Είναι ένα Tesla με Autopilot 10 φορές λιγότερο επιρρεπές σε ατυχήματα;

Είναι ένα Tesla με Autopilot 10 φορές λιγότερο επιρρεπές σε ατυχήματα;

Η Tesla κυκλοφόρησε την έκθεση ασφαλείας που σχετίζεται κυρίως με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot και αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Tesla-model-s-accident
Τα αποτελέσματα ώθησαν τον Elon Musk να ισχυριστεί ότι ένα Tesla με Autopilot έχει 10 φορές χαμηλότερες πιθανότητες ατυχήματος από το μέσο όχημα.

Στην έκθεση ασφαλείας η Tesla αποκάλυψε ότι καταγράφει ένα ατύχημα για κάθε 6,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα που διανύονται από αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot.

Για όσους οδηγούν χωρίς αυτόματο πιλότο αλλά άλλα ενεργά χαρακτηριστικά ασφαλείας, σημειώθηκε ένα ατύχημα για κάθε 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Όσοι οδηγούν Tesla χωρίς καθόλου ενεργά χαρακτηριστικά ασφαλείας καταγράφουν ένα ατύχημα για κάθε 1.600 χιλιόμετρα.

Η Tesla σημείωσε ότι υπάρχει αυτοκινητιστικό δυστύχημα κάθε 779.000 χιλιόμετρα στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Εθνική Ασφάλειας Κυκλοφορίας.

Αυτό οδήγησε τον Musk και πολλούς ενθουσιώδεις ιστότοπους της Tesla, να διακηρύξουν ουσιαστικά πως ένα Tesla με σύστημα αυτόνομης οδήγησης Autopilot είναι 10 φορές λιγότερο επιρρεπές σε ατυχήματα από το μέσο όχημα.

Αυτό που δεν μπορεί να αναφέρει η Tesla είναι το γεγονός ότι το Autopilot χρησιμοποιείται κυρίως σε αυτοκινητόδρομο, αλλά τα δεδομένα ατυχημάτων NHTSA δεν αναλύουν τα αντίστοιχα ποσοστά σε αυτοκινητόδρομους.

Αυτό που δεν μπορεί να αναφέρει η Tesla είναι το γεγονός ότι το Autopilot χρησιμοποιείται κυρίως σε αυτοκινητόδρομο, αλλά τα δεδομένα ατυχημάτων NHTSA δεν αναλύουν τα αντίστοιχα ποσοστά σε αυτοκινητόδρομους.

Όπως επισημαίνει η Electrek, τα ατυχήματα είναι πιο συνηθισμένα στην πόλη και στους επαρχιακούς δρόμους, πράγμα που σημαίνει ότι η σύγκριση του Tesla με τα δεδομένα της NHTSA δεν είναι έγκυρη.

Επιπλέον, αυτά τα τελευταία στοιχεία που δημοσιοποίησε η Tesla είναι στην πραγματικότητα χειρότερα από ό, τι τα αντίστοιχα του πρώτου τριμήνου του 2020. Και αυτό κάτι σημαίνει επίσης.

Λοιπόν, τι σημαίνουν τώρα όλα αυτά; Είναι απλό, πραγματικά: όπως το θέτει η Electrek, τα δεδομένα είναι τόσο ελλιπή που δεν είναι αρκετά χρήσιμα για σύγκριση ή κάποια ασφαλή συμπεράσματα προκειμένου να αποφανθεί κάποιος την αποτελεσματικότητα και κυρίως την ασφάλεια του συστήματος αυτόνομης οδήγησης της Tesla, του Autopilot.


Όπως και να έχει, μέχρι να διαλευκανθούν τα επιμέρους στοιχεία και οι παραμέτρους, εσείς εμπιστευθείτε τα χέρια σας όταν οδηγείτε…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης