo και Maserati. Ως γνωστόν, καμία από τις δύο ιταλικές εταιρείες δεν διαθέτει εργοστάσιο στις ΗΠΑ, γεγονός που τις καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτες στους νέους δασμούς 25% που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ αναφορικά με τις εισαγωγές αυτοκινήτων σε αυτές. Το συγκεκριμένο μέτρο θα επιβαρύνει περαιτέρω την ήδη φθίνουσα εμπορική πορεία των δύο εταιριών με αποτέλεσμα οι άνθρωποι της Stellantis να εξετάζουν το ενδεχόμενο να διαχωρίσουν τις δύο ιταλικές εταιρείες οι οποίες εντάσσονται στο ίδιο τμήμα του Ομίλου.
Όπως έγινε γνωστό, ο Τζον Έλκαν, ο Πρόεδρος του Ομίλου, φέρεται να ζήτησε από στελέχη της McKinsey & Co. να αξιολογήσουν διάφορες επιλογές, μεταξύ των οποίων και πιθανές συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές για την πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες. Επίσης, εξετάζουν και το ενδεχόμενο να τις πουλήσουν.
Πηγές αναφέρουν ότι Ασιάτες κατασκευαστές -πιθανότατα Κινέζοι- έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις δύο εμβληματικές ιταλικές εταιρείες. Ωστόσο, ο Σάντο Φιτσίλι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maserati, τόνισε πρόσφατα ότι ο Έλκαν δεν προτίθεται να πουλήσει σε κινεζικά συμφέροντα.
Πέρυσι (σημ.: 2024) και οι δύο εταιρείες είχαν μειωμένες πωλήσεις και κέρδη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία η Alfa Romeo πούλησε συνολικά περίπου 65.000 οχήματά της, ποσοστό που ήταν χαμηλότερο κατά περίπου 10–15%, σε σχέση με αυτές του 2023. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της έφτασαν τις 8.865 μονάδες, δηλαδή κατά 19% μειωμένες σε σχέση με αυτές του 2023. Η Maserati πούλησε συνολικά 13.752 μονάδες όταν το 2023 οι συνολικές ταξινομήσεις της ήταν περίπου 26.700. Στην αμερικανική αγορά διατέθηκαν 4.819 οχήματά της, συνεπώς η επιβολή των επιπλέον εισαγωγικών δασμών από τις ΗΠΑ θα επιβαρύνει περισσότερο την εμπορική πορεία της.
Να σημειώσουμε ότι οι δασμοί επηρεάζουν τον Όμιλο Stellantis στο σύνολό του. Και αυτός είχε μια σχετικά κακή χρονιά πέρυσι στις ΗΠΑ, δηλαδή πριν την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως Πρόεδρος αυτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2024 οι συνολικές πωλήσεις του στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 25% και τα καθαρά κέρδη κατά 70%, αντίστοιχα, συγκριτικά με ό,τι ίσχυσε το 2023. Επίσης και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 οι δείκτες εξακολούθησαν να είναι αρνητικοί για τον Όμιλο εκεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανακοινωθεί η προσωρινή διακοπή παραγωγής σε εργοστάσιά του στον Καναδά και στο Μεξικό, καθώς και να τεθούν 5.400 άτομα σε αναστολή εργασίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr