LIVE

Κορωνοϊός

Renault: Πρωτοπόρος και ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση

2020_-_New_Renault_CAPTUR_E-TECH_Plug-In_Edition_and_Renault_CLIO_E-TECH_Edition

Αυτό που κάνει μία αυτοκινητοβιομηχανία να ξεχωρίζει είναι το όραμα. Να ανοίγει πρώτη νέους τεχνολογικούς ορίζοντες, να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής, πριν από όλους. Στην ηλεκτροκίνηση, η Renault είναι πρωτοπόρος και ηγέτης, με πάνω από 300.000 ηλεκτρικά οχήματα να έχουν διατεθεί τα τελευταία 10 χρόνια.

H Renault, πολύ έγκαιρα, διαπίστωσε την ανάγκη για βιώσιμη κινητικότητα για τον καθένα και, εδώ και πάνω από μία δεκαετία, επένδυσε στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών προς τον εξηλεκτρισμό, τη συνδεσιμότητα και την αυτόνομη οδήγηση. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαρκούς εξέλιξης είναι ότι σήμερα η Renault διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της αγοράς, με εκπροσώπους σε πολλές κατηγορίες, τόσο των επιβατικών όσο και των επαγγελματικών.

Αλλά δεν επαναπαύεται. Σε αυτή προσθέτει και νέα μοντέλα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καθημερινού καταναλωτή και γεφυρώνουν το μέλλον, προς μία πλήρως εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση. Με αυτό το στόχο, η γαλλική εταιρεία λανσάρει το νέο CLIO Hybrid, αλλά και το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid. Σύντομα η γκάμα θα επεκταθεί και με το νέο MEGANE Plug-In Hybrid, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν το κατάλληλο μοντέλο για τις δικές τους ανάγκες (μεγάλες αποστάσεις, αστική χρήση), επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης, ακόμα και στα μεγάλα ταξίδια.


Νέο CLIO Hybrid: Υβριδική υπεροχή

Το νέο CLIO Hybrid είναι, δίχως αμφιβολία, το πιο εξελιγμένο CLIO της ιστορίας. Διαθέτει τη δυνατότητα για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, σε ποσοστό 80% των αστικών μετακινήσεων, γεγονός που εξασφαλίζει μια οικονομία της τάξης του 40%, σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε αστικό περιβάλλον κίνησης.


Η Renault, εκμεταλλευόμενη τη νέα, αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B, η οποία εξελίχθηκε εξ’ αρχής με στόχο τον εξηλεκτρισμό της γκάμας, ανέπτυξε την υβριδική τεχνολογία E-TECH, με συστήματα τόσο συμπαγή σε διαστάσεις, που να μπορούν να τοποθετηθούν, χωρίς καμία τροποποίηση, σε ένα compact μοντέλο, όπως είναι το νέο CLIO 5ης γενιάς.

Οι μηχανικοί της Renault υιοθέτησαν μία πρωτοποριακή λύση, με πάνω από 150 πατέντες, που βασίζεται στη ‘σειριακή-παράλληλη υβριδική αρχιτεκτονική, διασφαλίζοντας πλήθος συνδυασμών μεταξύ των κινητήρων που την απαρτίζουν, αλλά και εξασφαλίζοντας τις καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις, σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι τα υβριδικά μοντέλα παραγωγής της Renault μοιράζονται την τεχνολογία με την οποία εξελίσσονται τα αγωνιστικά οχήματα της Formula 1, στην οποία η Renault επενδύει για πάνω από 40 χρόνια.

O νέος βενζινοκινητήρας 1,6 lt CLIO Hybrid, που συμπληρώνει το υβριδικό σύστημα, συνδυαστικής απόδοσης 140 ίππων, προσφέρει μέγιστη απόδοση και απαράμιλλη δυναμική απόκριση στις απαιτήσεις της οδήγησης. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων, χωρίς συμπλέκτη. Διαθέτει επίσης μία μπαταρία ισχύος 1,2 kWh (230V). Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό, διοχετεύοντας την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος, καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο.

Κατά τη διάρκεια λειτουργίας, η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα – όπως και σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – σε συνδυασμό με την μεγάλη ικανότητα φόρτισης της μπαταρίας και τον υψηλό βαθμό οικονομίας του συστήματος E-TECH, συμβάλλουν στη επίτευξη της βέλτιστης εκμετάλλευσης της ενέργειας, προσφέροντας πλεονέκτημα στην κατανάλωση σε ποσοστό έως και 40%, στον κύκλο πόλης, σε σύγκριση με μοντέλα που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσεως. Αμιγώς ηλεκτρικά, το νέο CLIO Hybrid μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 70-75 km/h.



Oλα τα συστήματα υβριδικής κίνησης δεν επιβαρύνουν το συνολικό βάρος του νέου CLIO Hybrid με περισσότερα από 10 επιπλέον κιλά, σε σχέση με την έκδοση με τον κινητήρα 1.5 Blue dCi 115hp. Σε μικτές συνθήκες, το νέο CLIO Hybrid επιτυγχάνει εκπομπές CO2 της τάξης των 96 g/km (τιμές WLTP). Η μέση κατανάλωση είναι της τάξης των 4,3 lt/100 km. Παράλληλα, το σύνολο των 140 PS, εξασφαλίζει στο νέο CLIO Hybrid μια επιτάχυνση εν κινήσει (ρεπρίζ) 80-120 km/h, της τάξης των 6,9”.

Oσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση, το νέο CLIO Hybrid διακρίνεται από τον διαφορετικό πίσω προφυλακτήρα και το σήμα E-TECH, στα εμπρός φτερά και το πορτ-μπαγκάζ.



Εσωτερικά, το «Smart Cockpit» περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7” TFT και το νέο σύστημα infotainment Renault EASY LINK, με οθόνης αφής έως 9.3” (σε σχήμα tablet). Το νέο ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνει νέα γραφικά και εικόνες που σχετίζονται αποκλειστικά με την υβριδική λειτουργία, όπως είναι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διαδικασία της φόρτισης και κατά τη διάρκεια χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Επιπρόσθετα, ο ειδικά σχεδιασμένος μοχλός ταχυτήτων, είναι διακοσμημένος με το λογότυπο E-TECH. Τέλος, το μπουτόν Stop & Start, έχει αντικατασταθεί από το πλήκτρο EV, το οποίο επιλέγει τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης, εφόσον είναι ικανοποιητικά φορτισμένη η μπαταρία. 



To νέο CLIO Hybrid ενσαρκώνει ένα ακόμα όραμα του Groupe Renault για το μέλλον της αυτοκίνησης, πέραν του εξηλεκτρισμού: την αυτόνομη και δικτυωμένη οδήγηση. Για παράδειγμα, διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα και ολοκληρωμένα σύνολα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης στην αγορά, που περιλαμβάνει το Σύστημα Highway &Traffic Jam Companion – ένα πρώτο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Επίσης, με το καινούργιο σύστημα Renault EASY CONNECT, είναι συνεχώς συνδεδεμένο με το δίκτυο δεδομένων (4G), γεγονός που εξασφαλίζει στον οδηγό real time πληροφόρηση για κυκλοφοριακά συμβάντα (μποτιλιάρισμα, τιμές καυσίμων), αλλά και over-the-air updates των δεδομένων του.

Νέο CAPTUR Plug-In Hybrid: Ο γεφυροποιός



Μέσω του εμβληματικού και ιδιαίτερα δημοφιλούς της μοντέλου, του νέου CAPTUR 2ης γενιάς, και βασιζόμενη στην μεγάλη εμπειρία της στην κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων, η Renault εκδημοκρατίζει την τεχνολογία plug-in hybrid, κάνοντας τη μοναδική εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης, προσιτή σε όλο το αγοραστικό κοινό.

To νέο Renault CAPTUR, εφοδιασμένο με τον E-TECH Plug-Ιn Hybrid κινητήρα του, που αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,6 lt και δύο ηλεκτροκινητήρες, γεφυρώνει την απόσταση μεταξύ του παρόντος και ενός εξηλεκτρισμένου μέλλοντος. Τo plug-in hybrid σύστημα κίνησης των 160 PS, δίνει τη δυνατότητα για μεγάλη αυτονομία κίνησης και εξαιρετικές επιδόσεις, την ίδια στιγμή που η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας (9,8 kWh και 400V) καθιστά το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid ικανό να διανύσει 100% ηλεκτρικά έως και 50 km με ταχύτητες έως 135 km/h σε μικτές συνθήκες κίνησης (WLTP), και έως 65 km, σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος (WLTP πόλη).

Το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid διακρίνεται για την απαράμιλλη ευελιξία του: έχει τη δυνατότητα να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για μία ολόκληρη εβδομάδα, σε συνηθισμένες διαδρομές, ενώ στη συνέχεια μπορεί να ταξιδεύει εκτός πόλης, τα Σαββατοκύριακα, χωρίς να προβληματίσει καθόλου τον οδηγό του για τη φόρτιση της μπαταρίας του. Για να επιτύχει τη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας του, το αυτοκίνητο πρέπει να φορτίζεται τακτικά. Σε αντίθετη περίπτωση, το plug-in hybrid σύνολο, λειτουργεί όπως αυτό ενός συμβατικού full hybrid μοντέλου, με όλα τα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου κίνησης, προσφέροντας μεγάλη αυτονομία, χωρίς ανάγκες φόρτισης.


Το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid προσφέρει την επιλογή «PURE» στο σύστημα προσωποποίησης των παραμέτρων οδήγησης, Μulti-Sense. Με αυτό το πρόγραμμα επιτυγχάνεται η μετάβαση – εφόσον η ισχύς της μπαταρίας είναι ικανοποιητική – στην αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση, κατά παραγγελία του οδηγού.

Το σύστημα Μulti-Sense διαθέτει επίσης και το πρόγραμμα «SPORT». Σε συγκεκριμένες συνθήκες, και εφόσον υπάρχει απόθεμα ισχύος στην μπαταρία, με το δυνατό πάτημα του γκαζιού, ενεργοποιούνται και οι τρεις κινητήρες, χάρη στην αρχιτεκτονική σειριακής και παράλληλης λειτουργίας. Αυτή η επιλογή, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη στα προσπεράσματα, για παράδειγμα.

Ενα ακόμα χαρακτηριστικό του συστήματος Μulti-Sense είναι το πρόγραμμα «E-SAVE», που περιορίζει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα εξοικονομώντας ενέργεια (τουλάχιστον κατά 40%), δίνοντας στον οδηγό την ευχέρεια να αξιοποιήσει την ηλεκτρική ενέργεια που έχει μαζευτεί, όποτε τον εξυπηρετεί. Σε μικτές συνθήκες, το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid καταναλώνει περίπου 1,4 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές του CO2 δεν ξεπερνούν τα 32 g/km (τιμές WLTP).

Το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid ξεχωρίζει χάρη στις ιδιαίτερες στιλιστικές του λεπτομέρειες που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για τη γκάμα των υβριδικών μοντέλων Renault.


Στο εσωτερικό, ο χώρος των επιβατών παραμένει αμετάβλητος, με το πίσω κάθισμα να είναι και εδώ συρόμενο κατά μήκος, σε διαδρομή έως και 16 cm. Επίσης, υπάρχει ειδικός χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ για ασφαλή φύλαξη των καλωδίων φόρτισης, ώστε να μην επηρεάζεται ο όγκος του χώρου των αποσκευών.

Στο «Smart Cockpit» το πλήκτρο Stop&Start έχει αντικατασταθεί το πλήκτρο με την ένδειξη EV, που ενεργοποιεί απευθείας το πρόγραμμα «PURE». Ο ηλεκτροκίνητος μοχλός ταχυτήτων e-shifter (χωρίς μηχανικές ντίζες / shift by wire), διαθέτει την επιλογή Brake, ώστε να εκμεταλλεύεται πλήρως τη λειτουργία ανάκτησης ενεργείας κατά το φρενάρισμα.



Το νέο CAPTUR Plug-In Hybrid διαθέτει δύο μεγάλες οθόνες: μία 10.2”, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, και μία 9.3”, για το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK.  Οι δύο αυτές οθόνες διευκολύνουν τον οδηγό στην κατανόηση και παρακολούθηση του τρόπου κίνησης του αυτοκινήτου κάθε στιγμή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT προσφέρει τη δυνατότητα εμφάνισης της διάρκειας της μπαταρίας, του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι τη φόρτιση, την εναλλαγή της ροής ενέργειας, την ανάκτηση ενεργείας και το τρέχον επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του ηλεκτροκινητήρα.

Τόσο το νέο Renault CLIO Hybrid, όσο και το νέο Renault CAPTUR Plug-In Hybrid, θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του 2020.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα