Αλέξης Βαλούρδος: Η πιο αγαπημένη συνήθεια έγινε site!

Ο εμπνευστής και δημιουργός του πρωτοποριακού site supergiftme.gr, Αλέξης Βαλούρδος, είχε την έμπνευση μέσα στην κρίση: Ο πιο εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος να ανταλλάσσεις δώρα, αλλά και να αποκτήσεις το δώρο που μόνος σου δεν μπορείς να αγοράσεις είναι εδώ!

Hταν ένα πρωινό του Νοέμβρη του 2010, μια ηλιόλουστη χειμωνιάτικη μέρα. Ο Αλέξης, πριν πάει στη δουλειά, πήγε για πρωινό σερφ – ήταν το νέο του χόμπι και είχε πρόσφατα αγοράσει τον εξοπλισμό: Ένα σανίδι, ένα άλμπουρο κι ένα πανί για δυνατό αέρα. Εκείνη τη μέρα, όμως, μόλις που φυσούσε. «Ήταν μια καταπληκτική μέρα στην παραλία, χωρίς καθόλου κόσμο, αλλά το πανί του σερφ μου δεν έκανε για το απαλό αεράκι.

Έτσι, απλά τσουλούσα στη θάλασσα. “Κρίμα, αν είχα ένα μεγάλο πανί, θα περνούσα καταπληκτικά” σκέφτηκα» θυμάται ο Αλέξης τη σκέψη εκείνη, που άλλαξε τη ζωή του. Όμως, ένα πανί είχε 500 ευρώ και χρήματα για τέτοιες πολυτέλειες δεν υπήρχαν. Τότε έγινε το κλικ στο μυαλό του. «Τα γενέθλιά μου είναι σε τρεις μήνες. Αν οι φίλοι μου ήξεραν τι δώρο ήθελα, θα μαζεύονταν εύκολα τα χρήματα για το πανί». Ανεβαίνοντας στη μηχανή του για να πάει στο γραφείο, η ιδέα εξελισσόταν και αναβόσβηνε φωτεινή και με θαυμαστικά στo μυαλό του. «Όπως έχει γίνει η ζωή μας, δεν κάνω πια δώρο ούτε στον αδελφό μου, ακόμα κι αν μένει μια πόρτα δίπλα από εμένα.



Μπορεί να μην ξέρω πώς ο φίλος μου περνάει τον ελεύθερο χρόνο του, γιατί πια δεν βλεπόμαστε συχνά ούτε καν με τους φίλους μας. Έτσι, όχι μόνο κάνουμε σπάνια δώρα σε όσους αγαπάμε, αλλά ακόμα κι όταν κάνουμε, δεν είναι αυτά που θα ήθελαν οι αγαπημένοι μας και πάνε χαμένα» λέει ο Αλέξης στο People. Ωραία δεν θα ήταν να μπορούσες να ενημερώσεις τους φίλους σου τι δώρο θέλεις και εκείνοι να σε βοηθήσουν να το αποκτήσεις; Εκείνο το ηλιόλουστο πρωί, λοιπόν, γεννήθηκε η ιδέα του supergiftme.gr. Ένα site όπου μπορείς να μπεις, να επιλέξεις το δώρο που θα ήθελες να σου κάνουν οι φίλοι σου και μετά να τους «καλέσεις» να συμμετάσχουν στην απόκτησή του. «Όταν το σκέφτηκα, ήμουν σίγουρος πως ήταν η πιο καταπληκτική ιδέα που είχα στη ζωή μου. Αν ρωτήσεις τα παιδιά με τα οποία δουλεύαμε τότε μαζί, φτάνοντας στο γραφείο, τους είπα πως είχα βρει την ιδέα που θα γινόταν η επόμενη δουλειά μου». Ο πρώτος άνθρωπος με τον οποίο μοιράστηκε ο Αλέξης την ιδέα του –μετά τη γυναίκα του, Άντα– ήταν ο φίλος του, Σπύρος Πολυκανδριώτης. «Του φάνηκε πάρα πολύ καλό και αρχίσαμε να σχεδιάζουμε μια παρουσίαση, βγάζοντας παράλληλα την πρόβλεψη του κόστους υλοποίησης».



 Στόχος ήταν να παρουσιάσουν την ιδέα τους και να βρουν ένα χρηματοδότη, ώστε να αρχίσουν να δουλεύουν. «Βρήκαμε ανθρώπους που χειρίζονται κεφάλαια, αλλά και ανθρώπους που διοργανώνουν συνέδρια νέας επιχειρηματικότητας και αυτούς προσεγγίσαμε. Τους στέλναμε στο linkedin ή στο facebook μηνύματα. “ Έχουμε κάτι που θέλουμε να συζητήσουμε. Πάμε για έναν καφέ;”» εξηγεί ο Αλέξης. Ήθελε θάρρος και επιμονή, αλλά ο Αλέξης είχε πιστέψει στην ιδέα του από την πρώτη στιγμή. «Από τον ένα στον άλλο, φτάσαμε και μιλήσαμε με Αμερικανούς και Γερμανούς, που αντιπροσώπευαν ευρωπαϊκά funds με σκοπό την επένδυση σε start up εταιρείες. Αλλά ενώ σε όλους άρεσε η ιδέα, κανένας δεν προχώρησε σε κάποια περαιτέρω κουβέντα. Γιατί; Γιατί αυτό που δείχναμε εμείς ήταν απλά μια παρουσίαση, με κάποιες εικόνες. Δεν είχαμε φτιάξει τουλάχιστον ένα demo, δεν είχαμε κάνει κάτι που θα αποδείκνυε ότι πρώτα εμείς πιστεύουμε σε αυτή την ιδέα. Ναι, τα κόστη για κάτι πιο ολοκληρωμένο ήταν πολύ μεγάλα για τα δεδομένα μας, αλλά αυτό που μας είπαν όλοι ήταν: “φτιάξτε ένα demo online, για να μπορέσουμε να ρίξουμε μια ματιά”» εξηγεί ο Αλέξης. Ήταν Ιούνιος του 2012 και κάπου εκεί σταμάτησαν οι επαφές με επενδυτές.




Ο Σπύρος ασχολήθηκε με το γραφιστικό του γραφείο, ενώ ο Αλέξης αποφάσισε να αναζητήσει δουλειά, καθώς η εταιρεία όπου δούλευε είχε κλείσει. «Κάπου είχαμε αποτύχει. Στις διακοπές μου, όμως, το σκέφτηκα. Ήταν λογικό που δεν βρήκαμε επενδυτή, γιατί θέλαμε όλα να έρθουν εύκολα. Να δουν την ιδέα, να επενδύσουν και μετά να αρχίσουμε να το δουλεύουμε. Ήταν σαν να μην το πιστεύαμε εμείς οι ίδιοι. Έτσι, πήρα την απόφαση. Θα επένδυα σε αυτό. Όσα λεφτά είχα στην άκρη – κι ας ήταν αυτά που είχα για την οικογένεια. Είπα να ποντάρω σε αυτή την ιδέα και να της δώσω την τύχη που της αξίζει» εξηγεί στο People. Ήταν τυχερός. Βρήκε μία φίλη να του σχεδιάσει το site φιλικά, χωρίς χρήματα. Κι έναν άλλο φίλο, developer, για να κάνει ένα demο.

Παράλληλα έψαχνε τον τρόπο να κάνει το ολοκληρωμένο development του supergiftme στην Ινδία, όπου τα κόστη είναι τα μισά από ό,τι στην Ευρώπη. Κι άλλη ανατροπή. Μια μέρα στο facebook πέφτει πάνω σε ένα συμμαθητή του που είχε να δει είκοσι χρόνια, ο οποίος είχε πλέον μια εταιρεία development. «Βρεθήκαμε και πρότεινε να μου φτιάξει το site, πληρώνοντάς του μόνο τις εργατοώρες. Κόστος Ινδίας δηλαδή. Έτσι ξεκινήσαμε. Στις 7 Νοεμβρίου του 2012 του έδωσα προκαταβολή και άρχισε να γράφεται ο κώδικας». Μερικές μέρες αργότερα επέστρεψε ο Σπύρος στην ομάδα, για να αναλάβει εξολοκλήρου το σχεδιασμό του site και να του δώσει τη σημερινή του μορφή. Τον Ιανουάριο του 2013, ο Αλέξης άρχισε να βλέπει προμηθευτές για τα δώρα του site. «Κάποια ραντεβού με προμηθευτές κλείστηκαν δύσκολα, αλλά από όσα ραντεβού έγιναν δεν υπήρξε ούτε ένας προμηθευτής που να μην κλείσει συμφωνία. Όλοι ενθουσιάστηκαν με την ιδέα» λέει. «Υπάρχουν κάποια δώρα που τα βρίσκεις στο site, αλλά μπορείς να ζητήσεις ό,τι θέλεις. Λες τι είναι αυτό που θέλεις, πού το έχεις δει, πού πωλείται και εμείς το βρίσκουμε» λέει χαμογελώντας. «Θέλαμε να βρούμε τους καλύτερους προμηθευτές, αυτούς που κάνουν την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, γιατί η δική τους εικόνα έχει αντίκτυπο και στο site.

Έμπαινα και διάβαζα σχόλια καταναλωτών για κάθε προμηθευτή πριν τους συναντήσω, για να είμαι σίγουρος για το καλό σέρβις» εξηγεί. Και κάπου εκεί, αναζητώντας προμηθευτές, οι υποψήφιοι επενδυτές άρχισαν να εμφανίζονται από μόνοι τους. «Σε ραντεβού με μια μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας, γυρίζουν και μας λένε: “Ωραία όλα αυτά, αλλά δεν θέλουμε να μιλήσουμε για μια συνεργασία με προϊόντα. Θέλουμε να επενδύσουμε στο site”. Στην πορεία προέκυψαν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Κάναμε πολλά ραντεβού, που μας άνοιξαν τους ορίζοντες και μας έβαλαν στο μυαλό να κυνηγήσουμε τη μεγάλη ιδέα: Το supergiftme να επεκταθεί άμεσα και στο εξωτερικό». Ο επενδυτής βρέθηκε. Μια μεγάλη εταιρεία τούς πίστεψε κι έδωσε την κινητήριο δύναμη για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα. Το demo, τελικά, δεν χρειάστηκε ποτέ. Στις 25 Ιουνίου, το supergiftme.gr ήταν online. «H ανταπόκριση είναι εξαιρετική. Πιστεύω πως μόλις οι χρήστες εξοικειωθούν με το friendsfunding και τη διαδικασία, το supergiftme θα γίνει ο πιο εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος να ανταλλάσσεις δώρα» λέει περήφανος ο Αλέξης, που έχει ήδη παραδώσει iphone 5, ποδήλατα, φωτογραφικές μηχανές και πολλά άλλα καλούδια στους πρώτους συμμετέχοντες. «Νομίζω πως είναι η τέλεια λύση μέσα στην καθημερινότητα, για να ξυπνήσει ξανά η συνήθεια των δώρων.

Το ότι γίνεται μέσω Ιnternet δεν το κάνει απρόσωπο, ίσα-ίσα που είναι πιο προσωπικό, γιατί συμμετέχεις σε δώρα που πραγματικά θέλει ο φίλος σου» λέει στο People ο νέος επιχειρηματίας. Παράλληλα το supergiftme.gr θα έχει συνεργασία και με φιλανθρωπικούς οργανισμούς. «Από Σεπτέμβριο, εφόσον όλα πάνε καλά, συμπράττουμε με την Αction aid, το Μαζί για το Παιδί και τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, που μέσα από το supergiftme.gr θα επιλέξουν αυτό που χρειάζονται για τη δράση τους και θα προσκαλέσουν φίλους τους να τους βοηθήσουν να το αποκτήσουν». Άλλωστε (και) γι’ αυτό είναι οι φίλοι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr