Πού την είδατε την «κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων»;

Τις προηγούμενες ημέρες διαβάσαμε διάφορα δημοσιεύματα περί κατακόρυφης αύξησης των πωλήσεων των αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών κατά τους δύο πρώτους μήνες του χρόνου.

Μάλιστα κάποιοι συνέδεσαν αυτά τα αποτελέσματα με την αισιοδοξία που επικρατεί στους Ελληνες για τις διαπραγματεύσεις της νέας κυβέρνησης με τους δανειστές, κάτι που τουλάχιστον αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις. Στις αγορές όμως αυτό δεν φαίνεται. Και εξηγούμαι. Μιλώντας με ανθρώπους της αγοράς, με πωλητές σε εκθέσεις αυτοκινήτων, αλλά και πολλούς αναγνώστες, ακροατές, social media κ.ά., το δεδομένο που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι η παγωμάρα. Το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψήφιων αγοραστών νέων αυτοκινήτων τηρεί στάση αναμονής. Επισκέπτονται μεν τις εκθέσεις και ενημερώνονται για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που έχουν επιλέξει, όμως οι περισσότεροι δεν αγοράζουν. Κρατάνε το χρήμα και περιμένουν. Το τι, είναι άγνωστο.

Αυτή είναι μία τάση, που όπως και να το κάνουμε -βλέποντας τις αυξημένες πωλήσεις που καταγράφηκαν- δείχνει τη δυναμική που είχε η αγορά αυτοκινήτου για το 2015. Δυναμική η οποία με τις εξελίξεις έχει ατονήσει προς το παρόν. Τα θετικά πρόσημα που βλέπουμε, λοιπόν, οφείλονται κυρίως στις μεγάλες αγορές που έχουν κάνει κάποιες σημαντικές εταιρείες, οι οποίες αποφάσισαν να ανανεώσουν τον στόλο των οχημάτων τους. Για παράδειγμα, ο ΟΤΕ θα ανανεώσει 1.200 αυτοκίνητα από τον στόλο του. Αυτό το νούμερο, με τα σημερινά δεδομένα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, είναι ιδιαίτερα μεγάλο και απογειώνει τα ποσοστά. Από την άλλη, το περίπου 27% αύξησης που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία αφορά και τα αυτοκίνητα παρεισαγωγής. Αυτοκίνητα απροσδιόριστων χιλιομέτρων και κατάστασης, από τα οποία το κράτος έχει να λαμβάνει ελάχιστα από φόρους κ.λπ. σε σύγκριση με τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Οπως και να ’χει, όσο συνεχίζεται η αμφιβολία για το ποια θα είναι η έκβαση της διαπραγμάτευσης της χώρας μας με τους δανειστές και για εξέλιξη της οικονομίας στην Ευρώπη, δύσκολα θα προχωρήσουν κάποιοι στην αντικατάσταση του παλιού, ρυπογόνου και λιγότερο ασφαλούς αυτοκινήτου τους. Και η ημιθανής αγορά αυτοκινήτου -όπως και οι περισσότερες αγορές στην Ελλάδα- θα κινδυνεύσει και πάλι με αφανισμό, με τα σενάρια περικοπών θέσεων εργασίας να έχουν τεθεί και πάλι προς συζήτηση σε κάποιες ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες.

Αυτή η παγωμάρα δυστυχώς θα αποτυπωθεί σύντομα ακόμα και στα νούμερα-αχταρμάς της ΕΛΣΤΑΤ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr