Αλλάζουμε συνήθειες. Αλλάζουμε συσκευασίες.

1b

Ως πραγματικά υπεύθυνη, περιβαλλοντικά ευαίσθητη και πρωτοπόρα αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η ΑΒ Βασιλόπουλος υλοποιεί πρωτοβουλίες που κάνουν τη διαφορά, ενώ προχωρά σε κατάργηση ή αντικατάσταση του πλαστικού και στροφή στα ανακυκλώσιμα και επαναχρησιμοποιούμενα υλικά.

Αν αναλογιστούμε ότι το σούπερ μάρκετ είναι ένα από τα είδη καταστημάτων που επισκέπτονται συχνότερα οι Έλληνες, δαπανώντας κατά μέσο όρο πάνω από 300 ευρώ το μήνα (σύμφωνα με διάφορες έρευνες), αλλά και ότι από εκεί αγοράζουν πλέον σχεδόν τα πάντα, από μαναβική και είδη σπιτιού μέχρι συμπληρώματα διατροφής, είδη κατοικιδίων και εργαλεία, μπορούμε να καταλάβουμε πλήρως τον καθοριστικό τους ρόλο στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής κουλτούρας. Το παράδειγμα με την κατακόρυφη μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας είναι χαρακτηριστικό για το πώς μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ με όραμα μπορεί να επιφέρει μια μεγάλη αλλαγή στην κοινωνία, ιδιαίτερα όταν δεν μένει μόνο εκεί. 
1a

Η ΑΒ Βασιλόπουλος αντιλήφθηκε από νωρίς ότι όλες αυτές οι πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης του κοινού για την προστασία του περιβάλλοντος πρέπει να μετατραπούν σε ένα κίνημα που θα συμπαρασύρει κάθε άνθρωπο και θα δώσει την ευκαιρία στους πελάτες να κάνουν τη μεγάλη διαφορά, με μικρές και καθημερινές πράξεις. Έτσι, λοιπόν, μέσα από το #allazoumesinithies, και την πρωτοβουλία ACT, εμπνέει και δείχνει ότι οι αλλαγές, εντός και εκτός των καταστημάτων της, είναι ωφέλιμες για τον πλανήτη και ξεκινούν από εμάς. Γιατί όλοι μπορούμε και αξίζει να γίνουμε μέρος αυτής της αλλαγής.

Μέσα από το ειδικά σχεδιασμένο site της ΑΒ allazoumesinithies.ab.gr, όπου ο καθένας μπορεί να βρει πλούσιο περιεχόμενο γύρω από την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, την υγιεινή διατροφή καθώς και DIY λύσεις ώστε τίποτα να μην πηγαίνει τίποτα χαμένο και όλα να αξιοποιούνται, εκπαιδεύει το κοινό και δημιουργεί περήφανους πελάτες που βλέπουν ότι η προτίμησή τους έχει και περιβαλλοντική σημασία.
1c

Οι δράσεις και τα αποτελέσματα της εταιρείας μέχρι σήμερα είναι πράγματι αξιέπαινα, ενώ έχει δεσμευτεί μέσα στην επόμενη πενταετία να έχει μειώσει τη χρήση πλαστικού κατά 50% και την αντικατάσταση του 100% των υπόλοιπων πλαστικών συσκευασιών με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο ή κομποστοποιήσιμο υλικό.

Τα έως τώρα πεπραγμένα (και εν εξελίξει δράσεις) αναλύονται ως εξής:

1. Κατάργηση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης των 4 λεπτών από τα καταστήματα ΑΒ, με 786 τόνους λιγότερο πλαστικό

2. Κατάργηση μέσα στο 2020 των πλαστικών μιας χρήσης που πωλούνται στα καταστήματα του δικτύου της, που σημαίνει 437 τόνους λιγότερο πλαστικό

3. Μείωση του βάρους του πλαστικού σε συσκευασίες όπως στα νερά ΑΒ (μπουκάλι & καπάκι) και τα ελαιόλαδα ΑΒ, με 30 τόνους λιγότερο πλαστικό

4. Αντικατάσταση των πλαστικών συσκευασιών των αβγών ΑΒ με χάρτινες, της μαγειρικής σόδας ΑΒ με γυάλινη και των παγωτών ΑΒ με ανακυκλωμένο & ανακυκλώσιμο υλικό, «κερδίζοντας» 100 τόνους λιγότερο πλαστικό

5. Κατάργηση του πλαστικού φιλμ περιτύλιξης παλετών, με άλλους 27 τόνους λιγότερο πλαστικό

Παράλληλα, έχει αναπτύξει 5 σύμβολα για την ενημέρωση των πελατών της σχετικά με τη μείωση του πλαστικού πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων της και για το είδος πλαστικού που περιέχει κάθε συσκευασία (ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο). Με αντίστοιχο σύμβολο σηματοδοτείται η συσκευασία όταν δεν περιέχει καθόλου ή περιέχει λιγότερο πλαστικό (Χωρίς Πλαστικό, Μειωμένο Πλαστικό, Με μειωμένο Πλαστικό).

Κάπως έτσι η ΑΒ Βασιλόπουλος δείχνει το δρόμο για το πώς μπορούμε να ωφελήσουμε τον πλανήτη άμεσα και δραστικά, αλλάζοντας συνήθειες στην καθημερινότητά μας και κάνοντας μικρές, φαινομενικά, αλλαγές που όμως οδηγούν σε μεγάλα και χειροπιαστά αποτελέσματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα