Αγωνιστικός κινητήρας υδρογόνου

Αγωνιστικός κινητήρας υδρογόνου

Η εταιρία AVL Racetech παρουσίασε έναν νέο κινητήρα υδρογόνου υψηλής απόδοσης αποδεικνύοντας πως το υδρογόνο δεν έχει πάψει να αποτελεί μια από τις ελπίδες για την διατήρηση των θερμικών κινητήρων

AVL_Racetech_engine
Η AVL Racetech, θυγατρική της αυστριακής εταιρείας AVL, έχει ως σκοπό να συμβάλλει τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στη διατήρηση του θερμικού κινητήρα στα αυτοκίνητα. Η προσπάθεια των στελεχών της αφορά στη δημιουργία και εξέλιξη ενός μοτέρ το οποίο θα λειτουργεί με καύσιμο το υδρογόνο και θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Εκ προοιμίου, καταλαβαίνουμε ότι τα δεδομένα και οι συνθήκες είναι πιο απαιτητικά, καθώς το αποτέλεσμα θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυξημένες και πιο δύσκολες καταστάσεις, σε σχέση τόσο με την απόδοση όσο και με την αντοχή.
Οι άνθρωποι της AVL Racetech έχουν δημιουργήσει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Graz (Αυστρία) έναν πρωτότυπο κινητήρα εσωτερικής καύσης και ήδη κάνουν δοκιμές στην πέδη από τον περασμένο Νοέμβριο. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσαν, πρόκειται για έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που κατασκεύασαν σε συνεργασία με την HUMDA Lab (Hungarian Mobility Development Agency) η οποία ιδρύθηκε το 2020 από το Υπουργείο Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ουγγαρίας.
Βάσει των πρώτων στοιχείων που γνωστοποίησε η AVL Racetech, η μέγιστη ισχύς του πειραματικού κινητήρα φτάνει τους 410 ίππους/6.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του τα 500 Nm/4.000 σ.α.λ. Τα στελέχη της έχουν δηλώσει ότι το μοτέρ τους θα λειτουργεί με σχετικά πτωχό μείγμα αλλά όχι τόσο όσο σε άλλους με τους οποίους πειραματίζονται και άλλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Toyota. Για να καταφέρουν να επιτύχουν αυτή τη μέγιστη απόδοση έχουν εξελίξει το σύστημα εισαγωγής καυσίμου στο οποίο ψεκάζουν και νερό το οποίο συνδυάζεται με το υγρό υδρογόνο και το μείγμα κάνει καλύτερη καύση στον θάλαμο.
Ωστόσο, απαιτείται η σχετική κατάλληλη διαμόρφωση των κυλινδροκεφαλών, ο σωστός σχεδιασμός των βαλβίδων, η ανάπτυξη του κατάλληλου λογισμικού για τη λειτουργία του κινητήρα, η σωστή ψύξη του σε αυξημένο φορτίο, η απαραίτητη διαχείριση των καυσαερίων κ.λπ. Εκπρόσωπος της AVL Racetech δήλωσε ότι εντός του Οκτωβρίου θα ανακοινωθούν περισσότερα και αναλυτικότερα στοιχεία για τα αποτελέσματα των δοκιμών εξέλιξης που πραγματοποιούν. Μάλιστα, πρόκειται να τον τοποθετήσουν σύντομα σε αγωνιστικό αυτοκίνητο για να τις συνεχίσουν και σε πραγματικές συνθήκες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης