Ολυμπιονίκες ρομποτικής μαθητές από την Ξάνθη

«Αργυροί» επέστρεψαν τρεις μαθητές Λυκείου στην Ξάνθη από το διεθνή διαγωνισμό ρομποτικής στο Κατάρ, ανταγωνιζόμενοι τους «μάστερ» του τομέα, Ασιάτες

«Αργυροί» επέστρεψαν τρεις μαθητές Λυκείου στην Ξάνθη από το διεθνή διαγωνισμό ρομποτικής στο Κατάρ, ανταγωνιζόμενοι τους «μάστερ» του τομέα, Ασιάτες.

Οπως αναφέρει ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου» ο Βασίλης, ο Αλέξανδρος και ο Χάρης, από το 1ο Λύκειο Ξάνθης, έφεραν το πρώτο μετάλλιο που έχει κατακτήσει η χώρα μας σε διαγωνισμό ρομποτικής. «Ελληνικά σχολεία εδώ και επτά χρόνια συμμετέχουν σε αυτούς τους διαγωνισμούς καταλαμβάνοντας υψηλές θέσεις. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα έχει μπει εδώ και αρκετά χρόνια στο «παιχνίδι» της ρομποτικής, δεδομένου ότι η Αμερική έκανε την εμφάνισή της στην εν λόγω Ολυμπιάδα μόλις πέρσι», γράφει το δημοσίευμα και συνεχίζει: 

«Η Ολυμπιάδα Ρομποτικής πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ντόχα του Κατάρ στην κατηγορία ποδοσφαίρου με ρομπότ. Οι μαθητές έπρεπε να φτιάξουν μοντέλα ρομπότ που να μοιάζουν και να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι αθλητές και να πάρουν μέρος σε αγώνα ποδοσφαίρου. «Νιώσαμε αμηχανία στον αγώνα του τελικού όταν καταλάβαμε ότι θα χάσουμε. Μπορεί να μην περιμέναμε όταν ξεκίνησε όλο αυτό να φτάσουμε τόσο ψηλά, όμως όταν έχεις παίξει τόσους αγώνες κι έχεις πετύχει μόνο νίκες είναι δύσκολο να δεχτείς ότι δεν θα πάρεις την πρώτη θέση», αναφέρει στον «Ε.Τ.» ο Χάρης Παπαδάκης, μαθητής Γ’ Λυκείου. Μαζί με τους άλλους δύο συμμαθητές του και τον καθηγητή Πληροφορικής τους Θανάση Μπαλαφούτη, αφιέρωσαν τρία χρόνια από τη μαθητική τους ζωή για να φτάσουν να ανέβουν στο βάθρο των νικητών. Κάθε Κυριακή δούλευαν 2 ώρες ενώ όλο το φετινό καλοκαίρι το πέρασαν στο σχολείο κάνοντας εξάσκηση. 

«Οι ασιατικές ομάδες έχουν παράδοση στη ρομποτική γιατί διδάσκονται καθημερινά 1 με 2 ώρες το εν λόγω αντικείμενο. Εμείς εξασκούμασταν μία φορά την εβδομάδα. Ο ανταγωνισμός ήταν πολύ σκληρός και χάσαμε ένα ολόκληρο καλοκαίρι αλλά η εμπειρία άξιζε όλο αυτό τον κόπο», αναφέρει ο Αλέξανδρος Πανταζίδης, μαθητής. 

Το σχολείο της Ξάνθης δεν ήταν το μόνο που είχε επιτυχίες. Οι ελληνικές αποστολές με τη συνοδεία της WRO Hellas, του Οργανισμού Ρομποτικής Επιστήμης και Τεχνολογίας ήταν αρκετές φέτος. Στους τελικούς στη φάση των 16 πέρασε και η ομάδα της Λάρισας, ενώ το 7ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου αποκλείστηκε για μία θέση από τους 16. Δεν είναι μόνο τα Γυμνάσια και τα Λύκεια που συμμετέχουν, καθώς και τα ελληνικά δημοτικά έχουν ισχυρή παρουσία. Φέτος το δημοτικό της Λεοντείου στη Νέα Σμύρνη διακρίθηκε στη 13η θέση ανάμεσα σε 79 σχολεία απ’ όλο τον κόσμο. Ο πανελλήνιος διαγωνισμός ρομποτικής, που γίνεται τα τελευταία επτά χρόνια στην Ελλάδα, αποτελεί τον προθάλαμο για συμμετοχές σε διεθνείς εκδηλώσεις. Ξεκίνησε το 2009 με μόλις 25 συμμετοχές ενώ φέτος 190 σχολεία εκδήλωσαν ενδιαφέρον. 


Παρά το γεγονός ότι εδώ και επτά χρόνια οι διαγωνισμοί ρομποτικής έχουν μπει για τα καλά στα ελληνικά σχολεία, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει εντάξει τους διεθνείς διαγωνισμούς ρομποτικής στις μαθητικές ολυμπιάδες που πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα του. Ο εν λόγω θεσμός έτσι κι αλλιώς έχει περάσει από σαράντα κύματα, με τελευταίο κρούσμα την απόφαση της προηγούμενης ηγεσίας να «κόψει» τις αποστολές στο πλαίσιο περικοπών. Τελικά η ιδιωτική πρωτοβουλία ενήργησε άμεσα, με το Ιδρυμα Ωνάση να αναλαμβάνει σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας τις δαπάνες συμμετοχής των ελληνικών και επιστημονικών Διεθνών και Βαλκανικών Ολυμπιάδων για το 2015. 

Οι μαθητές όμως που έλαβαν μέρος στους διαγωνισμούς Ρομποτικής δεν υπάγονται σε αυτή την κατηγορία, παρά τις προσπάθειες των φορέων όλα αυτά τα χρόνια για να πραγματοποιηθεί αυτό, με αποτέλεσμα τα κονδύλια να προέρχονται από τις αιρετές περιφέρειες και από ιδιώτες». 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr