NISSAN: Electric for the people

Oταν πίσω στο 2011 η Nissan παρουσίαζε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο μοντέλο, το LEAF, πολλοί θεωρούσαν ότι κυνηγά ανεμόμυλους

Nissan-LEAF-2020-39-source
Σήμερα η ολοένα αυξανόμενη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποδεικνύει την οραματική σκέψη της ιαπωνικής εταιρείας αλλά και την καθιστά πρωτοπόρο στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού με δύο παγκόσμια best seller, το LEAF στα επιβατικά και το e-NV200 στα επαγγελματικά οχήματα. Αλλά το μέλλον δεν μπορεί να περιμένει και αυτό η Nissan το γνωρίζει ίσως καλύτερα από όλους. Γι αυτό πρόσφατα παρουσίασε ένα ακόμα ηλεκτρικό όχημα, το crossover-coupé Nissan ARIYA που ανοίγει νέους δρόμους στην αυτοκίνηση, με πυλώνες την ηλεκτροκίνηση, την μορφοποίηση της πλατφόρμας και την τεχνολογία AI (Τεχνητή Νοημοσύνη).
Nissan-LEAF-2020---Interior-01-source

NISSAN LEAF

Ο πρώτος διδάξας

Το LEAF υπήρξε το πρώτο μαζικής παραγωγής αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στην παγκόσμια αγορά και καθιέρωσε τη Nissan ως πρωτοπόρα στην κατηγορία των EVs. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Το LEAF φιγουράρει ως το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον πλανήτη, το best seller, με πάνω από 500.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Σήμερα το ανανεωμένο LEAF 2020 με ακόμη περισσότερες τεχνολογίες αιχμής, αλλά και μία έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία που υπόσχεται αυτονομία μέχρι 528 km, μπορεί άνετα να παίξει τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου στην οικογένεια αλλά και να δελεάσει πολλούς ιδιοκτήτες TAXI για να γίνει το επόμενο επαγγελματικό τους όχημα, με ελάχιστο κόστος χρήσης και συντήρησης.

Το LEAF 2020 φέρνει ένα βελτιωμένο ProPilot, με βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου ταχύτητας (speed control) και σύστημα αυτόματης στάθμευσης (park system). Στα νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα περιλαμβάνονται το Intelligent Blind Spot Intervention,ενώ μια ακόμα καινοτομία είναι η εισαγωγή μιας νέας εφαρμογής για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που αφορά την πλοήγηση από πόρτα σε πόρτα. Επιπλέον υποστηρίζονται αυτόματες ενημερώσεις για τους χάρτες και τις εφαρμογές μέσω internet, ενώ στο ηλεκτρονικό πακέτο βοηθημάτων CarConnect υποστηρίζεται η δυνατότητα μετατροπής του του εσωτερικού του αυτοκινήτου σε ζώνη Wi-Fi. Τα εργαλεία αναζήτησης της Google μπαίνουν για πρώτη φορά σε ένα Nissan και οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή MyCarCheck / RemoteDoorLock για να ελέγξουν αν κλείδωσαν τις πόρτες και αν δεν το έχουν κάνει μπορούν να το κάνουν απομακρυσμένα. Η συνολική κατάσταση του LEAF (αυτονομία, λειτουργίες) μπορεί επίσης να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας μια ειδική εφαρμογή. Για το 2020, το LEAF έρχεται με βελτιωμένο σύστημα infotainment με οθόνη 8”, το οποίο παρέχει ένα πιο φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον. Το κυριότερο όμως είναι ότι πλέον οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, μία με την μπαταρία των 40 kWh και μία με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 62 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία μέχρι 528 km και δίνει τη δυνατότητα της αύξησης της ισχύος του ηλεκτρικού κινητήρα στους 217 PS. Παρόλη την αύξηση της απόδοσης της μπαταρίας το νέο LEAF e+ έχει μείνει ακριβώς στις ίδιες διαστάσεις τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Το συνολικό μήκος των 4,49 m κατατάσσει το ηλεκτρικό μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ το εσωτερικό του μπορεί άνετα να φιλοξενήσει 5 ενήλικες. Το αμάξωμα του LEAF τονίζει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου (Cd: 0,28) και φυσικά ξεχωρίζει η γνώριμη V-motion μάσκα της μάρκας. Ο χώρος αποσκευών προσεγγίζει τα 435 lt.Ουσιαστικά το LEAF κρατάει τις σωστές διαστάσεις ώστε να κινείται ευέλικτα μέσα στην πόλη (σε αυτό βοηθάει και ο κύκλος στροφής των μόλις 10,6 m) και ταυτόχρονα να είναι πολύ ευρύχωρο.
Κλείσιμο
leaf

Η τεχνολογία της νέας μπαταρίας

Η συμπαγής μπαταρία του μοντέλου συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα ώστε να μην καταλαμβάνει καθόλου χώρο από το πορτμπαγκάζ. Η ενεργειακή πυκνότητα έχει αυξηθεί κατά 25% και η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας κατά 55%. Η μπαταρία των 62 kWh ενσωματώνει έξυπνη τεχνολογία, με την ενεργειακή πυκνότητα να προέρχεται από ένα νέο σχεδιασμό της μονάδας της μπαταρίας. Μια καινοτόμος τεχνική συγκόλλησης με λέιζερ στις αρθρώσεις των κυψελών έχει μειώσει το μήκος της μονάδας, ενώ μια αλλαγή στον αριθμό των στρώσεων ελασματοποίησης της κυψέλης επιτρέπει στο ύψος της μονάδας να ταιριάξει με το σχήμα του οχήματος. Παράλληλα με την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας, η μπαταρία διατηρεί παρόμοιο σχήμα και μέγεθος με τη μπαταρία των 40 kWh του LEAF, αφήνοντας όπως αναφέρθηκε και παραπάνω “αλώβητο” στο e+ τόσο τον εσωτερικό χώρο, όσο και τον εξωτερικό σχεδιασμό του.

Περί απόδοσης και αυτονομίας

Ο ηλεκτροκινητήρας του LEAF e+ δέχτηκε μια επιπλέον δόση «αδρεναλίνης» και από τους 150 σκαρφάλωσε στους 217 PS, ενώ η ροπή (που έρχεται πρακτικά ακαριαία) είναι 340 Nm. Συνεπώς, όχι μόνο κινείται σβέλτα, αλλά μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 km/h σε μόλις 6,9” με τη μέγιστη ταχύτητα στα 157 km/h. Oσον αφορά την αυτονομία, το e+ μπορεί να διανύσει μέσα στην πόλη έως και 528 km, ενώ σε μια μικτή διαδρομή φτάνει έως και τα 385 km. Οι αυτονομίες που αναφέρει η Nissan έχουν ανακοινωθεί μετά από τις αυστηρές δοκιμές στο πρωτόκολλο WLTP. Με το e-Pedal η Nissan αλλάζει τα δεδομένα οδήγησης και με το «ηλεκτρονικό πεντάλ» μπορείτε να κάνετε τα πάντα! Μπορείτε να επιταχύνετε, να επιβραδύνετε, ακόμα και να ακινητοποιήσετε το όχημα με μόνο το δεξί πεντάλ του γκαζιού. Απλά το αφήνετε για αυτόματη πέδηση με ανατροφοδότηση και πιέζετε για επιτάχυνση με βάση την τρέχουσα ταχύτητά σας.

Χρειάζεται εξοικείωση, όταν όμως συνηθίσετε αυτή τη διαδικασία, τότε όχι μόνο θα φτάσετε κοντά στην εργοστασιακή αυτονομία και θα έχετε μικρότερη φθορά στα αναλώσιμα, αλλά θα απολαμβάνετε και πολύ ξεκούραστες διαδρομές. Η Nissan έχει επενδύσει χρόνο και χρήμα προς αυτή την κατεύθυνση και λόγω της τεχνογνωσίας της κατάφερε να λανσάρει ακόμα ένα μοντέλο «φορτωμένο» με την προσωπική της σφραγίδα, η οποία ταιριάζει στους οδηγούς του σήμερα.
Που φορτίζω παρακαλώ;

Η απάντηση είναι παντού, αρκεί να υπάρχει πρίζα! Μέσω της οικιακής πρίζας πραγματοποιείται η πιο αργή φόρτιση, αλλά χάρη στην επιδότηση της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», θα μπορείτε να τοποθετήσει ένα Wallbox (6,6 kW) στον χώρο σας σε δελεαστική τιμή για ταχύτερη φόρτιση του ηλεκτρικού του οχήματος. Στην τελευταία περίπτωση, το LEAF e+ μπορεί να φορτιστεί πλήρως και εφόσον έχει εξαντληθεί εντελώς η μπαταρία σε 11 ώρες και 30 λεπτά. Σε ισχυρό ταχυφορτιστή (50 kW), το επίπεδο της μπαταρίας μπορεί να φτάσει τα 80% (από το 20%) σε 90 λεπτά.

Το LEAF e+ προσφέρεται στην έκδοση N-Connecta A-IVC και στην Techna A-IVC και αμφότερες φέρουν στην κεντρική κονσόλα οθόνη αφής 8” συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto.

NISSAN ARIYA

Η ηλεκτροκίνηση σε νέο επίπεδο
200715-01_005-source
200907-01-001-source

Το εντυπωσιακής σχεδίασης crossover-coupé Nissan Ariya αποτελεί το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας εταιρικής ταυτότητας της φίρμας.

Το Ariya κατασκευάζεται σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα, με μήκος 4.595 mm και θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις διαφορετικές εκδοχές ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Στην πρώτη του εκδοχή το Ariya θα έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, με μπαταρία 65 kWh και απόδοση 218 PS. Η ροπή αγγίζει τα 30,6 kgm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 7,5”. Με μία φόρτιση η αυτονομία κατά τα πρότυπα WLTP φτάνει τα 360 km. Στην αμέσως ισχυρότερη έκδοση υπάρχει η μεγαλύτερη μπαταρία των 87 kWh με ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 242 PS και αυτονομία 500 km.Θα υπάρχουν επίσης και τετρακίνητες εκδόσεις που διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυάζονται με μπαταρίες χωρητικότητας 65 kWh και 87 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η συνδυαστική ισχύς είναι 279 PS, η ροπή 57,1 kgm και αυτονομία έως 340 km. Στην περίπτωση της έκδοσης με την μπαταρία των 87 kWh, διαθέσιμες θα είναι οι εκδόσεις με ισχύ 306 και 394 PS, αμφότερες με ροπή 61,2 kgm. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 km/h, το 0-100 km/h απαιτεί 5,7 και 5,1” αντίστοιχα, ενώ οι αυτονομίες είναι 460 και 400 km. Ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τρεις λειτουργίες οδήγησης (Standard, Sport και ECO), ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις e-4ORCE θα περιλαμβάνεται και η λειτουργία Snow. Σχεδιαστικά το Ariya υιοθετεί ένα ιδιαίτερο αμάξωμα, που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάσκας με την ονομασία «διαχρονικός ιαπωνικός φουτουρισμός». Στο εσωτερικό, η καμπίνα είναι εντελώς νέα και περιλαμβάνει ένα διπλό πάνελ οθονών 12,3” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, ο οποίος εδράζεται σε ένα καθαρό σχεδιαστικά ταμπλό. Χαρακτηριστική είναι η παντελής απουσία διακοπτών και λοιπών χειριστηρίων, με κάποιους εντυπωσιακούς διακόπτες αφής (που είναι σχεδόν αθέατοι όταν δεν χρησιμοποιούνται) τοποθετημένους στο κέντρο της κονσόλας. Η Nissan έχει πριμοδοτήσει το Ariya με το νεότερο σύστημα αυτόνομης οδήγησης ProPILOT 2.0, που περιλαμβάνει και αυτόνομο παρκάρισμα, ενώ πλήρης είναι η γκάμα των διαθέσιμων συστημάτων ασφάλειας και άνεσης. Το νέο Nissan Ariya θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ιαπωνία στα μέσα του 2021, ενώ στην Ευρώπη αναμένεται να εμφανιστεί στα τέλη της ίδιας χρονιάς.

NISSAN e-NV200 & e-EVALIA

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ «ΕΡΓΑΛΕΙΑ»
426214159_The_upgraded_Nissan_e_NV200_The_LCV_market_game_changer_Zero_emissions_van-source
180419-01-32-source

Η αυξανόμενη ζήτηση επαγγελματικών οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε όλη την Ευρώπη, έδωσε μια μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του Nissan e-NV200, στην Γηραιά Ήπειρο.

Αυτή, ιδιαίτερα στις αστικές διανομές και τις υπηρεσίες μίσθωσης οχημάτων, οδήγησε σε 10.000 παραγγελίες του e-NV200 των 40 kWh. 

Σε ολόκληρη την Ευρώπη οι επιχειρήσεις λειτουργούν με βάση αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και τους περιορισμούς χρήσης των οχημάτων. Για αυτούς αλλά και πολλούς ακόμα λόγους, το e-NV200 έχει αποδειχθεί ευέλικτη και ικανή λύση για μεταφορές μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το e-NV200 συνδυάζει τα χαρακτηριστικά του πολυβραβευμένου φορτηγού NV200 της Nissan και του LEAF. Εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, διαθέτει έξυπνες ενσωματωμένες τεχνολογίες και πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας, γεγονός που του επιτρέπει να προσαρμοστεί σε κάθε είδους επαγγελματική ανάγκη. Σύμφωνα με τη νέα Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων, (WLTP), η αναβαθμισμένη μπαταρία 40 kWh του Nissan e-NV200 προσφέρει 200 km εμβέλειας σε συνδυασμένο κύκλο και έως 301 km σε αστικό κύκλο. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση της εμβέλειας του οχήματος κατά 60% με μία μόνο φόρτιση, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Ο εξελιγμένος σχεδιασμός της αναβαθμισμένης μπαταρίας σημαίνει ότι το μοντέλο έχει διατηρήσει την βέλτιστη χωρητικότητα φορτίου, επιτρέποντας στους αυτοκινητιστές να μεταφέρουν έως και δύο ευρωπαλέτες, ή φορτίο μέχρι 705 kg. Το Nissan e-NV200 Evalia μπορεί να μεταφέρει μέχρι επτά επιβάτες, διαθέτει την ίδια μπαταρία 40 kWh αλλά και παρόμοια αυτονομία 200 km. Και τα δύο έχουν δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης. Αυτό επιτρέπει στους κατόχους τους να χρησιμοποιούν τις μπαταρίες του οχήματος για να αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια, να συνδεθούν και να τροφοδοτήσουν την επιχείρησή τους, ή ακόμη και να πωλούν πίσω στον πάροχο το ενεργειακό τους πλεόνασμα, βοηθώντας παράλληλα στην εξισορρόπηση του τοπικού ενεργειακού δικτύου. Αυτή η τεχνολογία οχήματος-πλέγματος (V2G) έχει δοκιμαστεί εκτενώς στη Δανία και τώρα γίνεται πράξη στις υπόλοιπες αγορές.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network