The Influencer: Οι 5 πιο επιδραστικές fashion bloggers του Instagram

Chiara ferragni, Aimee Song, Kristina Bazan, Danielle Bernstein και Shea Marie - Πέντε κοπέλες που έγιναν επιχειρηματίες ποστάρoντας μια φωτογραφία στο Instagram

Αρκεί ένας Instagram λογαριασμός για να καταλήξεις με εξαψήφιο ετήσιο εισόδημα; Θεωρείς ότι ο όρος “fashion blogger” είναι α)παρωχημένος β) αρνητικά φορτισμένος γ) το αντίπαλον δέος του “στρατού” της Αννα Γουίντορ; Υπάρχουν εκεί έξω (στα Ιντερνετς) πέντε κοπέλες που έγιναν επιχειρηματίες ποστάρoντας μια φωτογραφία στο Instagram. Βέβαια, την χρεώνουν και 65.000€.

Η βιομηχανία της μόδας αλλάζει, πάντα ακολουθούσε την εποχή της. Οι fashion bloggers (πλέον “influencers”) αποκτούν καθημερινά περισσότερη δύναμη, επιρροή, εξουσία. Είναι “επιδραστικές”. Το 2017 κάθε τομέας της μόδας μετριέται σε αριθμούς. Η επιτυχία πλέον είναι μετρήσιμη με κλικ, με τα likes ενός ποσταρίσματος ενός Intagrammer με επιρροή, με τους καταναλωτές που θα οδηγήσει ένα ποστάρισμα στα social media στα ταμεία των μπουτίκ. 

Η Κιάρα Φεράνι έχει παραπάνω από οκτώ εκατομμύρια followers (το Μιλάνο, η πόλη καταγωγής της μετά βίας έχει 1.5 εκατομμύριο κατοίκους), η Aimee Song έχει  σχεδόν τεσσεράμισι εκατομμύρια followers, η Kristina Bazan έχει 2.4 εκατομμύρια, η Danielle Bernstein πάνω από ενάμιση εκατομμύριο και η Shea Marie ένα εκατομμύριο. Δεν είναι τα ονόματά τους αναγνωρίσιμα από όλους ωστόσο οι πιστοί followers τους μαγεύονται από τα πονταρίσματα τους.


Η Κιάρα Φεράνι έχει πάνω από 8 εκατομμύρια followers


Το ταλέντο και ο πειραματισμός ήταν ανέκαθεν το ζητούμενο για τον κόσμο της μόδας. Και ο εκδημοκρατισμός της δεν μπορεί να είναι κακό πράγμα. Ζούμε στην εποχή που όσο εύκολα κερδίζεις followers τόσο εύκολα τους χάνεις. Η Κιάρα Φεράνι βρέθηκε στην λίστα των Forbe's 30 Under 30 το 2015, η Aimee Song εξέδωσε το πρώτο της βιβλίο το 2016 και έκλεισε συμβόλαιο μισού εκατομμυρίου δολαρίων με την Laura Mercier. Η Leadra Medine του Man Repeller έχει πλέον media empire με βάση τη Νέα Υόρκη, εξέδωσε το βιβλίο της και συμμετέχει σε δεκάδες συνέργιες με τελευταία αυτή με την Atea Oceanie. 

Μέσα από τις δικές τους πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Instagram, Twitter, Snap chat, Facebook, websites) ή από την κατηγορία “street style” που πλέον καταλαμβάνει τόσο χώρο στα ρεπορτάζ από τις Εβδομάδες Μόδας όσο και τα σόου των σχεδιαστών και των μεγάλων οίκων, το ντύσιμο αυτών των γυναικών παρουσιάζεται, είναι μια συναλλαγή, μια δοσοληψία που απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό και επιμέλεια τόσο όσο ένα editorial μόδας σε παραδοσιακά περιοδικά. 


Aimee Song: Σχεδόν τεσσεράμισι εκατομμύρια followers στο Instagram


Γιατί συναλλαγή; Γιατί αυτοί που σε ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον ισχυρό νόμισμα στον κόσμο της μόδας. Εκτιμάται ότι κάποιες μεγάλες φίρμες ξοδεύουν πάνω από ένα δις δολάρια για να σπονσοράρουν ποστ σε Instagram λογαριασμούς. Ας αποκωδικοποιήσουμε την ταρίφα των influencers. Η χρέωση για ένα ποστ στο Instagram μαζί με αναφορά στην μάρκα από ένα “επιδραστικό” χρήστη με παραπάνω από 50.000 followers κυμαίνεται από 1.000€ και ανεβαίνει αν αποκτήσει περισσότερους followers. Υπάρχουν “influencers” που απαιτούν 65.000€ (εκείνοι που έχουν παραπάνω από 1.5 εκατομμύριο followers) για να ποστάρουν μια φωτογραφία στο Instagram και να κάνουν ένα ποστ στο blog τους. Ας σημειωθεί ότι την περίοδο των fashion weeks οι influencers ποστάρουν κατά μέσο όρο οκτώ φορές την ημέρα το συνολικό άθροισμα είναι εντυπωσιακό ποσό. Η Danielle Bernstein αποκάλυψε ότι το 2015 χρέωνε για ένα ποστ περιεχομένου από 5000 δολάρια μέχρι 15.000 δολάρια. Δηλαδή στο τέλος της χρονιάς μετρούσε ένα εξαψήφιο εισόδημα από τα πονταρίσματα. Το συμβόλαιο που έκλεισε η Kristina Bazan με την L'Oreal φαίνεται να άγγιξε επταψήφια αμοιβή  και είναι το πρώτο συμβόλαιο αξίας εκατομμυρίων που σύναψε πολυεθνική με blogger. 


Kristina Bazan: 2.4 εκατομμύρια followers στο Instagram


Ωστόσο οι αμοιβές δεν καθορίζονται αποκλειστικά από τον αριθμό των followers αλλά και από διαβαθμισμένη αξιολόγηση των followers και του βαθμού διάδρασης και engagement (κάθε φορά που κάποιος κάνει like ή σχολιάζει). Αρκεί απλά ένα ινσταγκραμικό ποστ για να κάνει μια φίρμα/ μάρκα παγκόσμια επιτυχία, αυτό δηλαδή που συνέβη στις περιπτώσεις των Reformation και Mansur Gavriel που είδαν την επιχείρησή τους να γνωρίζει ραγδαία πρόοδο όταν τους υποστήριξαν οι κατάλληλοι παίκτες της κοινότητας των influencer. “Όταν η Eva Chen πόσταρε μια τσάντα Manu Atelier στο Instagram έφτασαν 400 παραγγελίες στο ατελιέ μας μέσα στην ημέρα” λέει η Λόρεν Στίβενσον, ιδρυτής του PR Agency Aisle 8. Τι δουλειά κάνει αυτή η κοπέλα; Δημιουργεί την στρατηγική μάρκετινγκ για μάρκες αξεσουάρ που θέλουν να εισχωρήσουν στην αγορά, όπως η Complet που ξόδεψε όλο τον προϋπολογισμό της στην avant-garde Γαλλίδα τραγουδιστρία Petite Meller επειδή ο δημιουργός του brand πιστεύει ότι αντιπροσωπεύει τη φίρμα. 

Οι φίρμες χρησιμοποιούν τα analytics των πωλήσεων και της αναζήτησης για να αξιολογήσουν και να μετρήσουν την δύναμη ενός influencer. Κι αυτό το γεγονός σαφέστατα άλλαξε τον τρόπο που οι εταιρείες από τις high end έως τις high street επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Τα προϊόντα πλέον φτάνουν στις οθόνες των καταναλωτών μέσα από τους λογαριασμούς επιδραστικών ατόμων και όχι από διαφημίσεις σε περιοδικά. Η Λεάντρα Μεντίν του Man Repeller και η Κιάρα Φεράνι έκαναν επιλογή καριέρας και πλέον έχουν μια  εναλλακτική επιχείρηση που αποδίδει τρελά χρήματα. 


Danielle Bernstein: 1,6 εκατ. ακόλουθοι 


Υπάρχει ένα κοινό που δεν μπορούν να το προσεγγίσουν με παραδοσιακούς τρόπους οι μεγάλες εταιρείες. Κι αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που ντυνόμαστε όλες όπως μας δείχνουν δέκα τύπισσες στο Instagram, είναι οι “φίλες” μας οι cool που ξέρουν να ντύνονται. Δεν επηρεάζουν αποκλειστικά το αγοραστικό κοινό αλλά και τους αγοραστές που ακολουθούν τους λογαριασμούς τους για να ξέρουν σε ποιες φίρμες θα επενδύσουν. 


Eνα εκατομμύριο ακόλουθοι για τη Shea Marie



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr