Ώρα η Ευρώπη να έρθει σε άμεση επαφή με τη Ρωσία, δηλώνει ο πρόεδρος της Φινλανδίας
11.05.2026
14:52
Ο Αλεξάντερ Στουμπ επεσήμανε ότι η πολιτική των ΗΠΑ απέναντι στη Ρωσία και την Ουκρανία δεν είναι πλέον σύμφωνη με τα συμφέροντα της Ευρώπης
Έχει φτάσει η ώρα ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να έρθουν σε άμεση επαφή με τη Μόσχα, δήλωσε ο Φινλανδός πρόεδρος Αλεξάντερ Στουμπ σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera που δημοσιεύθηκε σήμερα.
«Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε να μιλάμε με τη Ρωσία. Το πότε θα γίνει αυτό, δεν το γνωρίζω», τόνισε ο Στουμπ.
Ο Φινλανδός πρόεδρος είπε ότι, κατά τη γνώμη του, η πολιτική των ΗΠΑ απέναντι στη Ρωσία και την Ουκρανία δεν είναι πλέον σύμφωνη με τα συμφέροντα της Ευρώπης, γεγονός που σημαίνει ότι η Ευρώπη πρέπει να έχει άμεση εμπλοκή.
«Έχουμε μιλήσει με Ευρωπαίους ηγέτες για το ποιος θα πρέπει να επικοινωνήσει», τόνισε, προσθέτοντας ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση επί του θέματος.
Η πιο σημαντική πτυχή είναι ο συντονισμός μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ιδίως μεταξύ Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας, Πολωνίας και Ηνωμένου Βασιλείου, μαζί με τις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες που συνορεύουν με τη Ρωσία.
«Αν θα πρόκειται για ειδικό απεσταλμένο ή για ομάδα ηγετών, θα δούμε», δήλωσε ο Στουμπ.
Επεσήμανε τρία πιθανά σενάρια για την Ουκρανία - συνέχιση του πολέμου, εκεχειρία την οποία θα ακολουθήσει μια ειρηνευτική συμφωνία ή κατάρρευση της μίας πλευράς, πιθανότατα της Ρωσίας.
«Πιστεύω ότι η πιθανότητα μιας ειρηνευτικής συμφωνίας δεν βρίσκεται στο τραπέζι, τουλάχιστον όχι για φέτος», συμπλήρωσε ο Φινλανδός πρόεδρος.
«Ήρθε η ώρα να αρχίσουμε να μιλάμε με τη Ρωσία. Το πότε θα γίνει αυτό, δεν το γνωρίζω», τόνισε ο Στουμπ.
Ο Φινλανδός πρόεδρος είπε ότι, κατά τη γνώμη του, η πολιτική των ΗΠΑ απέναντι στη Ρωσία και την Ουκρανία δεν είναι πλέον σύμφωνη με τα συμφέροντα της Ευρώπης, γεγονός που σημαίνει ότι η Ευρώπη πρέπει να έχει άμεση εμπλοκή.
🇫🇮🇷🇺 "The time has come for Europe to begin negotiations with Russia independently" — Finland's Alexander Stubb
— Lord Bebo (@MyLordBebo) May 11, 2026
He confirmed that European leaders are currently discussing who will be the contact person https://t.co/NGW1GJ1oxG pic.twitter.com/q7qRsUhGB8
«Έχουμε μιλήσει με Ευρωπαίους ηγέτες για το ποιος θα πρέπει να επικοινωνήσει», τόνισε, προσθέτοντας ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση επί του θέματος.
Η πιο σημαντική πτυχή είναι ο συντονισμός μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ιδίως μεταξύ Γαλλίας, Γερμανίας, Ιταλίας, Πολωνίας και Ηνωμένου Βασιλείου, μαζί με τις σκανδιναβικές και βαλτικές χώρες που συνορεύουν με τη Ρωσία.
«Αν θα πρόκειται για ειδικό απεσταλμένο ή για ομάδα ηγετών, θα δούμε», δήλωσε ο Στουμπ.
Επεσήμανε τρία πιθανά σενάρια για την Ουκρανία - συνέχιση του πολέμου, εκεχειρία την οποία θα ακολουθήσει μια ειρηνευτική συμφωνία ή κατάρρευση της μίας πλευράς, πιθανότατα της Ρωσίας.
«Πιστεύω ότι η πιθανότητα μιας ειρηνευτικής συμφωνίας δεν βρίσκεται στο τραπέζι, τουλάχιστον όχι για φέτος», συμπλήρωσε ο Φινλανδός πρόεδρος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr