Peugeot: UNBORING THE FUTURE

Η Peugeot αντιμετωπίζει το μέλλον ως μια συναρπαστική πρόκληση. Διότι έχει την αυτοπεποίθηση ότι θα είναι εκείνη που καθορίζει τις εξελίξεις, μέσα από την πρωτοποριακή τεχνολογία, το εφαρμοσμένο know how, την εμμονή στην τελειότητα. Και κυρίως επειδή έχει παρακαταθήκη 210 ετών Ιστορίας με τεράστια επιτεύγματα.

Peugeot: UNBORING THE FUTURE

Εδώ και πάνω από δύο αιώνες οι μηχανικοί της Peugeot, μέσα από συνεχή εξέλιξη, ανανεώνουν διαρκώς τα πρότυπα της κινητικότητας. Η Peugeot δεν σταμάτησε ποτέ να επαναπροσδιορίζεται ως φίρμα και καθίσταται ολοένα ισχυρότερη με τα χρόνια προκειμένου να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις του μέλλοντος. Ακόμα και σήμερα που ο εξηλεκτρισμός είναι προ των πυλών, η Peugeot έχει να πατήσει πάνω σε εμπειρία που ξεκινά 78 χρόνια πριν, όταν -πρωτοπορόντας για άλλη μία φορά- παρουσίασε το VLV, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.

Σήμερα η Peugeot ανοίγει και πάλι τον δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό. Μέχρι το 2023 η γαλλική εταιρεία θα έχει εξηλεκτρίσει ολόκληρη την γκάμα της με αμιγώς ηλεκτρικά επιβατικά, επαγγελματικα αλλά και plug-in hybrid μοντέλα. Και αυτό δεν είναι μία απλή δέσμευση, δεδομένου ότι σήμερα ήδη η Peugeot διαθέτει στην αγορά δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα e-208 και e-2008 αλλά και το plug-in hybrid 3008.

Τα ηλεκτρικά e-208, e-2008 και το Plug in υβριδικό 3008 έχουν μηδενικό εταιρικό φόρο χρήστη, υπεραποσβέσεις παγίων για την εταιρεία και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, τα αμιγώς ηλεκτρικά μας μοντέλα επωφελούνται από μηδενικό τέλος ταξινόμησης και από κρατικές επιδοτήσεις. 

Peugeot e-208

To αμιγώς ηλεκτρικό e-208 Allure βραβεύτηκε ως το «Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» στη μικρομεσαία κατηγορία των βραβείων «WhatCar?» υπερισχύοντας πολλών  ισχυρών αντιπάλων. Συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την πρακτικότητα και τη λειτουργικότητα ενός συμβατικού 208. Δεν χάνει την απολαυστική οδηγική εμπειρία, αλλά με τον 100% ηλεκτρικό του κινητήρα την ενισχύει. Αποδίδει 136 PS και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα από 0 km/h για άμεση απόκριση, με αθόρυβο κινητήρα, μηδενικούς κραδασμούς και φυσικά μηδενικούς ρύπους.

Το νέο ηλεκτρικό e-208 προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης: Eco, για βέλτιστη αυτονομία, Normal, για ιδανικό επίπεδο άνεσης στην καθημερινή χρήση και Sport, με προτεραιότητα στις επιδόσεις και στη σπορ αίσθηση, με μέγιστη απόδοση ισχύος και ροπής (0 – 100 km/h σε 8,1”). Δύο επιλογές πέδησης είναι διαθέσιμες, μέσω του μοχλού ταχυτήτων, προσφέροντας την κατάλληλη ανάκτηση ενέργειας στην μπαταρία: Μέτρια (Drive), με αίσθηση παρόμοια με εκείνη του φρεναρίσματος ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ στην επιλογή  Brake («B»), η ανάκτηση ενεργείας επιτυγχάνεται και κατά την επιβράδυνση, αμέσως μόλις ο οδηγός αφήσει το γκάζι. Οι διαθέσιμοι χώροι της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ στο νέο Peugeot e-208 είναι πανομοιότυποι με αυτούς της έκδοσης με θερμικό κινητήρα. Οι μπαταρίες βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του. Η Peugeot είναι υπερήφανη για το πλαίσιο και την ανάρτηση του νέου e-208, που έχουν βελτιστοποιηθεί χάρη στην υιοθέτηση ειδικών τεχνολογικών λύσεων (ιδανική κατανομή του βάρους). Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στο νέο Peugeot να προσφέρει χαρακτηριστικά δυναμικής συμπεριφοράς παρόμοια με εκείνα ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ηλεκτρικό 208 εξοπλίζεται με μία μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία 50 kWh, η οποία εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία έως και 340 km (σύμφωνα με το πρότυπο δοκιμών WLTP). Η μπαταρία του e-208 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για το 70% της ικανότητας φόρτισής της. Υπάρχουν τρεις επιλογές φόρτισης, ευέλικτες και προσαρμοσμένες στην καθημερινή χρήση: Μέσω μίας συμβατικής οικιακής πρίζας (για μία πλήρη φόρτιση σε 30 ώρες) και μέσω Wall Box, για πλήρη φόρτιση σε 5 ώρες και 15 λεπτά από  τριφασική παροχή (με τον προαιρετικό on-board φορτιστή των 11 kW). Τέλος υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης από ταχυφορτιστή (επιτυγχάνουν το 80% της φόρτισης σε μόλις 30 λεπτά). Το e-208 ανοίγει τον δρόμο σε μία νέα μορφή μετακίνησης προσφέροντας την ελευθερία οδήγησης στην πόλη, ακόμα και σε περιοχές που ισχύει η καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων.

Peugeot e-2008

Όμως η Peugeot  δεν σταματάει εκεί. Με το e-2008 παίρνει ενεργό ρόλο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών compact SUV στην ελληνική αγορά. Το νέο e-2008 είναι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητο στην κατηγορία του, με καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες και χώρο αποσκευών που φτάνει στα 405 lt. Οπως και το e-208, διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ των 100 kW (136 PS) και την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 260 Nm να εξασφαλίζει σε κάθε περίπτωση μία μοναδική ευκολία οδήγησης. Η χωρητικότητα των 50 kWh της μπαταρίας χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία της τάξεως των 320 km (WLTP). Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου: 15 ώρες και 30 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω παροχής τύπου Green Up, 7 ώρες και 20 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω WallBox, 30 λεπτά για φόρτιση στο 80% της μπαταρίας μέσω ταχυφορτιστών ισχύος 100 kW.  Μέσω της δωρεάν εφαρμογής «MyPeugeot» είναι δυνατός και ο προγραμματισμός συγκεκριμένης ώρας φόρτισης από το smartphone σας. 
Στον δρόμο αυτό που κάνει το νέο e-2008 να ξεχωρίζει, εκτός φυσικά από την ευφάνταστη και επιβλητική εξωτερική του εμφάνιση, είναι ο απαράμιλλος συνδυασμός δυναμικών χαρακτηριστικών με την παραδοσιακή γαλλική άνεση. Οι μπαταρίες βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα, πράγμα που επιτρέπει την βέλτιστη κατανομή βάρους και διασφαλίζει την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Επιπλέον, η διάταξη αυτή εξασφαλίζει ότι οι διαστάσεις του χώρου των επιβατών και του πορτμπαγκάζ παραμένουν ακριβώς ίδιες με τις αντίστοιχες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Peugeot 3008 Plug-In Hybrid 

To Peugeot 3008 Plug-In Hybrid είναι το μοντέλο που συνδυάζει τα καλύτερα από δύο κόσμους: Αξιοποιώντας την υβριδική τεχνολογία μπορείτε να επιλέξετε την κλασική οδήγηση που εξασφαλίζει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ή αποκλειστικά τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Ετσι μέσα στην πόλη μπορείτε να κινείστε αποκλειστικά ηλεκτρικά, χάρη στη μεγάλη αυτονομία των 59 km, με την περιβαλλοντική σας συνείδηση ήσυχη και εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα δίνει μία μέση εξοικονόμηση καυσίμου (1,3 lt/100 km) κατά 40% σε σχέση με αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης, ανάλογα με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, αλλά και απαλλαγή από τον εταιρικό φόρο για τον χρήστη. Μπορείτε μάλιστα να επιλέξετε ανάμεσα στο 3008 Hybrid4 με κίνηση στους 4 τροχούς ή στο 3008 Hybrid με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το πρώτο διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα που δίνει κίνηση και στους αντίστοιχους τροχούς για καλύτερη πρόσφυση σε δύσκολους δρόμους. Το όχημα κινείται με ταυτόχρονη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης και των δύο ηλεκτρικών κινητήρων στο εμπρός και πίσω μέρος του, με συνδυασμένη ισχύ 300 PS. Το δεύτερο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα PureTech 1.600 cc και 180 PS με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 110 PS, για μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 225 PS.

Σειρά PSE

Το 3008 Plug-In Hybrid είναι, ωστόσο, απλώς ο προπομπός για μια σειρά νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων της Peugeot, η οποία φιλοδοξεί να συνδυάσει τις επιδόσεις και την χαρά της σπορ οδήγησης με την φιλικότητα προς το περιβάλλον και την χαμηλή κατανάλωση. Με αυτό το σκεπτικό το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Peugeot καθιερώνει μια νέα σειρά μοντέλων εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση και αντίστοιχα εκπομπή ρύπων.  Το πρώτο κεφάλαιο της σειράς Peugeot Sport Engineered με τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων είναι τα Peugeot 508 και SW. Συνδυάζοντας ιδανικά το σπορ πνεύμα και την τεχνολογία, οι Γάλλοι αναβαθμίζουν τις επιδόσεις και λανσάρουν μια νέα σειρά μοντέλων με την ονομασία «Νeo-Performance». Η υπογραφή αυτής της νέας σειράς με τις 3 χαρακτηριστικές νυχιές, αντανακλά τη νέα ταυτότητα της Peugeot Sport, τη φωτεινή υπογραφή των μοντέλων παραγωγής, αλλά και τη σχεδιαστική έμπνευση από την κληρονομιά της μάρκας, που παραπέμπει στα πίσω φώτα του Peugeot 504 Coupe.

Η δημιουργία του Peugeot 508 PSE στέλνει ξεκάθαρα δύο μηνύματα; Αφενός η Peugeot είναι τεχνολογικά έτοιμη για το μέλλον και αφετέρου δεν θέλει το μέλλον να είναι βαρετό, εξ ου και το σλόγκαν της μάρκας «Unboring the future». Το 508 Peugeot Sport Engineered είναι για τους μηχανικούς της Peugeot Sport η επιτομή της έκφρασης και της τεχνογνωσίας, ενώ την ίδια στιγμή με την παρουσίαση του sport τμήματος, η Peugeot, ανακοινώνει και την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC) με τη συμμετοχή της στο κορυφαίο θεσμό του LMH (Le Mans Hypercar), το 2022. Το κινητήριο σύνολο του 508 PSE μπορεί να αποδώσει έως και 360 PS με 520 Nm ροπής, τιμές που επιτυγχάνονται χάρη στον ευφυή συνδυασμό της θερμικής και της ηλεκτρικής ενέργειας. Οι επιδόσεις αυτές είναι πρωτόγνωρες για μοντέλο της μάρκας, με 0-100 km/h σε 5,2”, χιλιόμετρο από στάση σε 24,5”, τελική ταχύττα 250 km/h. Oμως δεν είναι μόνο οι επιδόσεις. Οι μηχανικοί της Peugeot Sport διαμόρφωσαν έτσι το πλαίσιο του 508, ώστε να επιτύχουν κορυφαία ποιότητα άνεσης αλλά και οδικής συμπεριφοράς: Με 3 ρυθμίσεις των αμορτισέρ (Comfort/Hybrid/Sport), χαμηλωμένο αμάξωμα, αυξημένα μετατρόχια κατά 24 mm εμπρός και 12 mm πίσω, δισκόφρενα εμπρός με διάμετρο 380 mm, 4-πίστονες δαγκάνες και τετρακίνηση, το 508 PSE αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο ικανά και σπορ saloon στην κατηγορία του και όχι μόνο. Ταυτόχρονα όμως έχει ηλεκτρική αυτονομία έως 42 km, τους ίδιους χώρους στο εσωτερικό και στο πορτμπαγκάζ με οποιοδήποτε άλλο 508 με κινητήρα βενζίνης ή diesel, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων και της μπαταρίας, ενώ με τιμή-ρεκόρ στον τομέα των εκπομπών του CO2 (46 g/km), η συγκεκριμένη έκδοση καταναλώνει μόλις 2,03 lt/100 km.



Η νέα τάξη πραγμάτων όμως δεν εξαντλείται αποκλειστικά στα επιβατικά οχήματα. Οι προβλέψεις μιλούν για διείσδυση των ηλεκτρικών φορτηγών της τάξης του 5% στη συνολική αγορά το 2021 και για ακόμα πιο γρήγορη αύξηση της ζήτησης ελαφρών ηλεκτρικών φορτηγών για επαγγελματική χρήση σε αστικό κύκλο ως επί το πλείστον. Η Peugeot έχει και σε αυτή την πρόκληση την κατάλληλη απάντηση με τα e-Expert και e-Boxer να είναι ήδη διαθέσιμα.

Στην Ελλάδα η αντιπροσωπεία της Peugeot είναι η πρώτη εταιρεία που έχει επενδύσει στον πλήρη εξηλεκτρισμό του δικτύου συνεργατών της. Τα ηλεκτρικά e-208 και e-2008 διατίθενται προς πώληση και δοκιμαστική οδήγηση σε 46 επίσημους Διανομείς με 55 σημεία φόρτισης και εξυπηρέτησης πανελλαδικά. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι  η Peugeot είναι η 1η εταιρεία σε πωλήσεις ηλεκτρικών για το 9μηνο του 2020. Δείχνει τη δυναμική ανταπόκριση της εταιρείας στις σύγχρονες προκλήσεις και την θέλησή της να ορίζει τις εξελίξεις στη σύγχρονη κινητικότητα. 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις