Μέχρι και στο Καζακστάν ψάχνουν το χαμένο Boeing

Κάποιος έκλεισε επίτηδες το σύστημα τηλεπικοινωνιών του αεροσκάφους, ανακοίνωσε ο Νατζίμπ Ραζάκ - Η προσοχή στρέφεται εκ νέου στους πιλότους και τους επιβάτες - Σταματούν οι έρευνες στη θάλασσα της Νότιας Κίνας και επικεντρώνονται σε δύο νέες περιοχές

Νέα τροπή παίρνουν πλέον οι έρευνες για τον εντοπισμό του χαμένου Boeing της Malaysia Airlines μετά τα όσα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας το πρωί του Σαββάτου (ώρα Ελλάδος).

Σύμφωνα με τον Νατζίμπ Ραζάκ το αεροπλάνο μπορεί να πετούσε έως και επτά ώρες μετά την τελευταία στιγμή που το στίγμα του καταγράφηκε από τα ραντάρ γι' αυτό και πλέον οι έρευνες θα εστιαστούν σε δύο βασικές διαδρομές: Ταϊλάνδη-Καζακστάν και Ινδονησία-Νότια Ινδία.

Παράλληλα ο Ραζάκ αναζωπύρωσε τα σενάρια για πιθανή αεροπειρατεία στο αεροσκάφος καθώς υποστήριξε ότι «υπάρχει μεγάλη βεβαιότητα» ότι κάποιος από μέσα από το αεροπλάνο έκλεισε επίτηδες το σύστημα τηλεπικοινωνιών του Boeing της Malaysia. Όπως είπε, η εξαφάνιση του αεροσκάφος ήταν «ηθελημένη πράξη».

Γι' αυτό και πρόσθεσε, η προσοχή των αρχών επιστρέφει εκ νέου στην έρευνα για τους πιλότους και τους επιβάτες του αεροπλάνου.

Όπως είπε ο Νατζίμπ Ραζάκ η τελευταία δορυφορική καταγραφή του αεροσκάφους έγινε στις 8:11 τοπική ώρα το πρωί του περασμένου Σαββάτου, επτά ώρες, δηλαδή, από τη στιγμή που το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ.

Αν και δεν εμφανίστηκε κατηγορηματικός ότι μπορεί να μιλάμε για ενδεχόμενο αεροπειρατείας, ο κ. Ραζάκ σημείωσε ότι οι ερευνητές δεν αποκλείουν αυτό το ενδεχόμενο.

Για το λόγο αυτό ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας ανακοίνωσε ότι διακόπτονται οι έρευνες στη θάλασσα της Νότιας Κίνας και οι εκεί απασχολούμενες δυνάμεις θα αναδιαταχθούν σε νέο σημείο.



Νωρίτερα στρατιωτικοί αξιωματούχοι της Μαλαισίας διατύπωναν τη θεωρία ότι το Boeing εξετράπη από την πορεία του από κάποιον που γνώριζε πολύ καλά τους αεροδιαδρόμους αλλά και τις θέσεις των ραντάρ.

«Πρόκειται ασφαλώς για κάποιον έμπειρο, ικανό και εν ενεργεία πιλότο» ανέφερε ένας από τους αξιωματούχους αυτούς που μετέχει στις έρευνες οι οποίες καλύπτουν πλέον μια τεράστια ζώνη, από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό.

Η πηγή αυτή, που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία της, διευκρίνισε ότι η θεωρία αυτή βασίζεται σε δεδομένα που προέρχονται από ένα στρατιωτικό ραντάρ και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Το ραντάρ συνέχισε να καταγράφει ένα αεροπλάνο επί πολλές ώρες αφότου η πτήση ΜΗ370 χάθηκε από τις οθόνες των πολιτικών ραντάρ. Ο άνθρωπος που άλλαξε την πορεία του αεροσκάφους «φαίνεται πως ήξερε πολύ καλά πώς να αποφύγει τα πολιτικά ραντάρ, ότι τα είχε μελετήσει επισταμένως» πρόσθεσε ο ίδιος αξιωματούχος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr